Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی شامگاه جمعه در جمع اعضای شورای اسلامی روستای منشاد با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو نسبت به ساخت و ساز و تغییر اراضی کشاورزی اقدام می‌کنند، افزود: همراهی مردم برای شناسایی متخلفان برای برخورد لازم و قانونی ضروری است .

وی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف برای ساخت ساختمان و تغییر کاربری باغ‌ها در گام اول به دهیاران ، شوراهای اسلامی روستاها و پاسگاه انتظامی میانکوه اطلاع دهند که طبق مقررات موضوع در اسرع وقت رسیدگی و با همکاری مردم اقدام لازم به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اظهار کرد: تاکنون در این خصوص مهم که جزو مطالبات اساسی مردم است جلسه‌های متعددی در منطقه با حضور مسوولان و مردم  و مدیران روستاها برگزار شد ولی به خاطر اهمیت و مطالبه جدی این روند تا قطع دست سودجویان در شهرستان پیگیری می‌شود.

زارع زاده مهریزی همچنین به پیمانکارانی که بدون مجوز و پروانه ساختمانی نسبت به تغییر کاربری باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی این دهستان ییلاقی به خصوص در منشاد و بنادک‌سادات فعال هستند  هشدار داد که دولت بدون چشم‌پوشی با همکاری مسوولان وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد.

وجود روستاهای خوش آب و هوا در دهستان‌های میانکوه، تنگچنار ، ارنان و خورمیزات بخش مرکزی مهریز سبب شده تا افرادی با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ های منطقه به ساخت منزل مسکونی اقدام کنند که همکاری بیش از گذشته مردم با متولیان امر برای پیشگیری از این پدیده ضروری است.

این موضوع با وجود تمامی اقدام‌های نسبتا خوبی که در سال‌های اخیر از سوی مسوولان در پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در روستاهای منطقه انجام شده  است به دلیل اهمیت موضوع هنوز کافی نیست و  برخی سوء استفاده‌ها در این مورد ادامه دارد.

در این ارتباط بارها ساکنان روستاهای منطقه به خصوص در دهستان میانکوه از ضرورت نظارت و پیگیری جدی و برخورد مناسب با این پدیده و متخلفان توسط مسوولان امر تاکید و تحقق آن را به عنوان یک ضرورت در راستای حفظ کشاورزی و احیای باغ های منطقه ذکر کردند.

مردم اعتقاد دارند، برای پیشگیری عملی با پدیده تغییرکاربری اراضی کشاورزی برای ساخت و سازهای غیرمجاز باید همت و همکاری جدی بدون موازی‌کاری و چشم‌پوشی تا رسیدن به نتیجه مطلوب با جلب همکاری تمامی متولیان امر صورت گیرد.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان های میانکوه ، ارنان ، تنگچنار ، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت ۵۵ هزار نفری شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد و پنج هزار خانوار در این بخش فعالیت دارند که از این میزان ۱۰ هزار هکتار باغ‌  و بقیه اراضی است.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز یزد کشاورزی تغییر کاربری اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز یزد کشاورزی تغییر کاربری اراضی مهریز یزد کشاورزی تغییر کاربری اراضی اخبار کنکور اراضی کشاورزی کاربری اراضی تغییر کاربری باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب «نور» در کشور اظهار داشت: اجرای طرح نور اقدام بسیار ارزشمندی در جامعه است که از اجراکنندگان این طرح در کشور و بخصوص در شهرستان تقدیر می شود.

فرماندار گناوه افزود: بر همه ما واجب است که از این اقدام حمایت کنیم و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای این طرح مهم با نیروی انتظامی همکاری و همراهی کنند.

صفری گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامی و دینی است و از این طرح در بین مردم استقبال خوبی شده است و با برنامه ریزی های انجام شده با تذکر و ارشاد و راهنمایی پیشرفت خوبی در اجرای طرح را شاهد هستیم.

وی پیرامون ساماندهی دست فروشان در بازار گناوه با بیان اینکه برای حل مشکل باید از خرد جمعی استفاده شود، گفت: مسئولیت انجام این کار بر عهده شورای شهر و شهرداری است و همه ادارات مرتبط ملزم به حمایت و پشتیبانی هستند و باید کمک کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: مجموعه فرمانداری و فرماندار و ادارات و دستگاه ها اجرایی با تمام توان و امکانات از طرح ها و برنامه های توجیه شده شورا و شهرداری در این زمینه حمایت و همکاری خواهند کرد.

فرماندار گناوه افزود: طرح های عمرانی، فرهنگی و هر طرح و مسیر و برنامه توجیه شده ای که شورا و شهرداری در این زمینه داشته باشند حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی، دادستانی و اصناف درخواست می شود که در این زمینه همکاری و فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: نگرانی ها در این زمینه باید رفع و این کار باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همه مشکلات باید با همکاری، همراهی و همفکری و مشورت هم در سطح شهرستان حل شود و از راهکارها و پیشنهادها و طرح ها برای رفع نواقص و مشکلات استقبال می شود تا همه در کنار هم برای رفع مشکلات کار و کمک کنیم.

کد خبر 6092411

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت