Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جهش نهضت سبز برای اولین بار در کشور و استان ایلام امروز جمعه با حضور استاندار ایلام و دستگاه های اجرایی ذی ربط در سطح ‌مناطق دشت عباس ،عین خوش و فکه شهرستان دهلران آغاز شد.

استاندار ایلام در این آئین با اشاره به تفاهم نامه شرکت آب منطقه ای و منابع طبیعی استان در خصوص کاشت نهال در قالب جهش نهضت سبز بیان کرد: این طرح به طول ۵۷۰ کیلومتر در طرح های کانال کشی با یک میلیون اصله نهال در سطح یک هزار هکتار در قالب نهضت جهش سبز در شهرستان مرزی دهلران اقدامی بزرگ و ارزشمند بوده که علاوه بر حفاظت از زهکشی و کانال ها در آبخیزداری بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به احیای ۵۳ هزار هکتار از اراضی منطقه در دهلران افزود: در این شهرستان ۲۰ هزار هکتار جنگل کاری انجام شده و اقدامات بزرگی نیز در بخش آب و خاک شکل گرفته است.

وی به طرح های کاشت درختان مثمر چوب در این مناطق هم اشاره و گفت: مشارکت کشاورزان در این طرح به لحاظ اقتصادی و نگهداری از زمین و خاک دارای درآمد خوبی نسبت به کشاورزی است.

استاندار ایلام به طرح های آبخیزداری در استان هم اشاره کرد و گفت:منابع طبیعی در جاهای مشرف به شهرها طرح های خاصی را اجرایی کرده است که حجم وسیعی از آب و سیلاب را کنترل و باعث جمع آوری آب های گل آلود و کاهش خطر سیل و موجب تقویت سفره های زیر زمینی می شود. 

وی با اشاره به اجرای ۷۰ هزار هکتار جنگل کاری جهت جلوگیری از روان آب ها بیان کرد: این کار علاوه بر غنای خاک باعث جلوگیری از فرسایش شده و به ذخیره سازی آب زیر زمینی کمک شایانی خواهد کرد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات بزرگ انجام شده در حوزه صنعت، نفت و گاز این منطقه گفت: طرح های پتروشیمی، ان جی ال و اکتشافات نفت-گاز و حضور شرکت ها، افق توسعه  شهرستان های مرزی دهلران و مهران را بیش از پیش روشن و در مسیر توسعه شهرهای پیشران توسعه در کشور قرار داده است.

وی با اشاره زیرساخت های حوزه راه در شهرستان دهلران تاکید کرد: درخصوص پروژه اجرایی جاده دهلران به مهران و اندیمشک، ماده ۵۶ آن در هیات دولت تصویب شده و دولت تضمین می کند که با تامین اعتبار(سود پیمانکار، تعدیل و سود بانکی) را ظرف مدت چند سال پرداخت کند.

سلیمانی دشتکی از سرمایه گذاران برای مشارکت در این پروژه دعوت کرد و یادآور شد: این پروژه بسیار خوبی است و کسانی که مایلند بیایند و در این پروژه سرمایه گذاری کنند.

شهرستان مرزی دهلران در ۲۲۰ کیلومتری ایلام واقع است.

برچسب‌ها ایلام قاسم سلیمانی دشتکی دهلران منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام قاسم سلیمانی دشتکی دهلران منابع طبیعی ایلام قاسم سلیمانی دشتکی دهلران منابع طبیعی اخبار کنکور استاندار ایلام هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد