Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو نظرسنجی جدید در مناطق اشغالی به بیان تاثیرات شکاف اخیر در حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با توجه به افزایش نارضایتی از عملکرد وی پرداخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،نظرسنجی های انجام شده که امروز جمعه نتایج آن منتشر شد، نشان داد که جدایی جدعون ساعر عضو کنست(پارلمان) از حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سبب می شود تا وی آرای ائتلاف احزاب راست افراطی به ریاست نفتالی بنت و احزاب موسوم به چپ میانه و کاحول لاوان(آبی سفید) به ریاست بنی گانتس(وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) و یش عتید به ریاست یائیر لاپید را به دست آورد و به نظر نمی رسد که تاثیر زیادی بر قدرت حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل داشته باشد که محبوبیت آن طی ماههای اخیر رو به افول بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی روزنامه معاریو، در صورتی که انتخابات کنست همین امروز برگزار شود، حزب لیکود به 27 کرسی دست خواهد یافت، در نظرسنجی های قبلی اعلام شده بود که لیکود به همین رقم یا دو کرسی بیشتر از این رقم دست خواهد یافت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این نظرسنجی، در صورتت پیوستن گادی آیزنکوت رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و یفعات شاشا-بیتون عضو کنست به حزب ساعر، این حزب به 22 کرسی دست خواهد یافت و در چنین حالتی قدرت حزب راستگرا در مقایسه با نظرسنجی های قبلی کاهش خواهد یافت، البته از نظر تعداد کرسی، 15 کرسی کسب خواهد کرد، در حالی که در حال حاضر 6 کرسی در کنست دارد. همچنین حزب یش عتید به 11 کرسی دست خواهد یافت.

بر اساس این نظرسنجی، پیش بینی می شود حزب کاحول لاوان(آبی سفید) به ریاست گانتس با ریزش شدید روبرو شده و تنها قادر به کسب 6 کرسی در انتخابات آتی باشد و احتمال می رود در چنین حالتی، گانتس برای جلوگیری از انتخابات زودهنگام از طریق تفاهمات و چه بسا امتیازدهی به نتانیاهو تلاش کند.

در چنین سناریویی، فهرست مشترک عربی به 12 کرسی، حزب شاس به 9 کرسی، حزب یهودت هتوراه به هفت کرسی، حزب یسرائیل بیتینو(اسرائیل خانه ما) به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق به 6 کرسی و حزب میرتز به 5 کرسی دست یابند.

بدون پیوستن ژنرال آیزنکوت و شاشابیتون به حزب ساعر، این حزب به 16 کرسی دست خواهد یافت در حالی که حزب لیکود، همان 27 کرسی را کسب خواهد کرد و قدرت حزب یش عتید با کسب 13 کرسی افزایش خواهد یافت، در این صورت فهرست مشترک عربی به 12 کرسی، اسرائیل خانه ما به 8 کرسی، یهدوت هتوراه به 7 کرسی، کاحول لاوان(آبی سفید) به 7 کرسی، میرتز به 5 کرسی و در صورتی که آیزنکوت به صورت مستقل در انتخابات شرکت کند، به چهار کرسی دست خواهد یافت.

روزنامه معاریو نوشت که در هر دو سناریو، ساعر قادر به تشکیل یک فراکسیون با 60 کرسی در مقابل نتانیاهو خواهد بود، و در صورتی که وی از حمایت حزب راستگرا، یش عتید، کاحول لاوان(آبی سفید) و اسرائیل خانه ما و پیوستن یکی از فراکسیونهای حریدی بهره مند شود، در آن صورت قادر به تشکیل دولت خواهد بود.

همچنین نظرسنجی منتشر شده از سوی روزنامه یسرائیل هیوم تقریبا نتایج مشابه نظرسنجی منتشر شده از سوی روزنامه معاریو را نشان داد. بر اساس این نظرسنجی، مشخص شد که اگر انتخابات اکنون برگزار شود، حزب لیکود نتانیاهو به 28 کرسی، حزب ساعر به  20 کرسی دست خواهند یافت، البته در صورت پیوستن ژنرال آیزنکوت به حزب ساعر، تعداد کرسی های آن به 22 کرسی افزایش و کرسی های لیکود به 26 کرسی کاهش خواهد یافت. فهرست مشترک عربی به 13 کرسی، حزب راستگرا به 12 کرسی، حزب یش عتید به 12 کرسی، کاحول لاوان(آبی سفید) به 7 کرسی، حزب شاس به 9 کرسی، یهدوت هتوراه به 7 کرسی و حزب میرتز به 6 کرسی دست خواهند یافت.

این نتایج نشان داد که قدرت حزب لیکود و دو فراکسیون حریدی 43 کرسی است و در صورت پیوستن حزب راستگرا، قدرت اردوگاه نتانیاهو به 55 کرسی خواهد رسید.

در صورت پیوستن رون خولدائی شهردار تل آویو به رقابت انتخاباتی در راس یک حزب جدید شامل ژنرال آیزنکوت و موشه یعالون، به 9 کرسی دست خواهد یافت و در آن صورت کرسی های لیکود به 26 کرسی و ساعر به 16 کرسی کاهش خواهد یافت و نتایج مربوط به احزاب دیگر تغییر نخواهد کرد.

نتایج این نظرسنجی درباره اینکه کدام فرد برای تشکیل دولت مناسب است، نشان داد که 38 درصد، نتانیاهو را مناسب می بینند، 18درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ساعر،  15 درصد، لپید و 13 درصد ژنرال بنی گانتس را برای تشکیل دولت جدید و نخست وزیری رژیم صهیونیستی مناسب می دانند. همچنین 53 درصد گفته اند جدایی ساعر از لیکود و تشکیل حزب جدید اقدامی درست بوده است.

همچنین 48 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که تشکیل دولت راستگرا با حمایت خارجی اقدامی غیرقانونی و 33 درصد گفته اند اقدامی قانونی است، 49 درصد هم گفته اند در صورت تشکیل دولتی که راستگرا نباشد و با حمایت فهرست مشترک عربی تشکیل شود، غیرقانونی و  39 درصد آن را قانونی اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل فهرست مشترک عربی رژیم صهیونیستی حزب لیکود حزب راستگرا تشکیل دولت نخست وزیر 12 کرسی قدرت حزب گفته اند حزب ساعر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر دولت کنونی که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مأموریت دشوار بلینکن
  • ابعاد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه
  • بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند
  • نتانیاهو: با هیچ توافقی برای پایان جنگ غزه موافقت نخواهیم کرد
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد