Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی، با سفر به شهرستان بشرویه از پروژه‌های زیرساختی لین شهرستان بازدید و دستورات لازم را برای شتاب بخشی به این پروژه‌ها صادر کرد.

حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی، امروز جمعه ۲۱ آذر در جریان سفر به شهرستان بشرویه از کارخانه پنبه پاک کنی بازدید کرد.

وی همزمان با حضور در کارخانه پنبه پاک کنی از مراحل برداشت و فرآوری بذر نیز بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه پنبه پاک کنی در راستای استفاده از مهمترین ظرفیت شهرستان در این منطقه احداث شده است.

به گزارش ایسنا، شهرستان بشرویه با سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت پنبه، قطب تولید طلای سفید خراسان جنوبی است و سالانه بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ تن وش پنبه را تولید و روانه بازار می‌کند.

۱۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان برای ‌کشت حفاظتی و به منظور فرآوری بذر پنبه در نظر
گرفته شده است.

وجود دو کارخانه پنبه پاک کنی در این شهرستان باعث شده تا بخشی از چرخه تولید این محصول در شهرستان تکمیل باشد و کشاورزان برای فروش پنبه خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با هدف اطلاع از روند اجرای پروژه‌های عمرانی بشرویه به محل ساختمان در دست احداث بیمارستان این شهرستان رفت.

به‌دلیل فضای کم و غیر استاندارد بیمارستان ۳۲ تختخوابی شفای بشرویه، ساخت بیمارستان جدید از سال ۹۰ آغاز شده است.

این پروژه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

با راه اندازی بخش‌های داخلی، اطفال، زنان، جراحی، دیالیز، آی سی یو، سی سی یو، قلب و اورژانس در این بیمارستان، سطح خدمات درمانی شهرستان ارتقاء می یابد.

مشکلات استخر شنای بشرویه با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی نقد و بررسی شد.

ملانوری با هدف رصد میدانی و اطلاع از وضعیت استخر شنای بشرویه از این پروژه نیمه تمام بازدید کرد.

پروژه استخر شنای بشرویه با مساحت ۱۱۰۰ مترمربع در سال ۸۶ آغاز شده و در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استخر، یکی از ۳ پروژه نیمه تمام شهرستان بشرویه است که پس از گذشت حدود ۱۳ سال، همچنان در حال ساخت و ادامه پروژه است.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در محل اجرای پروژه ساماندهی ورودی شهر بشرویه، روند اجرای کار را مورد ارزیابی قرار داد.

پروژه ساماندهی و بهسازی ورودی شهر بشرویه از سمت ده محمد در سال ۹۸ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

این پروژه به طول ۵ کیلومتر در قالب باند دوم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اعتبار مورد نیاز این پروژه جهت تکمیل و بهره برداری ۲۰ میلیارد تومان است که در صورت تأمین از محل اعتبارات استانی، روند اجرای کار را شتاب می‌بخشد.

استاندار خراسان جنوبی از یک واحد پرورش شترمرغ در بشرویه بازدید کرد. این واحد پرورش شترمرغ در بشرویه که با روزی ۱۰۰ جوجه کار خود را شروع کرده بود، این روزها موفق به ایجاد چرخه فرآوری کامل صنعت شترمرغ در این شهرستان شده است.

این واحد پرورش طیور در بهمن ماه ۱۳۹۷ به بهره برداری رسیده و با ظرفیت ۱۵۰ قطعه شترمرغ مولد و ۳۵۰۰ قطعه جوجه یک روزه، برای ۲۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته است.

پرورش انواع شترمرغ مولد و گوشتی به صورت سنتی و صنعتی، پرورش، تولید، فروش و توزیع جوجه شترمرغ و همچنین تولید، فرآوری ، بسته بندی ، عرضه و فروش گوشت شترمرغ و محصولات تولیدی مرتبط از جمله اقداماتی است که در این واحد پرورش شترمرغ انجام می‌شود.

در حال حاضر ۱۵۵ واحد پرورش شترمرغ در خراسان‌ جنوبی فعال است، بیشترین میزان تولید گوشت شتر مرغ استان، مربوط به شهرستان قاینات می باشد. حدود ۸۰ درصد گوشت شترمرغ به خارج از استان صادر می شود. درآمد استان از صادرات گوشت شتر مرغ، سالانه به حدود ۶۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

استاندار خراسان‌جنوبی از گلخانه هیدروپونیک روستای کرند شهرستان بشرویه بازدید کرد. این بازدید با هدف اطلاع از عملکرد این گلخانه و اشتغالی که ایجاد کرده، صورت گرفت.

این گلخانه توسط بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری احداث شده است.

سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد این واحد گلخانه ای، یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت نموده است.

در این گلخانه با مساحت یک هکتار، سالانه ۶۰۰ تُن گوجه فرنگی تولید و روانه بازار می‌شود. اشتغالزایی برای ۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به شکل غیرمستقیم از مزایای این واحد گلخانه‌ای است.

هیدروپونیک، گونه‌ای از کشت گیاهان است که در آن با حذف خاک، پرورش گیاه در آب انجام شده و املاح و مواد مغذی نیز به صورت کنترل شده به گیاه داده می‌شود. حذف آفات، استفاده بسیار اندک از کودهای قابل حل در آب و مدیریت در مصرف آب از مزایای کشت هیدرو پونیک است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بشرویه استاندار خراسان جنوبی کارخانه پنبه پاک کنی واحد پرورش شترمرغ شهرستان بشرویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی

با دستور استاندار خراسان رضوی تیمارگاه حیات وحش استان و معین شرق کشور راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز و در جریان بازدید خود از اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهد گشت.

 استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند