Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دکتر مهران احمدی بلوطکی سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز اظهار کرد: کمترین انتظاری که مردم نجیب ما در مناطق روستایی دارند تامین آب شرب سالم و بهداشتی است که متاسفانه از آن بی بهره مانده‌اند. چقدر باید فریاد بزنیم آب روستایی ما مطلوبیت ندارد.

وی افزود: نگرانی ما تنها در خصوص آلودگی میکروبی نیست، بلکه کلر هم در آب روستایی یا کم است یا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهادت می‌دهم در حوزه روستایی مطلوبیت آب به طور متوسط زیر 50 درصد است و برخی نقاط به بیست درصد و کمتر هم می‌رسد.

وی بیان کرد: از آنچه که در کتاب‌ها به فرزندان خود می‌آموزیم، آب ماده‌ای بی‌رنگ، بی‌بو و بی طعم است، چیزی جز خاطره نمانده است. این مطلب در آب روستایی بیداد می‌کند. ما آنچه را که باید فریاد بزنیم می‌گوییم. اگر آبفا در حال انجام کارهای زیر ساختی است حداقل کلر باقیمانده در شبکه فعلی را به درستی مدیریت و رصد کند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه آبفا گاهاً ایرادات بهداشت را در خصوص نمونه گیری‌ها قبول ندارند، ابراز کرد: این مسئله نشان از این است که یا کار کارشناسی ما اشتباه است یا عزیزان آبفا کم لطفی می‌کنند. ما آماده‌ایم حرف خود را در هر محکمه علمی اثبات کنیم.

 احمدی ضمن گلایه شدید از عملکرد متولیان امر اضافه کرد: سلامتی مردم چیزی نیست که به این سادگی از کنار آن گذشت و با سهل انگاری جان شهروندان را به خطر انداخت. دفع غیر بهداشتی فاضلاب خطرات و مضرات فراوانی به دنبال خواهد داشت و بیمارستان‌های ما توان یک اپیدمی هم زمان با کرونا را نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه یک سال از آبگرفتگی سال 98 گذشته است، تصریح کرد: آیا نباید در طول این مدت چاره‌اندیشی می‌شد و با درس گرفتن از بحران سال گذشته از بروز چنین بحرانی در این مقطع زمانی پیشگیری نمود. در همه دنیا مردم برای بارش باران شادمانی می‌کنند و برای بارش این نعمت الهی شکر گذار خداوند هستند اما در کلانشهر اهواز مردم با بارش باران نگران به خطر افتادن جان و مال خود هستند.

دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه سلامت جسمی و روانی مردم بازیچه دست مسئولان نیست، خطاب به متولیان امر گفت: قرار است چند بحران آبگرفتگی و سیل را پشت سر بگذاریم تا به فکر چاره اندیشی و رفع مشکلات باشیم.

وی افزود: برخی از مسئولین از فرسودگی شبکه فاضلاب گلایه می کنند و برخی از نبود شبکه آب‌های سطحی. مگر سلامت مردم چزی است که با پاس‌کاری وظایف بین ما مسئولین این شهر و ادارات و سازمان‌ها به خطر بیفتد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه ما اصلاً منکر تلاش‌های عزیزان در شرکت آب و فاضلاب اهواز نیستیم، از عدم حضور برخی از مدیران و متولیان در جلسات شورای سلامت گلایه مند بود و گفت: این مرکز بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی هشدارهای لازم را ارائه و تمام مشکلات و شاخص‌های آب روستایی را طی مکاتبه محرمانه به مدیریت آبفا استان و شهرستان تحویل داده است.

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت اهواز آب شهادت آب روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر گفت: ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر راه مناسب و آسفالت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهرام اسدی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از راه مناسب و آسفالت برخوردار هستند.

وی افزود: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه ۵ روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جادی‌ای بوشهر عنوان کرد: هدف‌گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف‌گذاری اولیه رقم خورد.

اسدی اضافه کرد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

منبع: فارس

کد خبر 747435

دیگر خبرها

  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان