Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه لبنانی مدعی شد که رئیس جمهور این کشور وزرایی را که مأمور تشکیل کابینه پیشنهاد داده، نپذیرفته و آن را رد کرده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه لبنانی «الجمهوریه»، امروز (جمعه) ادعا کرد که کابینه پیشنهادی «سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه لبنان رد شده است.

الجمهوریه در این خصوص مدعی شد که خبردار شده، کابینه پیشنهادی الحریری که شامل افرادی از گروه‌ها و مذاهب مختلف این کشور بوده، مورد پذیرش «میشل عون» رئیس جمهور این کشور واقع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چهارشنبه‌شب منابع لبنانی خبر دادند مأمور تشکیل کابینه این کشور نام وزرای پیشنهادی خود را به رئیس‌جمهور تقدیم کرده است.

الجمهوریه در ادامه درباره علت رد وزرای پیشنهادی سعد الحریری نوشت که او با رهبران هیچ یک از احزاب دوگانه شیعی (حزب‌الله و امل) و همچنین حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه» هماهنگی قبلی انجام نداده است.

در ادامه این گزارش همچنین در ارتباط با وزرای مسیحی پیشنهادی آمده است که انتخاب آن‌ها بدون رایزنی با «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی)، حزب «الطاشناق و «المرده» صورت گرفته است.

الجمهوریه در پایان نوشت که عون در بسیاری از دیدار‌های خود با الحریری بر این مسئله تأکید کرده بود که انتخاب وزرا باید با هماهنگی احزاب مختلف صورت بگیرد.

پیشتر، روزنامه لبنانی «الاخبار» نیز گزارش داده بود که عون از الحریری خواسته است که برای انتخاب وزرای پیشنهادی با احزاب مختلف در این کشور رایزنی داشته باشد؛ اما الحریری این اقدام را رده بود.

الاخبار خبر در ادامه خبر داده بود که «دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان به الحریری گفته است که آمریکا به هیچ عنوان حضور حزب‌الله در دولت را چه به‌صورت مستقیم چه از طریق متخصصان نمی‌پذیرد.

«سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل در بیست و دوم اکتبر گذشته (یکم آبان ماه) به عنوان مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب شد؛ با این حال، او تا به امروز موفق نشده است کابینه خود را نهایی و نام خود را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور تثبیت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الجمهوریه میشل عون کابینه سعد حریری مأمور تشکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • حاشیه امنی که ایجاد نشد/ تعهد جدید شرکت‌های پیشروی هوش مصنوعی