Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی گفت: واکسیناسیون علیه ویروس آنفلوانزا، اگرچه به حذف کامل این بیماری نمی‌انجامد، اما در کاهش موارد شدید عفونت‌های حاد تنفسی طی فصل‌های پاییز و زمستان موثر است؛ پس در شرایطی که هنوز واکسن بیماری کووید-۱۹ در دسترس نبوده و درمان قطعی آن کشف نشده است، کنترل بیماری آنفلوانزا، اهمیت ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری و کنترل بیماری کرونا نظیر فاصله گذاری فیزیکی، الزام به استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها، انتظار می‌رود تعداد افراد کمتری به آنفلوآنزا مبتلا شوند، اما با این وجود، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای پایبندی به تعهد خود نسبت به حفظ و ارتقای سلامت جامعه، واکسیناسیون گروه‌های پُرخطر را دستور کار خود قرار داده و برای تأمین و توزیع واکسن‌های استاندارد موردنیاز، اقدام کرده است.

همتی، سالمندان و دیگر مددجویان مقیم مراکز توانبخشی و نگهداری را یکی از این گروه‌های پُرخطر برشمرد و عنوان کرد: با همکاری مشترک سازمان بهزیستی و دانشگاه و همزمان با هفته جهانی سالمندان، طرح واکسیناسیون آنفلوآنزا در مراکز نگهداری از سالمندان تحت پوشش این سازمان اجرا شد.

این مقام مسئول توضیح داد: در مرحله نخست این طرح، سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند، ۶۳۶ مددجوی سالمند و غیرسالمند واکسینه شدند و در مرحله دوم نیز، دو هزار و ۸۸ نفر از معلولان ذهنی، اعصاب و روان و کودکان ساکن شیرخوارگاه‌ها و مراکز شبه خانواده، واکسن آنفلوانزا را دریافت کردند.

همتی یادآور شد: با توجه به اهمیت و ضرورت حفظ حداکثری سلامت کارکنان توانمند و خدوم این مراکز به ویژه در شرایط خاص همه گیری و عفونت‌های حاد تنفسی، واکسیناسیون آنان نیز به صورت کامل انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه، ضمن تاکید بر اهمیت واکسیناسیون گروه‌های پُرخطر در برابر بیماری آنفلوانزا، رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری و کنترل ویروس کووید-۱۹ را همچنان ضروری برشمرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس علوم پزشکی شیراز بیماری آنفلوانزا واکسیناسیون گروه های پرخطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود

مژگان مینوسپهر رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:با استفاده وسیع تراز واکسن‌های موجود، می‌توان سالیانه از دومیلیون مرگ دیگرجلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: برنامه توسعه ایمن سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳بوده است.

مینوسپهر خاطر نشان کرد: فراهم آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به موقع واکسن و بکارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب شد که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یکسال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و طی ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

مینو سپهر ادامه داد: از جمله دستاورد‌های تلاش ۵۰ ساله در زمینه واکسیناسیون می‌توان به حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشمگیر موارد شدید بیماری سل در دوره کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجه مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال اشاره کرد.

وی افزود: سالهاست که کشور عاری از فلج اطفال است، سرخک، سرخجه وکزازنوزادی حذف شده اند. بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده اند و میزان شیوع حاملان مزمن هپاتیت B به کمتراز یک درصد کاهش یافته است.

مینوسپهر تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم جمعیت اتباع، تردد غیر مجاز آنها و باور‌های غلط نسبت به واکسیناسیون و اینکه می‌توانیم با روش‌های مختلف مانند طب سنتی جایگزین مناسب برای واکسیناسیون پیدا کنیم از جمله تهدید‌های این برنامه می‌باشد و امکان بازگشت بیماری‌هایی مانند سرخک، دیفتری، سیاه سرفه و سایر بیماری‌هایی که در این چند دهه کنترل شده است وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان