Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:57:20 GMT

کتاب‎های کمی در حوزه دفاع مقدس چاپ شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۵۸۲۵

کتاب‎های کمی در حوزه دفاع مقدس چاپ شده است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: کتاب‎های کمی در حوزه دفاع مقدس در استان چاپ شده است.

محسن رشیدی ۲۱ آذر ماه با اشاره به اهمیت و نقش کتاب در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: خوشبختانه در لرستان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همواره توجه ویژه‌ای به حمایت از نویسندگان کتب دفاع مقدس و چاپ و انتشار کتب حوزه دفاع مقدس داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا سال ۹۲ نیز یک کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با بیش از ۱۴۰۰ عنوان کتاب به‌همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان راه‌اندازی و فعال شد که کتاب‎هایی با عناوین پژوهش، تحقیق، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه شهدا، شعر، داستان، هنر و ادبیات، نقد داستان و مقاله، تاریخ و جغرافیا به‌منظور استفاده محققان، اساتید و دانشجویان در عرصه دفاع مقدس و علاقه‎مندان به این حوزه در این کتابخانه قرار گرفت.

رشیدی با بیان اینکه دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ  کشورمان است که  ابعاد مختلف نظامی، فرهنگی و سیاسی آن باید بررسی و حفظ شود، ادامه داد: با توجه به نقش‌آفرینی مهم شهدا و رزمندگان لرستانی در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس ضرورت دارد این حماسه‌سازی‎ها و رشادت‌ها به‌عنوان یک میراث گران‌سنگ حفظ و به آیندگان انتقال داده شود که موفقیت در این عرصه نیازمند همگرایی و همفکری همه مسئولان به‌ویژه متولیان امور فرهنگی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان در ادامه به تاثیر مهم چاپ و نشر کتاب با موضوع دفاع مقدس در ماندگاری و انتقال دستاوردهای آن دوران اشاره کرد و گفت: متاسفانه با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی تاکنون کتاب‎های کمی در حوزه دفاع مقدس در لرستان چاپ شده و با توجه به این‌که بسیاری از پدران و مادران شهدا در سنین سالخوردگی قرار دارند و علاوه‌بر این بسیاری از جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس لرستان نیز در سنینی قرار دارند که احتمال فراموش شدن خاطرات آنان از شهدا و دفاع مقدس می‎رود لذا ضرورت دارد نویسندگان عرصه کتب دفاع مقدس تلاش بیشتری در حوزه چاپ و نشر این کتب داشته باشند.

وی چاپ و نشر کتب دفاع مقدس را نیازمند عزمی همگانی دانست و اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های بالای تالیف و چاپ کتاب، ادارات، دستگاه‌ها، نهادهای و خیرین و خانواده‌های شهدا باید پای کار بیایند و از چاپ کتب دفاع مقدس حمایت کنند.

رشیدی در ادامه به پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی باغ موزه لرستان به‌عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در موزه‌ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس با وجود امکانات خاصی مثل سالن آمفی‌تئاتر، کتابخانه تخصصی،  گالری‌های مختلف و ده‌ها امکانات ویژه تلاش شده فضاهای مناسبی برای استفاده بازدیدکنندگان و حفظ محتویات موزه دفاع مقدس فراهم شود و در این راستا کتاب‌هایی که با محوریت دفاع مقدس و با پیگیری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین مشارکت سایر دستگاه‌ها چاپ شوند در آینده در موزه دفاع مقدس استان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دفاع مقدس دفاع مقدس مرکز فرهنگی دفاع مقدس جنگ تحمیلی جنگ تحميلي موزه دفاع مقدس لرستان آذر ماه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس لرستان حوزه دفاع مقدس کتب دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز چهارشنبه پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی با پرواز هواپیمایی ایران ایر وارد اهواز شد.

در مراسم استقبال از این شهیدان خانواده معظم شهدا، فرماندهان انتظامی و مسئولان استان خوزستان حضور داشتند.

کد خبر 6094177

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری