Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان ولی فقیه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان ، اردبیل در پی اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در باکو بیانیه‌ای صادر کردند. 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا وَلَوْ کَانَ ذَا قُرْبَىٰ ۖ وَبِعَهْدِ اللَّهِ أَوْفُوا ۚ ذَٰلِکُمْ وَصَّاکُمْ بِهِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ (سوره انعام آیه۱۵۲)

در روزگاری که امت اسلامی به خاطر انواع عقب ماندگی‌های مفرط در موضوعات صنعتی، اقتصادی، تکنولوژی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در محاصره دشمنان کینه توز و انتقام جو قرار دارد ایجاد هرگونه تنش، اختلاف، بدبینی، تدابر و تنافر بین کشور‌ها و ملت‌های اسلامی گناه نابخشودنی است.

امروز بر آحاد امت اسلامی درتمام کشور‌های اسلامی مخصوصاً بر صاحب منصبان واجب شرعی است که از هرگونه رفتار‌ها و گفتار‌های تفرقه افکن و از هر آنچه که باعث می‌شود امت مرحومه مبتلی به تقطع و تفرق شده و به آحاد متفرق تبدیل گردد اجتناب نمایند.

همه می‌دانیم که منطقه‌ی راهبردی غرب آسیا هماره مطمع دشمنان اسلام و شوکت مسلمین بوده است. اکنون نیز استراتژی ثابت استکبار وصهیونیسم همین است. اندک هوشمندی کافی است تا با درک عمیق از توطیه‌های دشمن، هرگونه اظهار نظر ازسوی مسولان و زمامداران کشور‌های غرب آسیا با سنجیدگی و پختگی همراه باشد.

متاسفانه در رژه پیروزی کشور آذربایجان در قره باغ اشعار و سخنانی بر زبان جاری شد که سیادت و وحدت اراضی کشور ما را هدف گرفته بود و از سوء حظ گوینده اینکه آن اشعار توسط ایرانیان جدا شده از وطن مادری سروده شده است. ۲۰۰ سال است که ایرانیان ساکن در ۱۷ ولایت قفقاز که توسط دولت شوروی از وطن مادری، بابا توپراقی و وطن تاریخی جدا شده اند اشعار حسرت می‌سرایند و با اشعار حسرت زندگی می‌کنند چقدر شایسته است محققین تاریخ کشور عزیزمان ایران، اشعار حسرت را جمع آوری و به رئیس جمهور ترکیه ارسال نمایند تا متوجه شود که تنظیم کنندگان خطابه چه خیانت بزرگی به او کرده و برای او مایه آبرو ریزی بزرگ درست کرده اند.

بالاتر از اشعار حسرت نامه‌های جانگداز و جانسوز ایرانیان جدا شده از وطن مادری است که بعد از عقد قرار داد گلستان در منطقه گلستان قره باغ به مراجع عظام نوشته و از ظلم و ستم و از تعدیات ناموسی اشغالگران ناله‌ها کرده و از مراجع استمداد طلبیده اند.

در تاریخ زندگی بشر روی کره خاکی اشعار حسرت زیادی سروده شده، اما دو نوع اشعار حسرت سرآمدتر و جانسوز‌تر از همه اشعار حسرت است. اول اشعار حسرت ایرانیانی است که از وطن مادری و تاریخی خود توسط دولت شوروی طی عهدنامه گلستان و ترکمنچای جدا شده اند و دوم اشعار حسرت ۲۵ میلیون علوی آناتولی است که در فراق شاه اسماعیل ختایی آن‌ها را سروده اند؛ و عجیب این است که با گذشت حدود ۴۵۰ سال از حیات شاه اسماعیل الان نیز اشعار حسرت در جم خانه‌های ترکیه قرائت می‌شود.

حادثه ۱۹ ژانویه در آستانه فروپاشی دولت شوروی و سرازیر شدن سیل آذری‌ها به طرف وطن مادری چهره‌ای بسیار مقاوم، ریشه دار، اصیل و غیور از آذری‌های جهان به تماشا گذاشت و معلوم شد هنوز شعله‌های عشق و علاقه به وطن مادری در دل‌های آن‌ها شعله ور است.

آن‌ها با اقدام خود ثابت کردند هرچه فراموش شود مادر و تعلق به اهل بیت فراموش نمی‌شود.

سخن آخر اینکه فن خطابه و اصول سیاست اقتضاء می‌کند که خطیب مطالبه خود را بعد از امکان سنجی دقیق بر زبان بیاورد تا وزن علمی، سیاسی و اجتماعی او تنزل نکند.

کمترین محققی می‌داند که مقصد گوینده آن اشعار ذره‌ای امکان تحقق ندارد. یاد خیر می‌کنیم از جناب حیدر علی اف که وقتی از ایشان در خصوص الحاق سوال کردند گفت: کسانی که آن را مطرح می‌کنند دیوانه اند! چون دست باید به بدن ملحق شود نه بالعکس!

همه باید بدانند که حسن همجواری و همکاری با همسایگان و بلکه با تمام ملت‌های مسلمان از اصول خطیرانقلاب اسلامی است و این موضوع همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است ازاین رو ما از تمام مسلمان‌ها مخصوصا در ایران، آذربایجان و ترکیه می‌خواهیم درشرائط حساس منطقه بسیار هوشیار باشند و ابزار توطئه‌های پیچیده اختلاف افکن دشمن قرارنگیرند وکریمه "هموا بما لم ینالوا "را محقق سازند.

وآخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

سید محمدعلی آل هاشم (نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی)
سید مهدی قریشی (نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی)
علی خاتمی (نماینده، ولی فقیه در استان زنجان)
سیدحسن عاملی (نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل)

۲۲ آذر ۹۹،
۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۲

انتهای پیام/

بسم الله الرحمن الرحیم                           

 

وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبَىٰ ۖ وَبِعَهْدِ اللَّهِ أَوْفُوا ۚ ذَٰلِكُمْ وَصَّاكُمْ بِهِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ (سوره انعام آیه۱۵۲)

 

در روزگاری که امت اسلامی به خاطر انواع عقب ماندگی های مفرط در موضوعات صنعتی، اقتصادی، تکنولوژی و ... در محاصره دشمنان کینه توز و انتقام جو قرار دارد ایجاد هرگونه تنش، اختلاف، بدبینی، تدابر و تنافر بین کشورها و ملت های اسلامی گناه نابخشودنی است . 

 

امروز بر آحاد امت اسلامی درتمام کشورهای اسلامی  مخصوصاً بر صاحب منصبان واجب شرعی است که از هرگونه رفتارها و گفتارهای تفرقه افکن و از هر آنچه که باعث می شود امت مرحومه مبتلی به تقطع و تفرق شده و به آحاد متفرق تبدیل گردد اجتناب نمایند.

 

   همه میدانیم که منطقه ی راهبردی غرب آسیا هماره مطمع دشمنان اسلام و شوکت مسلمین بوده است.اکنون نیز استراتژی ثابت استکبار وصهیونیسم همین است.اندک هوشمندی کافی است تا با درک عمیق از توطیه های دشمن, هرگونه اظهار نظر ازسوی مسولان و زمامداران کشورهای غرب آسیا با سنجیدگی و پختگی  همراه باشد. 

 

متاسفانه در رژه پیروزی کشور آذربایجان در قره باغ اشعار و سخنانی بر زبان جاری شد که سیادت و وحدت اراضی کشور ما را هدف گرفته بود و از سوء حظ گوینده اینکه آن اشعار توسط ایرانیان جدا شده از وطن مادری سروده شده است . ۲۰۰ سال است که ایرانیان ساکن در ۱۷ ولایت قفقاز که توسط دولت شوروی از وطن مادری، بابا توپراقی و وطن تاریخی جدا شده اند اشعار حسرت می سرایند و با اشعار حسرت زندگی می کنند چقدر شایسته است محققین تاریخ کشور عزیزمان ایران، اشعار حسرت را جمع آوری و به رئیس جمهور ترکیه   ارسال نمایند تا متوجه شود که تنظیم کنندگان خطابه چه خیانت بزرگی به او کرده و برای او مایه آبرو ریزی بزرگ درست کرده اند .

 

بالاتر از اشعار حسرت نامه های جانگداز و جانسوز ایرانیان جدا شده از وطن مادری است که بعد از عقد قرار داد گلستان در منطقه گلستان قره باغ به مراجع عظام نوشته و از ظلم و ستم   و از تعدیات ناموسی اشغالگران  ناله ها کرده و از مراجع استمداد طلبیده اند . 

 

در تاریخ زندگی بشر روی کره خاکی اشعار حسرت زیادی سروده شده اما دو نوع اشعار حسرت سرآمدتر و جانسوز تر از همه اشعار حسرت است . اول اشعار حسرت ایرانیانی است که از وطن مادری و تاریخی خود توسط دولت شوروی طی عهدنامه گلستان و ترکمنچای جدا شده اند و دوم اشعار حسرت ۲۵ میلیون علوی آناتولی است که در فراق شاه اسماعیل ختایی آنها را سروده اند . 

 

و عجیب این است که با گذشت حدود ۴۵۰ سال از حیات شاه اسماعیل الان نیز اشعار حسرت در جم خانه های ترکیه قرائت می شود .      

 

 حادثه ۱۹ ژانویه در آستانه فروپاشی دولت  شوروی و سرازیر شدن سیل آذری ها به طرف وطن مادری چهره ای بسیار مقاوم ،ریشه دار، اصیل و غیور از آذری های جهان به تماشا گذاشت و معلوم شد هنوز شعله های عشق و علاقه به وطن مادری در دلهای آنها شعله ور است . 

 

آنها با اقدام خود ثابت کردند هرچه فراموش شود مادر و تعلق به اهل بیت فراموش نمی شود . 

سخن آخر اینکه فن خطابه و اصول سیاست  اقتضاء می کند که خطیب مطالبه خود را بعد از امکان سنجی دقیق بر زبان بیاورد تا وزن علمی، سیاسی و اجتماعی او تنزل نکند. 

کمترین  محققی می داند که  مقصد گوینده  آن اشعار ذره ای امکان تحقق ندارد ‌. یاد خیر می کنیم از جناب حیدر علی اف که وقتی از ایشان در خصوص الحاق سوال کردند گفت : کسانی که آن را مطرح می کنند دیوانه اند! چون دست باید به بدن ملحق شود نه بالعکس!     

همه باید بدانند که حسن همجواری و همکاری با همسایگان  و بلکه با تمام ملتهای  مسلمان از اصول خطیرانقلاب اسلامی است و این موضوع همیشه مورد تاکید مقام  معظم رهبری بوده  است ازاین رو  ما از تمام مسلمان ها مخصوصا در ایران ،آذربایجان و ترکیه می خواهیم درشرائط حساس منطقه  بسیار هوشیار باشند و  ابزار توطئه های پیچیده اختلاف افکن دشمن قرارنگیرند وکریمه  "هموا بما لم ینالوا "را محقق  سازند.

وآخر دعوانا  ان  الحمد لله رب العالمین 

سید محمدعلی آل هاشم (نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی)

 سید مهدی قریشی (نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی) 

علی خاتمی (نماینده ولی فقیه در استان زنجان)

سیدحسن عاملی( نماینده ولی فقیه در استان اردبیل)

۲۲ آذر ۹۹

۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۲

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه امام جمعه اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان جمهوری اسلامی ایران ترکیه ولی فقیه در آذربایجان نماینده ولی فقیه ولی فقیه در استان توسط دولت شوروی شاه اسماعیل جدا شده اند اشعار حسرت امت اسلامی سروده شده آن اشعار غرب آسیا بر زبان قره باغ آذری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!

بارداری زنان هر قدر در سنین بالاتری اتفاق بیفتد ریسک بروز اختلالات ژنتیکی را در فرزندان بالاتر می‌برد و مادران باردار بالای ۳۵ سال نیازمند مراقبت‌های ویژه‌تری هستند.

به گزارش ایسنا؛ آرمان امروز گزارش داد، کاهش آمار ازدواج در ایران، نشان از یک آسیب چند بُعدی دارد و می توان بالا رفتن سن فرزندآوری در میان زنان و مردان را یک تهدید برای آینده ایران تلقی کرد. زمانی این موضوع تایید می شود که براساس آمارها و طبق اعلام ایرانا، میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال ۱۴۰۲، برابر ۳۲.۱ سال برای پدران و ۲۷.۳ سال برای مادران بوده است. البته این نوک کوه یخ و آمار رسمی است در شرایطی که آمارهای غیر رسمی و آنچه که در جامعه شهری از جمله تهران شاهد آن هستیم و در میان اطرافیان هم دیده می شود، بسیاری از زنان در سن ۳۰ سالگی و مردان در سن به طور میانگین ۳۷ تا حدود ۴۰ سالگی هم تمایلی به فرزندآوری ندارند. همان طور که در این آمار هم آمده است در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴.۴ سال است. بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری، در بین استان‌ها مربوط به استان تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

بارداری زنان هر قدر در سنین بالاتری اتفاق بیفتد ریسک بروز اختلالات ژنتیکی را در فرزندان بالاتر می‌برد و مادران باردار بالای ۳۵ سال نیازمند مراقبت‌های ویژه‌تری هستند. این، اما تنها یک روی سکه تأخیر در ازدواج و باروری است و از دست دادن امکان داشتن فرزندان بیشتر با افزایش سن نخستین بارداری زنان بعد از ازدواج موضوع دیگری است که در نهایت روی رشد جمعیت کشور تأثیری منفی بر جای خواهد گذاشت و موجب افزایش خانواده‌های تک فرزند می‌شود.

چندی پیش  در گزارشی آمد: «اصولا هر مرد ایرانی در زندگی دوست دارد پدری را تجربه کند. البته این برای هر فرهنگ، اقلیم و نظام سیاسی که مرد در آن رشد پیدا کرده است، صادق است. مثلا در آمریکا حدود ۸۷درصد از مردان آمریکایی علاقه‌مند هستند، پدری را تجربه کنند. در کشورهای اروپایی مثل آلمان حدود ۷۵درصد، در بلژیک حدود ۸۴درصد در سوئد حدود ۷۲درصد از مردان تمایل به فررزندآوری دارند. مردهای ایرانی بسیار فرزندخواه هستند و بسیار دوست دارند که پدر شدن را تجربه کنند. میزان فرزندخواهی مردان ایرانی از بسیاری از کشورها بیشتر است. درباره تعداد فرزندان نیز مردان ایرانی تمایل دارند که بیش از سه فرزند داشته باشند. این آمار بی‌نظیر است. یعنی از هر ۱۰مرد ایرانی شش مرد علاقه‌مند است که بیش از سه فرزند داشته باشند.»

گسست نسلی، مهمترین پیامد افزایش سن فرزندآوری

اما در ادامه به سراغ رسول قبادی؛ جمعیت‌شناس و جامعه شناس رفتیم. وی در این رابطه می گوید: «بس بودن فرزندان»، «نداشتن درآمد کافی»، «نبود مسکن مناسب» و «نگرانی از تأمین آینده فرزندان» چهار دلیل برجسته برای گرایش نداشتن به فرزندآوری است؛ این نتایج همسو با نتایج پیمایش کشوری زندگی خانوادگی در ایران است که بر پایه آن «نگرانی از آینده فرزندان»، «سخت بودن تربیت فرزندان» و «ناتوانی از تأمین هزینه‌های فرزندآوری» برجسته‌ترین عوامل ذکرشده به‌عنوان محدودیت‌ها و بازدارنده‌های فرزنددار شدن هستند.

وی در ادامه به عامل غیرمستقیمی در افزایش سن مادری که تأثیر چشم‌گیر داشته است، اشاره می گوید و می افزاید: افزایش سن مادری پیامدهای اجتماعی و فرهنگی نیز در پی دارد؛ به این معنا که با افزایش فاصله میان پدر و مادر و فرزند، پیوند میان‌نسلی میان آن‌ها به‌درستی برقرار نمی‌شود؛ این موضوع علاوه بر دشوار کردن مسیر تربیت، زمینه‌ساز پدیدار شدن ناسازگاری میان فرزندان و پدر و مادر می‌شود!. زمانی سخت‌تر می‌شود که بدانیم در دو دهه گذشته میانگین زمان گفتگو میان اعضای خانواده از ۲ ساعت به ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است(!) به این معنا که ظرفیت تبدیل اختلافات خانوادگی با برخورد مناسب به عامل رشد افراد خانواده، دچار سستی شده است.

وی در پایان می افزاید: دو گونه راه‌حل را در این زمینه پیشنهاد کرد؛ گونه نخست راه‌کارها بر پایه‌ از میان بردن موانع و کاهش فاصله نسلی میان پدرومادر و فرزندان است؛ در سوی دیگر و بر پایه گونه دوم، راه‌کارها باید در راستای تقویت آموزش زوجین و توانمندسازی آن‌ها در فرزندآوری و تقویت گفتگو میان اعضای خانواده باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!