Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:15:55 GMT

متوسط قیمت واقعی مسکن در تهران و استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۶۵۹۰

متوسط قیمت واقعی مسکن در تهران و استان‌ها

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، وزارت راه و شهرسازی (دفتر اقتصاد مسکن) از تیرماه امسال تاکنون گزارش‌های مربوط به تحولات قیمت مسکن تهران را منتشر نکرده است. این اقدام به گفته مسئولان مربوطه با هدف انتشار قیمت‌های واقعی بازار صورت گرفته است.

اوایل مهرماه امسال معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که متوسط قیمت مسکن ۲۶ استان کشور زیر ۱۰ میلیون تومان است، گفته بود: گزارش واقعی قیمت مسکن به‌زودی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمود محمودزاده درباره دلیل عدم انتشار گزارش متوسط قیمت مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: بر اساس قولی که داده‌ایم به‌زودی متوسط قیمت مسکن ۲۹ استان کشور را اعلام خواهیم کرد. دو روز قبل (۷ مهرماه ۹۹) برای اولین بار در شورای‌عالی مسکن این قیمت‌ها ارائه شد که بسیار به صحت نزدیک است و می‌تواند قیمت واقعی مسکن را در کشور نشان دهد، به جای این که متوسط قیمت مسکن یک شهر را ــ تهران ــ برای کشور ملاک قرار دهیم.

وی با بیان این که طی یکی دو روز آینده متوسط قیمت مسکن ۲۹ استان کشور در سایت معاونت مسکن و ساختمان بارگذاری می‌شود، افزود: اگر قیمت‌های درست و صحیح را اعلام کنیم در بازار مسکن راهنماست، اما اگر فقط آمار خام را منتشر کنیم طبیعی است که گمراه‌کننده خواهد بود، به‌عنوان نمونه در شهر تهران متوسط قیمت مسکن را بیست و چند میلیون تومان اعلام می‌کنند، اما از نظر علمی وقتی از یک جامعه‌ای می‌خواهیم آماری را استخراج کنیم باید بخشی را که قیمت غیرطبیعی دارد، خارج کنیم. اگر در تهران عدد منطقه یک را از متوسط قیمت مسکن خارج کنیم، متوسط قیمت مسکن پایتخت به ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خواهد رسید.

محمودزاده گفت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته در ۷ استان کشور (در شهر‌های مرکز استان) متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی (طی مرداد ۹۹) زیر ۵ میلیون تومان بوده است. در ۱۹ استان متوسط قیمت مسکن زیر ۱۰ میلیون تومان، در ۲ استان بالای ۱۰ میلیون و زیر ۱۵ میلیون تومان و فقط در یک استان (شهر تهران) متوسط قیمت مسکن بالای ۲۰ میلیون تومان بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که در ۲۶ استان کشور متوسط قیمت مسکن زیر ۱۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: اگر برای این استان‌ها متوسط‌گیری کنیم، متوسط قیمت مسکن کشور ۲۴ میلیون تومان نیست بلکه ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان خواهد بود. یکی از دلایلی که اعلام می‌شد آمار مربوط به متوسط قیمت مسکن گمراه‌کننده است همین مورد بوده است، با انتشار متوسط قیمت مسکن واقعی در واقع شاهد شفافیت و ارائه دقیق اطلاعات در بازار مسکن خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز این‌که "نتوانستیم متوسط قیمت مسکن ۲ استان را جمع‌آوری کنیم"، اظهار کرد: متوسط قیمت در این دو استان نیز قطعاً زیر ۵ میلیون تومان است. وقتی قیمت‌های واقعی اعلام می‌شود روی همه چیز تأثیر مثبتی می‌گذارد. نمی‌توانیم قیمت مسکن یک شهر را ملاک کل کشور کنیم و همه بخواهند خودشان را با یک خط‌کش غیرواقعی مقایسه کنند.

محمودزاده با تأکید بر این‌که انتشار قیمت واقعی مسکن قطعاً تحولی ویژه در عملکرد بازار مسکن خواهد داشت، گفت: طی امروز و فردا متوسط قیمت مسکن مرداد ماه ۹۹ و بلافاصله متوسط قیمت مسکن شهریور ۲۹ استان کشور منتشر می‌شود.

به گزارش تسنیم، در فاصله دو ماه سپری شده از وعده معاون وزیر راه و شهرسازی، خبر‌ها حاکی از آن است که اوایل هفته آینده وزارت راه و شهرسازی قیمت مسکن را به تفکیک استان‌های مختلف منتشر می‌کند.

محمودزاده در این‌باره به تسنیم گفت: فردا نشست خبری در خصوص بازار مسکن برگزار می‌شود که در آن تحلیل بازار مسکن با مدل جدید قیمت کشوری استخراج شده را اعلام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: قطعا انتشار گزارش قیمت‌های واقعی مسکن از استان‌های مختلف تاثیر مثبتی بر بازار می‌گذارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آیت الله یزدی علی اصغر زارعی روح الله زم محمود محمودزاده وزارت مسکن قیمت مسکن لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آیت الله یزدی علی اصغر زارعی روح الله زم معاون وزیر راه و شهرسازی متوسط قیمت مسکن میلیون تومان استان کشور بازار مسکن واقعی مسکن ۱۰ میلیون استان ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار پروژه‌های جدید طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزای ایمنا، علیرضا خالق‌دوست درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه پیمانکار تجهیز کارگاه کرده و با دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی درحال پیگیری موارد و شروع مقدّمات پروژه است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای پروژه نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

خالق‌دوست از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ساخت ۱۴۵ واحد مسکونی است و فاز دوم ساخت ۳۵۰ واحد که در مرحله طرح و برنامه اجرایی قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: در شهرستان قرچک پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در جوار ورزشگاه ملاآقایی کلید خورده و درحال انجام است.

تأمین زمین، عمده مشکل نهضت ملی مسکن در ورامین

خالق‌دوست در رابطه با تأمین زمین در شهرستان ورامین اظهار کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تأمین زمین است زیرا بیشتر زمین‌های منطقه از نوع درجه یک و دو کشاورزی بوده و امکان اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم زمین‌های بیشتری را تملک یا الحاق کنیم تا تمامی متقاضیان این طرح مشمول شوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران افزود: تاکنون ۹۰۱ خانوار با موضوع جوانی جمعیت خانوارهای سه، چهار، پنج و شش فرزندی در جنوب شرق استان تشکیل پرونده داده‌اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از طی مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین و قرارداد واگذاری خودشان را تحویل گرفته‌اند و مابقی متقاضیان درحال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای فرایند واگذاری هستند.

خالق دوست یادآور شد: سند مالکیت هزار و ۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از طی فرایند ۱۰ ساله قوه قضائی و انجام امور مربوطه و سیر کامل حقوقی اخذ شده‌است.

وی افزود: همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر موارد تملیکی توسط دولت بود که این اراضی نیز به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند اخذ شده است.

منبع: فارس

کد خبر 749828

دیگر خبرها

  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»