Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@16:56:52 GMT

جونیور اولسان، یادآور خاطرات تلخ جونیور پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۵۰۴۱

جونیور اولسان، یادآور خاطرات تلخ جونیور پرسپولیس

اولسان هیوندای کره جنوبی به لطف درخشش جونیور نگرائو توانست از سد بیجینگ گوان چین عبور کند و به نیمه نهایی آسیا برسد.

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، اولسان هیوندای در فینال زودهنگام منطقه شرق آسیا، در برابر بیجینگ گوان صف آرایی کرد و به لطف درخشش جونیور نگرائو از سد بیجینگ گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مهاجم کهنه کار و 33 ساله که تا پیش از این دیدار نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند، در مهم ترین بازی اولسان در لیگ قهرمانان به موقع درخشید و تیمش را راهی مرحله نیمه نهایی کرد.


جونیور طی 27 بازی در کی لیگ کره جنوبی موفق شده بود 26 بار برای اولسان گلزنی کند اما گل های پرتعداد او برای قهرمانی این تیم در لیگ کره جنوبی کافی نبود و لغزش دیرهنگام اولسانی ها باعث شد چونبوک موتورز به مقام قهرمانی دست پیدا کند. آنها در فینال جام حذفی نیز قافیه را به چونبوک باختند و با دو نائب قهرمانی راهی قطر شدند.


با این وجود، اولسانی ها امیدی زیادی داشتند در لیگ قهرمانان ناکامی ها را جبران کنند و ستاره این تیم یعنی جونیور بتواند عصای دست کیم دو هوون سرمربی کره ای ها باشد اما جونیور آن جونیور کی لیگ نبود.


او در 4 دیدار باقی مانده از مرحله گروهی و بازی در مرحله یک هشتم نهایی، تنها دو بار توانست برای اولسان گلزنی کند. بیورن یانسن مهاجم نروژی اولسان که همواره به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین می شد و یون بیت گرام هافبک 30 ساله اولسان عملکرد بهتری نسبت به جونیور داشتند. یانسن 4 گل و یک پاس گل و گرام 4 گل و 3 پاس گل در این رقابت ها به ثبت رساندند.


اما دیدار مهم و حیاتی در برابر بیجینگ گوان در مرحله یک چهارم نهایی، استارت درخشش جونیور بود. اولسان در شرایطی در برابر حریف چینی قرار گرفته بود که عملکرد کلی دو تیم تا پیش از این مرحله شامل 6 پیروزی و یک تساوی می شد. دو تیم بدون شکست لیگ قهرمانان در دیداری جذاب به مصاف هم رفتند.


جونیور با استفاده از شم بالای گلزنی خود ابتدا یک پنالتی گرفت و آن را به گل تبدیل کرد و سپس با یک شوت غافلگیرکننده از فاصله درو، تیر خلاص را بر پیکر بیجینگ زد و توانست اولسان را راهی مرحله نیمه نهایی کند.

 


در خلال گزارش زنده بازی، کامنت های زیادی از سوی طرفداران پرسپولیس درج شد که این جونیور نگرائو برزیلی، ذهن ها به سمت هموطن او یعنی جونیور براندائو می برد. مهاجمی که آمد حلال مشکلات خط حمله پرسپولیس باشد ولی سوهان روح طرفداران این تیم شده بود.


جونیور براندائو در تابستان سال گذشته با قراردادی قرضی از تیم لودوگورتس بلغارستان به پرسپولیس پیوست. او که با سر و صدای فراوانی راهی سرخ های پایتخت شده بود، پیراهن شماره 7 علی پروین را بر تن کرد و حتی برای این کار از اسطوره باشگاه پرسپولیس نیز رخصت گرفت.


در حالیکه طرفداران پرسپولیس امید زیادی داشتند که براندائو همان بازیکنی باشد که آنها مدت هاست به دنبال او هستند و به نوعی باعث فراموشی خرید نه چندان موفق بودیمیر شود، اما این بازیکن به حدی در پرسپولیس بد کار کرد و ضعیف بود، که قبل از پایان نیم فصل نخست قراردادش فسخ شد و از جمع شاگردان کالدرون جدا شد.


جونیور براندائو پس از ترک پرسپولیس به اتلتیکو گویانینس پیوست و در این مدت و پس از یک سال و نیم که از ترک ایران می گذرد، تنها 775 دقیقه به میدان رفته است. یعنی کمتر از 8 مسابقه کامل و 90 دقیقه ای و در این مدت نیز تنها یک گل به ثمر رسانده است.


جونیور براندائو از لحاظ ظاهری و سبک بازی هیچ شباهتی به جونیور نگرائو مهاجم اولسان ندارد بلکه تنها در نام کوچکش با او شریک است. اما همین شباهت در اسم نیز عاملی شد تا هواداران پرسپولیس به یاد او بیفتند و از اینکه بازیکنی با کیفیت بالای جونیور نگرائو را در ترکیب تیمشان ندارند افسوس بخورند و از سوی دیگر بابت خلاصی از دست جونیور براندائو، خوشحال باشند.

 


جونیور نگرائو که در طول دوران ورزشی خود پیراهن 18 تیم را بر تن کرده، هرگز نتوانسته بود چه در فوتبال برزیل و چه در فوتبال منطقه، اسم و رسمی برای خود دست و پا کند ولی حضور در اولسان هیوندای نقطه عطف بزرگی در کارنامه ورزشی این بازیکن بود.


او طی 128 بازی موفق شد 83 گل برای اولسان به ثمر برساند و 11 پاس گل نیز بدهد. آمار فوق العاده ای برای این بازیکن 33 ساله که اکنون به دنبال این است که حقش را از فوتبال بگیرد.

 


اولسان روز یکشنبه در دیدار مرحله نیمه نهایی به مصاف ویسل کوبه می رود. از ابتدا حدس زده می شد که از میان اولسان و بیجینگ یک تیم حریف پرسپولیس در بازی فینال باشد. هر چند فوتبال هرگز قابل پیش بینی نبوده است ولی به نظر می رسد مدافعین پرسپولیس باید خود را آماده رقابت با جونیور نگرائو کنند.

کره جنوبی اولسان هیوندای

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کره جنوبی اولسان هیوندای جونیور براندائو اولسان هیوندای لیگ قهرمانان نیمه نهایی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان قرعه کشی یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ در سالن روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار می‌شود.

تیم‌های سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، ملوان بندر انزلی، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و هوادار تهران از لیگ برتر و تیم چادرملوی اردکان، از لیگ یک به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

دیگر خبرها

  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • طبیعت و ذوب آهن با هم مساوی شدند
  • مهدی لیموچی: شایسته پیروزی برابر پرسپولیس بودیم
  • فردا قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • اعلام زمان قرعه کشی یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها
  • عکس| واکنش اورونوف‌ به حذف پرسپولیس از جام حذفی
  • گل‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول
  • خلاصه بازی فجر سپاسی و گل گهر + فیلم