Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@22:43:18 GMT

وزیر صمت: جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۵۲۵۵

وزیر صمت: جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده است

خبرگزاری مهر: به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ای یک گروه صنعتی تولیدکننده لوازم خانگی در جمع خبرنگاران گفت: تولید لوازم خانگی گروه صنعتی مذکور نسبت به قبل از تحریم‌ها افزایش ۸ برابری داشته و عمق ساخت داخل نیز تا ۸۵ درصد افزایش یافته است که خود نشانگر تبدیل محدودیت‌ها و تحریم‌ها به فرصت هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصت مناسب تحریم‌ها برای قطع وابستگی

وی ادامه داد: اگرچه تحریم‌ها در اقتصاد کشور فشار‌هایی وارد کرده، اما برای توسعه عمق ساخت داخل، داخلی سازی برای قطع وابستگی و افزایش تولید شرکت‌های داخلی فرصت مناسبی را به وجود آورده است.

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: تولید کنندگان با افزایش کیفیت محصولات به سمت افزایش سهم خود در بازار و ایجاد هدف‌های صادراتی پیش رفته اند.

جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده است

رزم حسینی سیاست وزارت صمت را تقویت و حمایت از بنگاه‌های تولیدی به خصوص در شرایط تحریم عنوان کرد و ادامه داد: جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده و در خودرو نیز با پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی تولید تا پایان سال محقق می‌شود.

وی کاهش بروکراسی اداری و کنترل و نظارت بر بازار را از جمله حمایت‌ها عنوان کرد و گفت: حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود ساخت داخل و استفاده از محصولات داخلی در اولویت خواهد بود که این سیاست نظام نیز می‌باشد.

وزیر صمت اضافه کرد: اگر محصولی در داخل امکان ساخت دارد جلوی واردات آن را خواهیم گرفت تا تولید داخلی تقویت شود و توسعه یابد.

منبع: فردا

کلیدواژه: لوازم خانگی تولید خودرو وزیر صنعت لوازم خانگی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان، در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری انواع لوازم خانگی خارجی در یک انبار در شهر کرمان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی و با همراهی کارشناسان اداره صمت استان در بازدید از این انبار، بیش از ۴۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی، شامل: یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم منزل را کشف و آنان را تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان دادند.  

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد که در این رابطه با توجه به ضرر و زیان عرضه کالای قاچاق به جای تولیدات داخلی از همگان می‌خواهیم نگهداری و فروش هر گونه اقلام قاچاق و غیر مجاز را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • «حشاشین» سریالی بر اساس تحریف تاریخ است
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی