Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@13:02:25 GMT

نجات ۱۰ کوهنورد گرفتار در آبشار یخی مرند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۶۸۶۳

نجات ۱۰ کوهنورد گرفتار در آبشار یخی مرند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب ذوالفقاری در تشریح جزییات عملیات گفت: نجاتگران تیم کوهستان جمعیت هلال احمر مرند در آذربایجان شرقی در یک عملیات امدادی هشت ساعتی جست‌وجوی شبانه توانستند ۱۰ نفر از کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات گوی زنگی کوهستان میشو مرند را نجات دهند.

وی اضافه کرد: ساعت ۲۱:۳۰ روز پنج‌شنبه، برابر گزارش واحد eoc معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گیر افتادن ۱۰ نفر کوهنورد در آبشار یخی کوه گوی زنگی میشوی مرند، بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ویژه مرند برای امدادرسانی به منطقه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست هلال احمر مرند گفت: این تیم پنج نفری مجهز به تجهیزات کوهستانی یخ‌نوردی به منطقه اعزام شدند و به علت سخت‌گذر بودن و یخ زدن بعد از نزدیک هشت ساعت عملیات طاقتفرسای جستجو در شب، صبح امروز با ایجاد کارگاه کوهنوردان را که هشت مرد و دو زن بودند سالم پیدا و به پایین کوه هدایت کردند.

کد خبر 571893 برچسب‌ها استان آذربایجان شرقی هلال احمر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی هلال احمر هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)