Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: از کل جمعیت ۳۲۰ هزار نفری که در سطح روستاهای استان سکونت دارند، ۱۴ درصد آنها از نعمت آب شرب و بهداشتی محروم هستند. - اخبار استانها -

داراب بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین شاخص بهره‌مندی از آب شرب و بهداشتی در سطح روستاهای استان قزوین را 86 درصد دانست و اظهار داشت: بنابراین از کل جمعیت 320 هزار نفری که در سطح روستاهای استان سکونت دارند، 14 درصد آنها یعنی معادل 44 هزار و 800 نفر از نعمت آب شرب و بهداشتی محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به روستاهای بدون انشعاب آب لوله‌کشی‌شده آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در سنوات گذشته و در فصل تابستان با استفاده از تانکر اب به 70 روستای استان در چند مقطع مختلف آب‌رسانی سیار می‌کردیم که خوشبختانه در سال جاری تعداد این روستاها به حدود 30 روستا کاهش یافت.

بیرانوندی با ذکر اینکه آب‌رسانی سیار فقط به مشکل مقطعی انجام می‌شود، ادامه داد: چون به برکت کوه‌های الموت  و طارم قطع دائمی آب در سطح روستاهای استان قزوین نداریم، آب‌رسانی سیار را فقط رد مقاطع محدودی انجام می‌دهیم.

ساخت 25 مجتمع آب‌رسانی در روستاهای قزوین

مدیرعامل آبفای استان قزوین با اشاره به بهره‌برداری از 25 مجتمع آب‌رسانی روستایی در 8 سال گذشته گفت: خوشبختانه با اذن مقام معظم رهبری در مورد اختصاص اعتبار از محل صندوق ملی برای حل مشکلات آب روستایی، احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی به عنوان یک پروژه ملی در سطح کشور و استان تعریف شد که در استان قزوین 105 هزار نفر یعنی 32 درصد روستانشینان هم‌استانی از طریق این مجتمع‌های آب‌رسانی از نعمت آب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

توسعه شهر قزوین منوط به اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان استطرح انتقال آب طالقان به آبیک تا پایان سال 99 تمام می‌شودانتقال آب طالقان به استان قزوین با بودجه‌های فعلی 100 سال طول می‌کشد

بیرانوندی کمبود آب و کدر بودن آب شرب روستاها را از مشکلات روستانشینان استان قزوین در سال‌های اخیر دانست و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از روستاهای ما قبل از اجرای طرح احداث مجتمع‌های آب‌رسانی با مشکلات یادشده دست و پنجه نرم می‌کردند، واقعاً اگر برنامه‌ای برای حل این مشکلات طرح‌ریزی نمی‌شد، الآن معضلات سکونت ما در سطح روستاهای استان بسیار زیاد بود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم که روستاهای استان قزوین که به هر دلیلی از خرید انشعاب آب شرب و کنتوردار شدن خانه‌های خود اجتناب می‌کنند را هر چه زودتر وارد حوزه پوشش خود کنیم تا بتوانیم مصرف آب روستایی را به شکل هدفمند مدیریت کرده و معضل کمبود آب در روستاهای بالادست مناطق کم‌آب روستایی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا زندگی روستایی استانداری قزوین آب و هوا زندگی روستایی استانداری قزوین سطح روستاهای استان آب شرب و بهداشتی آب رسانی سیار استان قزوین نعمت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند