Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@13:09:02 GMT

اجرای ۶ هزار و ۸۸۰ هکتار جنگل کاری اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۶۲۵۳

اجرای ۶ هزار و ۸۸۰ هکتار جنگل کاری اقتصادی

امسال ۶ هزار و ۸۸۰ هکتار جنگل کاری اقتصادی شامل گونه‌های بادام تلخ، بنه، گلابی جنگلی و توت در استان کرمانشاه اجرا شده است.

 

به گزارش برنا؛ رئیس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان این مطلب گفت: سالیانه به طور میانگین بیش از ۱۴۸ هزار نفر روز اشتغال در پروژه‌های بخش جنگل کاری استان ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلیان به طرح ملی صیانت و بیولوژیک آبخیزداری اشاره کرد و افزود: امسال در قالب این طرح در بیش از ۶هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی استان عملیات غنی سازی جنگل با بذر و نهال اجرا شده است.

او خاطرنشان کرد: طرح‌های ملی منابع طبیعی با هدف صیانت فراگیر از جنگل‌ها و مراتع، طرح‌های منطقه‌ای جنگل کاری به منظور ایجاد فضا‌های جدید رویشی و عملیات گسترده آبخیزداری به منظور حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک به‌ویژه در حوزه‌های بحرانی اجرا می‌شود.

جلیلیان اظهار داشت: در حال حاضر نیز ۱۲ هزار و ۸۶۰ هکتار جنگل کاری در استان کرمانشاه در دست کاشت است که شامل گونه‌هایی مانند کاج، سرو، افرا، اقاقیا، عرعر، ارغوان، بلوط، بادام تلخ، زالزالک، گلابی جنگلی، ارژن، توت و زیتون تلخ است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگل محیط زیست کرمانشاه جنگل کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم