Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری با اشاره به اهمیت تقوی و ویژگی‌های آن اظهار کرد: خداترسی و بزرگ دانستن خداوند ازجمله ویژگی‌های متقین است که هر چه غیرازآن است را کوچک می‌داند و حتی سعی می‌کند فکر گناه را به ذهن خود خطور ندهد زیرا عالم را محضر خدا می‌داند.

وی افزود: مقتی با شجاعت و قدرت در برابر هرچه غیر از خداوند است ایستادگی می‌کند، مانند امام که برابر همه دنیا ایستادگی کرد و شهید سلیمانی با همه دشمنان مقابله کرد تا این افراد ایران را ناامن نکنند اما اگر کسی مقتی نباشد از همهمه دشمن می‌ترسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه بجنورد در ادامه خطبه‌های مجازی خود ادامه داد: ویژگی دیگر برای متقی انصاف و عدالت در دوستی و دشمنی است که برای دوستی با دیگران و یا دشمنی انصاف را داشته باشد و از صراط عدالت خارج نشود.

وی ادامه داد: اگر باکسی دشمن هستیم یا اختلاف‌سلیقه و نگاه و نظر و دیدگاه داریم نباید از عدالت خارج شد و به حزب مخالف، تهمت و توهین کرد بلکه باوجود کینه نسبت به دشمنان باشد اما راه عدالت را باید درپیش گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: چشم‌پوشی بر خطاهای دوستان نیز خروج از تقوا و عدالت است زیرا متقی از خداوند می‌ترسد و قانون خداوند را بر همه‌چیز مقدم می‌دارد و انصاف را بر در برخورد با دیگران رعایت می‌کند.

وی تسلیم حق بودن را از دیگر ویژگی‌های متقی بیان کرد و گفت: متقی تسلیم حق است، اعتراف به خطا و اشتباه خود می‌کند زیرا همه تصمیمات مختلف در زندگی شخصی و اجتماعی هر فردی و مسئولی  نمی‌تواند درست باشد  و اگر روزی متوجه خطای خود شدیم باید اعتراف به خطا کنیم و تسلیم حق شویم.

نوری خاطرنشان کرد: هرکسی که متوجه اشتباه خود شود می‌بایست به خطای خودش اعتراف کند و در مسیر جبران خطای خود قدم بردارد مانند اعتراف به‌اشتباه در کنترل نسل و توجه به ازدواج و ازدیاد نسل که پس‌ازآن مطرح شد.

وی خطاب به مسئولان نیز گفت: هرکسی  تصمیم اشتباه خود را با صدای بلند اعلام کند زیرا این اقدام به مردم نشان می‌دهد که این فرد تسلیم حق است و باید توجه کرد که مسئول و انسان متقی بر خطای خود اصرار نمی‌کند و خطای خود را توجیه نمی‌کند.

خطیب جمعه بجنورد افزود: ادب در گفتار، قلم، زبان و فضای مجازی ویژگی فرد متقی است که باید نسبت به دوست و دشمن مؤدب بود و باید حرف مستند و دلیل صحبت زده شود.

وی درباره حکم انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان نیز گفت:  تلاش می‌کنیم تا در توان داریم برای این‌که دیدگاه‌ها و نگاه رهبری زمین نماند تلاش و کار کنیم و با همه قدرت و قوت در راه ولایت و رهبری گام برداریم.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: اهتزاز پرچم ولایت در استان با کمک همه به‌خصوص جوانان انقلابی، جهادی، حزب اللهی، مسئولان نظام و دلسوز اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی و همه مجموعه‌ها میسر است و باید این نماز جمعه را قرارگاه قرار دهیم تا به همه استان گفتمان و دیدگاه رهبری نفوذ پیدا کند و حرف رهبری در استان بر زمین نماند.

وی ادامه داد: مشکلاتی در استان وجود دارد که کرونا این مشکلات را چندین برابر کرده که بیکاری، مشکلات اقتصادی، مردم آسیب‌دیده از ویروس کرونا ازجمله این مشکلات است و باید دست‌به‌دست هم دهیم و مشکلات معیشتی و فرهنگی درون استان را با کمک یکدیگر حل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: باید تلاش‌های بیشتر شود تا عدالت اقتصادی در استان صورت گیرد و مسئولان باید توجه به همه نقاط استان را به‌صورت عادلانه داشته باشند و امکانات عادلانه تقسیم شود.

وی ادامه داد: باید کارهای فرهنگی و تلاش مسئولان بیشتر شود و تلاش‌های آیت‌الله مهمان‌نواز با تحولی نافذ با کمک مردم استان بتوان اجرایی و به کار گرفت.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به اهمیت علم و دانش در دنیای امروز تصریح کرد: در دنیای امروز اگر علم نداشته باشیم نابود می‌شویم زیرا دشمنان تحریم دارویی ایجاد کرده‌اند اما اکنون در مسائل نظامی روی پای خود هستیم و موشک ساخته‌ایم و در موضوع هوافضا پیشرفت کرده‌ایم و نیازی به دنیا نداریم و می‌دانند تحریم اثرگذار در این حوزه نیست.

وی در انتها با تأکید بر تقویت اقتصاد مقاومتی در حوزه هسته‌ای و دارویی برای ایجاد قدرتی ضد تحریم خاطرنشان کرد: مجلس مصوبات خوبی در حوزه هسته‌ای داشته و کسی نباید در برابر مصوبات ایستادگی کند و دولت مکلف به اجرای قانون است زیرا یک صدایی در کشور باعث ناامیدی دشمنان می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عدالت خراسان شمالی نماینده ولی فقیه مجلس جمعه بجنورد خطای خود تسلیم حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی

رضا عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در خراسان شمالی گفت: این طرح با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با حجم سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان، در نظر دارد تا پایان دولت سیزدهم جمعیت ۹۰ هزار نفری را در ۱۶۴ روستای استان از نعمت آب پایدار بهره‌مند نماید.

عطایی عنوان کرد: طرح جهادآبرسانی در قالب چهار مجتمع روستایی "پایین دست شیرین دره"، "کهنه جلگه"، "پرسه سو" و زیدرسرانی"در استان در حال اجرا است که تاکنون ۱۹ روستا در این طرح از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شده اند.

وی در خصوص روند اجرای این طرح در سال ۱۴۰۲ افزود: طرح جهادآبرسانی استان در سال گذشته، گام‌های مثبتی داشته و تاکنون ۳ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آّب شرب احداث و ۱۴۰ کیلومتر خط انتقال نیز اجرا شده است.

عطایی در ادامه اظهارداشت: عملیات اصلاح و توسعه ۶۵ کیلومتر خط انتقال و احداث ۹ باب ایستگاه پمپاژ از دیگر اقدامات انجام شده این طرح در سال ۱۴۰۲ بوده است.

عطایی گفت: علیرغم اینکه عملیات نوسازی انشعابات در قرارداد طرح جهادآبرسانی عنوان نشده، اما با این حال سال گذشته ۲۰۰ مورد نوسازی انشعاب صورت گرفته و هزار و ۵۰۰ مورد انشعاب نیز در سال ۱۴۰۳ نوسازی خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه برای اجرای این طرح در استان، اعتباری معادل ۵۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، افزود: تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان برای طرح‌های جهاد آّبرسانی در استان هزینه شده است.

طرح جهاد آبرسانی، از اقدامات تاثیرگذار و امیدآفرین در جهت آبرسانی به مناطق روستایی کم برخوردار از آب شرب پایدار است؛ در این طرح، قرار است، ۱۰ هزار روستا در سطح کشور از نعمت آب سالم و بهداشتی پایدار بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور