Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیوان آزار ایلامی شناسایی و بازداشت شد.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: شخصی که چند روز پیش اقدام به حیوان آزاری کرده بود، شناسایی و تحویل مراجع قضایی شد.
به گزارش رکنا ،  غلامرضا ابدالی روز جمعه اظهار داشت: در واپسین روزهای هفته جاری گزارش هایی مردمی مبنی بر حیوان آزاری توسط یک فرد به این اداره کل واصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: باتوجه به حساسیت موضوع و اهمیت امنیت جسمی و روحی حیوانات، ماجرا برای بررسی بیشتر در دستور کار ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت.

حیوان آزاری در ایلام شناسایی و به دام افتاد

ابدالی یادآور شد: با بررسی بیشتر موضوع مشخص شد، متخلف یک قلاده سگ خانگی را مورد آزار قرار داده که این مورد موجب خشم و ناراحتی افراد ساکن در آن محل بوده و موضوع را به این اداره کل اطلاع داده بودند.

وی اضافه کرد: در این ماجرا فرد حیوان آزار ساکن شهر ایلام‌ بازداشت و برای سیر مراحل قضایی تحویل مراجع قانونی و سگ نیز برای معاینه و مداوا به واحد کلینیک این اداره کل سپرده شد.

وی گفت: این حیوان بعد از بازیافت سلامت خود به مرکز حمایت از حیوانات سپرده می شود.

امروز نیز یک ویدئو در برخی کانال های خبری استان منتشر شده که در این فیلم تکه ای از گوش توله سگ های نابالغ بریده شده است.

بنا بر یک باور غلط و قدیمی که هنوز در میان برخی از روستائیان و عشایر پابرجا است، تکه ای از گوش توله سگ های نابالغ بریده می شود تا در بزرگسالی به سگ های وحشی و جنگنده و نترس تبدیل شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در این خصوص هم توضیح داد: موضوع برای بررسی بیشتر و شناسایی فرد متخلف در دست اقدام است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا حیوان آزار حیوان آزاری رکنا سگ اخبار حوادث حیوان سگ مرد شناسایی آزار حیوان آزاری سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس فیلم ایران قتل پلیس کرونا جوان بازیگر سینما و تلویزیون قیمت ماه حیوان آزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود

ایسنا/فارس شیوه‌نامه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال ۱۳۸۷ ابلاغ و به‌روز رسانی آن در سال ۱۴۰۱ با هدف کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان از طریق شناسایی کانون تجمع سگ‌های ولگرد و کنترل جمعیت آن‌ها با انتخاب روش مناسب و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی درخصوص رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با حیوانات مزاحم، انجام شد.

در اینر استا مهم‌ترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، علاوه بر معضلات روانی و اجتماعی، شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان، افزایش آن در جمعیت دامی و انسانی و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از سگ به انسان است که از جمله رایج‌ترین آنها می‌توان به بیماری‌هایی نظیر هاری و کیست هیداتیک اشاره کرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شهرداری شیراز به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه، اجرای شیوه‌نامه مذکور با هدف کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان از طریق شناسایی کانون تجمع سگ‌های ولگرد و کنترل جمعیت آن‌ها با انتخاب روش مناسب، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در خصوص رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با آن‌ها، ارتقای بهداشت عمومی و جلوگیری از انتشار آلودگی‌، جلوگیری از بد منظره‌گی و ارتقای زیبایی شهری با جمع‌آوری این سگ‌ها را در دستور کار خود قرار داد و طبق شیوه‌نامه، یک مرکز نگه‌داری موقت در همان سال نیز با تجهیزات نگه‌داری موقت احداث شد.

صمد پناهیان با بیان اینکه با توجه به گستردگی مناطق خدماتی شیراز و همچنین دسترسی به شهرهای جدید و روستاهای اقماری، نمی‌توان آمار دقیقی در خصوص سگ‌های بدون صاحب ارائه کرد، گفت: با توجه به تماس‌های مردمی و همچنین بازدیدهای میدانی، شهرداری شیراز اقدام به شناسایی و اجرای عملیات در محل‌های تجمع می‌کند اما با این وجود، با توجه به خصوصیات پیاده‌روی حیوان در جست‌وجوی آب و غذا، نمی‌توان اقامتگاه دائمی برای آنها در نظر گرفت.

وی، علت افزایش سگ‌ها علاوه برغریزه تولید مثل بالای حیوانات، وجود پناهگاه‌های غیر مجاز و تامین احساسی آب و غذا برای آنان، عدم توجه برخی شهروندان در رعایت جدول زمان‌بندی جمع‌آوری پسماند، وجود دسترسی‌های زیاد از حریم شهر و هجوم سگ‌ها به محل‌های امن‌تر ذکر کرد و گفت: مواردی که اشاره شد به‌عنوان مهم‌ترین علل ایجاد پایگاه‌های غیر مجاز و غیر رسمی در سراسر مناطق خدماتی و حاشیه‌ای به‌شمار می‌رود که می تواند باعث  افزایش لجام گسیخته این حیوانات در کوچه و خیابان شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز ادامه داد: با توجه به نگهداری سگ‌های بدون صاحب در برخی از مراکز غیر مجاز، نمی‌توان از تعداد دقیق این مراکز نگه‌داری اطلاعات دقیقی به‌دست آورد، اما در شیراز از سال ۹۳ یک مرکز نگهداری موقت با امکانات لازم احداث و بهره‌برداری شده است که در حال حاضر این مرکز در حال افزایش ظرفیت است.

وی همچنین در خصوص تعداد سگ‌های ولگرد نیز گفت: با توجه به گستردگی شیراز و وجود راه‌های زیاد برای ورود سگ‌ها به شهر از طریق شهرها و روستاهای اقماری، کمربندی‌ها و از طرفی پتانسیل تولید مثل حیوان در سال، نمی‌توان تعداد دقیقی از جمعیت سگ‌ها را مشخص کرد، اما در هر صورت شهرداری شیراز با توجه به تماس‌ها و درخواست‌های مردمی، خدمات و اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

پناهیان با بیان اینکه ایجاد انگیزه‌های حضور حیوانات بدون صاحب در شهر از رفتار و ایجاد شرایط توسط انسان ها اتفاق می‌افتد، افزود: معمولا وجود آب، غذا و پناهگاه شرایط زیست، تولید و تکثیر جانوارن را فراهم می‌کند و در این بین، بیشترین رقابت برای عامل غذا است.

این مسئول پسماند شهر شیراز اضافه کرد: با توجه به غریزه‌، حیوانات وقتی غذای خود را در هر مکانی به راحتی در اختیار داشته باشند، قطعا آن مکان را به عنوان پناهگاهی مطمئن برای ادامه زندگی در نظر می‌گیرند و غریزه‌های رقابت و تلاش برای تهیه غذا در حیوان کمرنگ می‌شود. بنابراین در همان مکان تولید مثل کرده و خانواده خود را گسترده‌تر می‌کند که این امر باعث تغییر اکوسیستم‌های زیستی می‌شود. با توجه به بلوغ و قدرت تولید مثل حیوان، خیلی زود محیط زیست پیرامونی ما از گروه های حیوانات پر شده و زندگی روزمره شهروندان را با مشکلات بهداشتی روبه‌رو کرده و سلامت آنان را به خطر می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاقات با دلسوزی‌های غیرآگاهانه برخی از افراد در دادن غذا به حیوانات هم اتفاق می‌افتد، گفت: یک بازاندیشی می‌تواند خیلی از مشکلات را از دوش شهروندان و مدیران شهری بر دارد. پس هر چه خدمات در این خصوص صورت بگیرد، اگر مشارکت شهروندان نباشد قطعا کم اثر بوده و موفقیتی حاصل نمی‌شود.

به اعتقاد مسئول سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، تا زمانی‌که دلسوزی‌های غیر آگاهانه برخی از افراد در دادن غذا به سگ‌های ولگرد ادامه داشته باشد، هر اقدامی در جهت کنترل این حیوانات کم‌اثر خواهد بود.

پناهیان تصریح کرد: برای موفقیت در اجرای این طرح همه دستگاه‌های عنوان شده در شیوه‌نامه مانند نمایندگان دامپزشکی، محیط زیست، دادستانی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گروه‌های مردم‌نهاد و همچنین در کنار همه این موارد، مشارکت عمومی شهروندان الزامی است.

وی در پایان با اعلام اینکه در حال حاضر برای مناطق ۱۱ گانه پیمانکارانی برای مدیریت سگ‌های بدون صاحب تحت قراردادهای خدمات شهری تعیین شده است، گفت: به درخواست‌های شهروندان در این خصوص رسیدگی می‌شود و سایر مراکز تجمع شناسایی شده نیز مورد رصد و جمع آوری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا،

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!