Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز جمعه در جریان بازدید از ظرفیت‌های بخش شهداد در جمع خبرنگاران افزود: منطقه یاد شده، دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار مناسبی در سطح کشور و حتی بین الملل است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به بازدید از زیرساخت های گردشگری و آشنایی با مشکلات مختلفی از جمله گردشگری، زیرساخت ها، بناها، کشاورزی و ارتباطات و چالش های مردم شهداد و اندوهجرد گفت: این مناطق ظرفیت بسیار مطلوبی برای توسعه دارد و از قبل نیز اقدامات مناسبی در این خطه انجام شده که جای کار بیشتری نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: شهداد ظرفیت های بسیاری در حوزه کشاورزی و گردشگری دارد که طرح های این منطقه با برنامه ریزی اصولی، مراحل اجرایی خود را می‌گذرانند و مقرر شد مسائل را دسته بندی و در قالب یک نشست در محل فرمانداری کرمان با حضور دستگاه های مرتبط، تصمیماتی در سطح استان را به‌سرعت رسیدگی کنیم و مسائل ملی نیز با همکاری نمایندگان رفع شود.

استاندار کرمان ادامه داد: تا جایی که بتوانیم در تسهیل امور موثر خواهیم بود که با همکاری سایر دستگاه های مرتبط گام‌های مفیدی در راستای توسعه منطقه شهداد برداریم.

وی بیان داشت: کویر لوت شهرت جهانی و جاذبه های خاصی دارد که در این راستا ظرف چهار سال گذشته اتفاقات بسیار مطلوبی در حوزه بوم‌گردی و احداث هتل ها و زیرساخت های این منطقه رخ داده و بنا به اعلام گردشگران زیباترین سایت را دارد و اتفاقاتی در این منطقه افتاده که آینده آن را منحصر به فرد می‌کند.

زینی‌وند افزود: برنامه ریزی خوبی روی دریاچه غیر دائمی شهداد انجام شده و در حوزه زیرساختی نیز اقدامات از زمان‌بندی جلوتر است و همچنین با هماهنگی فرماندار اعتباراتی به این طرح‌ها تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه منطقه کلوت ها و دریاچه شهداد به این صورت نباید رها شود گفت: لذا از نظر امنیتی و بهداشتی و رفاهی باید سایتی با ورودی ویژه تعریف شود که سرویس بهداشتی و سایر موارد مورد نیاز گردشگران را داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمامی کویر لوت به زودی زیر ذره‌بین نیروهای امنیتی ما قرار می‌گیرد گفت: به فرماندار تاکید کردم که محدوده گردشگری و ورودی خاص و سایر موارد مورد نیاز تعیین شود که بخش خصوصی درامدی از این منطقه داشته باشد و امکانات حداقلی ظرف چندماه آینده برای مردم در اطراف دریاچه تامین شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: شرکت‌های گردشگری و فرماندار کرمان به‌سرعت طرحی ارائه کنند که حداقل امکانات به منطقه بیاید و این فرایند در استان نیز پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به مشکل روستاهای منطقه به‌ویژه امیرآباد شهداد اضافه کرد: یکی از این مشکلات آبگرفتگی به علت سیل ۹۸ بود که با امکانات محلی به سرعت و مشکل تسهیلات مسکن روستایی این منطقه در اسرا وقت رفع می‌شود و همچنین لایروبی قنات روستا با همکاری جهاد کشاورزی حل می‌کنین و بحث سیل بند این روستا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مسائل کوچک را مدیران محلی با استفاده از امکانات موجود خود رفع کنند گفت: مدیران هرچه در توان دارند در حوزه استفاده از تجهیزات و امکانات محلی به‌کار گیرند و نیازی به دستور استاندار و سایر مسئولان عالی رتبه در رفع مشکلات مردم وجود ندارد.

استاندار کرمان با همراهی معاون امور عمرانی، فرماندار و نماینده کرمان و راور و سایر مسئولان استانی و محلی امروز جمعه از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بخش شهداد و منطقه اندوهجرد بازدید کرد.

برچسب‌ها کرمان توسعه ایران علی زینی وند اندوهجرد شهداد استانداری کرمان کلوت شهداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان توسعه ایران علی زینی وند اندوهجرد شهداد استانداری کرمان کلوت شهداد کرمان توسعه ایران علی زینی وند اندوهجرد شهداد استانداری کرمان کلوت شهداد اخبار کنکور استاندار کرمان زیرساخت ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

سعید شاهرخی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با تشریح همکاری اتاق بازرگانی با میراث فرهنگی و گردشگری استان و در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه رویداد کرمان ۱۴۰۴ در اتاق بازرگانی افزود: اتاق بازرگانی یکی از مهمترین نهادها برای تحقق شعار امسال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

وی با اشاره به رقابت کرمان و فارس برای میزبانی از سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی عنوان کرد: برای انتخاب میزبان ۲۵ شاخص مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قرعه به نام کرمان افتاد. گفتنی است که نقش اتاق بازرگانی استان در انتخاب کرمان به عنوان میزبان بسیار موثر بوده است.

شاهرخی گفت: از دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه جاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلید خواهد خورد و احتمالا آبان ماه اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه مفاخر علمی، هنری، موسیقی و رسانه‌ای کشور برای معرفی کرمان بسیج می‌شوند و همه شهرستان‌های استان میزبان این گروه‌ها برای اجرای رویدادها خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: همایش بین المللی راه ابریشم در کرمان و کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در بم، سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت و اختتامیه رویداد کتیبه سرباز و رویداد چوگان از جمله رویدادهایی است که امسال در استان کرمان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به وجود حدود ۴۰۰۰ اثر تاریخی استان کرمان در موزه ملی تصریح کرد: امسال اشیاء و عناصر تاریخی استان کرمان که در موزه ملی نگهداری می‌شوند با نظر و انتخاب کارشناسان به استان کرمان منتقل می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • موعود شمخانی کیست؟
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری