Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در این بیانیه آمده است: به طور قاطع گزارش‌های مربوط به موافقت رسمی عراق با یگان پروازی آمریکا برای ترور شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها را رد می‌کنیم.
آمریکا جند بار خواستار اجازه ورود نیرو‌های جدید به عراق یا استفاده از جنگنده‌های ائتلاف در مناطق ممنوعه شد که این درخواست آمریکا به شکل مکتوب و واضح رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آن نامه خواسته شده بود تا محدودیت‌های ائتلاف بین المللی لغو و برای ورود به مناطق ممنوعه حریم هوایی عراق مجوز داشته باشند.
چندساعت قبل از اجرای عملیات ترور نامه‌ای را از فرمانده نیرو‌های ائتلاف دریافت کردیم که گفته بود به هماهنگی بهتر نیاز داریم.
مقامات عراقی چنین مجوزی را صادر نکردند و بلکه برعکس، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک نامه‌ای را به آن‌ها ارسال کرد و توضیح داد که هرگونه افزایش تعداد نیرو‌های آمریکایی نیازمند موافقت رسمی دولت عراق است.
در این نامه تاکید شد که ورود نیرو‌های جدید آمریکایی بحران‌زا خواهد بود و پیامد‌های سیاسی زیادی به دنبال دارد.
نامه ائتلاف چند ساعت پیش از عملیات ترور به دست ما رسید؛ بنابراین چگونه و چه زمانی و توسط چه کسی با آن موافقت شد؟
اگر کسی اطلاعات واقعی دارد باید آن را به دادگاه ارائه کند؛ این اشتباه است که طرف‌هایی که به این عملیات ارتباطی ندارند متهم شوند.
پرواز هواپیما‌ها و موافقت با آن چارچوب مشخصی دارد.
طبق دستورات روزانه و مواردی که ثبت شده هیچ چیزی وجود ندارد که با آنچه درباره مجوز هواپیما‌ها برای اجرای عملیات شایعه شده مطابقت داشته باشد.
این موضوعات بسیار حساس هستند و به زیان منافع عالی کشور است؛ بنابراین نباید به عمد یا غیرعمد به تنش‌های کلامی تبدیل شوند.

پربیننده ترین ریزش بورس آمریکا با تیره شدن چشم‌انداز اقتصادی بمب‌افکن‌های آمریکا وارد خاورمیانه شد مردم جهان بیشتر به چه زبان‌هایی صحبت می‌کنند؟ معافیت ایرانی‌ها از دریافت روادید برای سفر ده روزه به عمان نرخ تورم بار دیگر بالا خواهد رفت؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عادل عبدالمهدی عراق هواپیما سردار قاسم سلیمانی ترور ابومهدی المهندس ترور سردار سلیمانی ترور سپهبد سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد

ائتلاف نظامی غرب تحت رهبری ایالات متحده نسبت به آنچه «فعالیت هیبریدی» مسکو در جمهوری چک، استونی، آلمان، لتونی، لیتوانی، لهستان و بریتانیا خواند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش یورونیوز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو ضمن طرح این نگرانی در خصوص «فعالیت‌های خصمانه» روسیه در سراسر اروپا هشدار داده است.

این ائتلاف بزرگ نظامی متشکل از ۳۲ کشور عضو روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از «فعالیت‌های بدخیم و خرابکارانه اخیر» روسیه که آن را تهدیدی برای امنیت غرب می‌داند، «عمیقاً نگران» است.

در این بیانیه از مواردی، چون «کارزار فریب، جعل و اطلاعات نادرست، خرابکاری، اعمال خشونت، حملات سایبری و الکترونیکی... و سایر عملیات ترکیبی» به عنوان نمونه‌هایی از فعالیت‌های خرابکارانه روسیه علیه اهدافی در اروپا نام برده شده است.

کشور‌های اروپایی نام برده شده در بالا به ادعای ناتو همگی به نوعی تاکنون تحت تاثیر این فعالیت‌ها قرار گرفته‌اند.

این موارد «بخشی از یک کارزار مرتبط با فعالیت‌های خرابکارانه» توصیف شده که به ادعای ناتو، روسیه همچنان در پی تقویت و اجرای آن‌ها در سراسر قلمرو ائتلاف در منطقه یورو-آتلانتیک از طریق نیرو‌های نیابتی خود است.

ناتو در بیانیه خود ضمن محکوم کردن «رفتار روسیه» اعلام کرد: «ما از متحدانی که از این اقدامات آسیب دیده‌اند حمایت و با آن‌ها اعلام همبستگی می‌کنیم.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما به تقویت تاب‌آوری و به کارگیری و ارتقای ابزار‌هایی که در اختیار داریم برای مقابله و مبارزه با اقدامات ترکیبی و حملات روسیه ادامه خواهیم داد و در پی آنیم که نسبت به تقویت قدرت بازدارندگی و دفاع متحدان در برابر حملات ترکیبی و اقدامات روسیه اطمینان حاصل کنیم.»

حمله نظامی تمام عیار روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ تحت رهبری ولادیمیر پوتین، به شدید‌ترین تنش‌ها میان روسیه و غرب طی سال‌های اخیر دامن زد؛ این در حالیست که واشنگتن و اکثر پایتخت‌های اروپایی همچنان قاطعانه از کی‌یف در این جنگ حمایت می‌کنند.

این پیامد‌ها منجر به لفاظی‌های آتشین و اشکالی از جنگ ترکیبی شده است که در کنار نیروی نظامی متعارف، فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی غیرمتعارف را نیز به خدمت گرفته است.

مارگوس ساهکنا، وزیر خارجه استونی ماه سپتامبر در مصاحبه اختصاصی با یورونیوز هشدار داده بود که عبور مهاجران از مرز‌های ۳۰۰ کیلومتری روسیه، خود شکلی از یک حمله ترکیبی تدارک دیده شده از سوی مسکو است.

ناتو در بیانیه روز پنجشنبه خود متعهد شده است که کشور‌های عضو همچنان به ارائه کمک‌های نظامی و مالی مورد نیاز به اوکراین ادامه داده و هرگز از این رویکرد دست نکشند.

بیانیه ائتلاف نظامی ناتو در بحبوحه افزایش اتهامات و پیگری روند تحقیقات علیه افرادی که گفته می‌شود با مسکو مرتبط هستند، منتشر شده است.

یک فرمانده ارتش آلمان آوریل گذشته در دادگاه دوسلدورف، شهر غربی این کشور، به جاسوسی برای روسیه و افشای اسرار دولتی اعتراف کرد.

در همین حال، گزارش‌هایی نیز اخیرا از اتهام علیه یک مرد بریتانیایی در زمینه همکاری با گروه مزدور روسی واگنر حکایت داشت.

پارلمان اروپا ماه مارس گذشته اعلام کرد که در حال بررسی ادعا‌هایی در مورد دریافت رشوه از سوی برخی از اعضای پارلمان به منظور تبلیغ به نفع روسیه است.

در پی افشاگری‌های متعدد درباره آنچه پارلمان آن را «تلاش‌های مورد حمایت کرملین برای دخالت و تضعیف فرایند‌های دموکراتیک اروپا» خوانده است، قانون‌گذاران اروپایی ماه آوریل قطعنامه‌ای را برای محکومیت قاطعانه چنین تلاش‌هایی صادر کردند.

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • عملیات طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرده است
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح