Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:58:04 GMT

واکنش روسیه و قدیروف به تحریمهای جدید آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۵۵۹۷

واکنش روسیه و قدیروف به تحریمهای جدید آمریکا

به دنبال اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه چند شرکت و فرد مرتبط با رمضان قدیرف، روسیه و رهبر جمهوری چچن واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن در پی اعلام این تحریم ها گفت، آنها را پوچ و شرم آور خوانده و گفت که تاثیری بر توسعه جمهوری چچن نخواهند داشت.

او در بیانیه ای گفت: دوستان من، آمریکا شروع به جنگ با ورزش، زنان، کودکان، خیریه ها، قهرمانان، اسبها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کرده است. در تاریخ بشریت هیچ چیز تا این میزان پوچ نبوده است.

او ادامه داد: من از این اتفاق تعجب نکردم و از آن ترسی هم ندارم.

از سوی دیگر به گزارش رویترز، روسیه نیز از این دور جدید تحریم های آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر انتقاد کرده و گفت، این اتهامات با اسناد و مدارک محکم در خصوص ارتکاب جرم همراه نیستند و آن را یک تلاش ناشیانه تبلیغاتی دانست.

واشنگتن در روز جهانی حقوق بشر و به بهانه نقض حقوق بشر دست به اعمال تحریم علیه چند فرد و شرکت مرتبط با چند کشور شامل روسیه، یمن و هاییتی زد که شامل افراد و شرکتهای مرتبط با رمضان قدیروف و آژانسهای امنیتی و اطلاعاتی مرتبط با انصارالله یمن می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چچن روسيه رمضان قدیروف آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری