Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@20:03:44 GMT

درمان بیماری‌ های تنفسی با پروبیوتیک‌ ها!

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۷۳۹۷

درمان بیماری‌ های تنفسی با پروبیوتیک‌ ها!

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، «میکروفلوراهای همسفره» (Commensal microflora) که «میکروبیوتا طبیعی» (indigenous microbiota) نیز نامیده می‌شوند، مجموعه پیچیده‌ای از باکتری‌ها و تک‌یاختگان هستند که در زیر لایه سطحی پوست و در قسمت بزرگی از سطح مخاط قرار دارند و با حضور یک مایع مخاطی پوشاننده مشخص می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میکروبیوتا از بدو تولد وجود دارد و رابطه هم سفره خود را همیشه حفظ می‌کنند، به عنوان مثال همیشه یک همکاری ارگانیک مشخص بین دو موجود زنده وجود دارد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میکروبیوتای باکتریایی، مقاومت به کُلُنی‌سازی را در برابر عوامل بیماریزای باکتریایی ایجاد می‌کند.

کاملاً شناخته شده است که چگونه باکتری‌ های همسفره روده با عوامل بیماری زا مبارزه می‌کنند اما اینکه چگونه باکتری‌های ریه این کار را انجام می‌دهند، مشخص نیست.

گروهی از محققان دانشگاه ژنو (UNIGE) نقش میکروبیوتای ریه را در برابر کُلُنی‌سازی پنومونیه (Pneumococcus) بررسی کردند. کُلُنی‌سازی پنومونیه یک پاتوژن مهم انسانی است که مسئول بسیاری از عفونت‌های مشترک مرتبط با آنفلوآنزا است.

مطالعات گذشته نشان داده است که مقدار قابل توجهی از باکتری‌های «لاکتوباسیلوس» (Lactobacillus) که به عنوان عامل ضد میکروبی و تعدیل کننده سیستم ایمنی بدن عمل می‌کنند، در میکروبیوتای ریه موش‌های سالم وجود دارند.

در این مطالعه جدید، دانشمندان این باکتری‌ های هم سفره به نام «L.murinus» را شناسایی کردند. آنها با استفاده از توالی ژن و میکروسکوپ دریافتند که این باکتری‌ها ارتباط تنگاتنگی با بافت ریه موش دارند. دانشمندان در گام بعد باکتری «L.murinus» را در معرض باکتری پنومونیه قرار دادند.

دکتر «جوآاو پریرا بونیفاسیو لوپس» (João Pereira Bonifacio Lopes) یکی از محققان این مطالعه گفت: این فعالیت ضد باکتری محدود به پنومونیه نبود. این بیماری همچنین اورئوس (پاتوژنی که می‌تواند باعث عفونت جریان خون، استخوان و عفونت‌های مفصلی و همچنین ذات الریه شود) را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با معالجه موش‌های دارای باکتری «L. murinus» مبتلا به عفونت آنفلوانزای A، دریافتیم که باکتری‌ها مانعی در برابر کلنی سازی پنومونیه در حیوانات ایجاد می‌کنند.

«میرکو اشملک» (Mirco Schmolke) استاد دانشکده میکروبیولوژی و پزشکی مولکولی دانشکده پزشکی دانشگاه ژنو گفت: این مطالعه نشان می‌دهد که همسفره‌های ساکن ریه می‌توانند به عنوان پروبیوتیکی برای خنثی کردن کلنی سازی ریه توسط باکتری‌های بیماری زا استفاده شوند. با این حال، قبل از اینکه این به عنوان یک درمان بالقوه در انسان مورد بررسی قرار گیرد، نیاز به مطالعات بیشتر است. اگر روزی موثر واقع شود، این روش می‌تواند نتایج بالینی بیمارانی را که مستعد ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی هستند، بهبود بخشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: میکروبیوتا ارگانیک پنومونیه آنفلوآنزا باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن