Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان گفت: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هنرمند فعال در رشته نساجی در گلستان فعالیت می‌کنند و استان گلستان به یکی از قطب‌های تولید نوغان در سطح کشور تبدیل شده است. - اخبار استانها -

مریم حاجی‌ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: استان گلستان با میانگین تولید 240 تن پیله تر ابریشم در سال جاری توسط نوغانداران سنتی، یکی از قطب‌های مهم تولید نوغان در سطح کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت گسترش نوغانداری و ایجاد کارگاه‌های پیله خشک‌کنی و ابریشم‌کشی در استان، از بازدید کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از کارگاه‌های فرآوری ابریشم در روستای کلاته بهار راز جرگلان در استان خراسان شمالی خبر داد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان اضافه کرد: این روستا با ایجاد 55 هکتار باغ توت و ایجاد یک کارگاه متمرکز پیله خشک‌کنی، سالن تفریق، ابریشم‌کشی و اشتغال مستقیم 1500 خانوار روستایی، گام موثری در راستای توسعه نوغانداری و ابریشم منطقه برداشته است.

وجود محدودیت‌هایی در واردات تخم نوغان به کشور؛ صنعت پرورش کرم ابریشم در گیلان احیاء می‌شودزنجیره نوغانداری در استان گلستان تکمیل می‌شودتوزیع "تخم نوغان" در کشور 77درصد افزایش یافت/ لزوم افزایش تعرفه واردات نخ ابریشم در حمایت از تولید ملی

وی اظهار کرد: باتوجه به همجواری دو استان خراسان شمالی و گلستان و وجود اقوام مشترک در بین ساکنین راز جرگلان و ترکمن صحرا، امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت های موجود توسعه ابریشم و ارتقا فرآوری ابریشم در گلستان، زمینه رشد و رونق اقتصادی فراهم شود.

حاجی‌ابراهیمی تصریح کرد: استان گلستان با برخورداری از حدود 3500 هنرمند فعال در رشته نساجی سنتی، نیازمند تامین مواد اولیه مناسب تولید است که این نیازمندی، با تحقق فرآوری ابریشم در استان و جلوگیری از خام فروشی پیله تر ابریشم برآورده خواهد شد.

وی افزود: تحقق این مهم، همت و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی با ادارات میراث‌فرهنگی سطح استان و همچنین سیاست‌های حمایتی اقتصادی استانداری را می‌طلبد.

انتهای پیام/581/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان

عدیل سروی گفت: امسال ۱۵ هزار و ۱۵۰ جعبه تخم نوغان در استان توزیع می‌شود و پیش بینی شده از این مقدار تخم نوغان، نوغانداران ۵۶۰ تن پیله‌تر ابریشم برداشت کنند.  
وی با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، افزود:نوغانداران می‌توانند برای دریافت تخم نوغان از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز تا ۱۷ عصر، به ۱۱ شعبه در شهرستان‌های لنگرود، شفت، لاهیجان، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت، بندرانزلی و آستانه اشرفیه مراجعه کنند.


رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: نوغانداران دیگر شهرستان‌ها برای دریافت تخم نوغان باید در ساعات اداری به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.


سروی با بیان اینکه قیمت هر جعبه تخم نوغان ۲۸ هزار تومان اعلام شده، افزود: پارسال نوغانداران گیلانی ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان خریداری و ۵۳۰ تن پیله‌تر به بازار عرضه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان
  • توزیع تخم نوغان در گیلان
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان