Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هموطن گرامی، جناب آقای مکوندی! به قلب بزرگ شما، مهربانی بی‌حدوحصرتان و به انسانیتی که از تک‌تک واژه‌های شما می‌جوشد، افتخار می‌کنیم. وجود انسان‌های نازنینی مثل شما، همان پنجره‌ای است که نور‍ِ امید و خوشبختی را به آینده این مرزوبوم می‌تاباند. پاینده و سلامت باشید.»
به گزارش «تابناک»، جملات فوق را رئیس دفتر رئیس جمهور خطاب به یک راننده تاکسی به رشته تحریر درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که شاید یافتن نمونه مشابه آن در سال‌های اخیر و حتی فراتر از آن، در دو سه دهه اخیر راه به جایی نبرد و برعکس، کند و کاو پیرامون واکنش مسئولان به سخنان مردم، به حکایت‌هایی مانند «خودت بمال!» منتج شود که بسیاری مان از شنیدنش سر به تاسف تکان داده ایم.
اما ماجرای این راننده تاکسی چیست و آقای مکوندی چه کرده که قلب بزرگش مایه افتخار خوانده شده است؟ احتمالا اغلب تان از ماجرا خبر دارید، اما برای آن‌هایی که نمی‌دانند باید گفت که همه چیز از انتشار یک فایل صوتی شروع شد که در آن مکوندی، راننده یکی از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات تاکسی اینترنتی است با اپراتور شرکت صحبت می‌کند و خواستار پس دادن کرایه‌ای است که در سفر آخرش از مسافر دریافت کرده است.
وی علت این درخواست را اینگونه مطرح می‌کند: «ایشون [یعنی مسافری که تازه به مقصد رسانده و پیاده کرده]پرستار بخش کرونا هستن و من از پرستارانی که در بخش کرونا کار می‌کنن، کرایه نمی‌گیرم؛ ایشون آنلاین پرداخت کردن و من می‌خوام این کرایه رو برگردونم.» تقاضایی که با انتشار فایل این مکالمه کوتاه، به این راننده لقب «سفیر مهربانی» سنجاق می‌کند.
البته این لقب و همچنین پاداشی که شرکت وعده داده به این فرد بپردازد در قیاس با آن چیزی که وی در این ساعات کسب کرده، چندان قابل عرض نیست چراکه حالا جمعیت بزرگی از ایرانیان آقای مکوندی را می‌شناسند و تحسینش می‌کنند و با وجود امثال او به شکست کرونا و بازگشت به زندگی عادی امیدوارتر از هر زمانی هستند. به یمن وجود اویی که وزیر و نماینده برای ستایشش از هم گوی سبقت می‌ربایند.
اما دلیل این همه محبوبیت این شهروند چیست و براستی چرا جامعه برای ستایش اینچنینی وی به تکاپو افتاده است؟ آیا به این دلیل است که آقای مکوندی از نوادر روزگار است و کاری که کرده، استثنایی است و به ندرت رقم می‌خورد؟ آیا این همه جامعه از انسانیت تهی شده که این حکایت تا این اندازه شایسته تقدیر و تشکر باشد و حتی برخی مسئولان عالی رتبه را مجاب کند که از این شهروند بابت پس دادن کرایه پرستار بخش کرونا تقدیر به عمل آورند؟
بیایید قبل از تامل بیشتر درباره این ماجرا و سوالات مطرح شده، روایت متفاوتی را مرور کنیم که چندی پیش یکی از پرسنل درمانی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود و از قضا حکایت از برخورد زشت یکی از تاکسی‌های اینترنتی داشت که وقتی فهمیده بود مسافرش از زمره پرستاران و کارکنان بخش کروناست، سفر را لغو کرده و آن فرد را نیمه شب در خیابان تنها گذاشته بود.
داستانی که سر و صدایی به پا نکرد، شاید از این رو که بسیاری از خوانندگان داستان، خودشان را جای راننده گذاشتند و نتیجه گرفتند که دوری جستن از ریسک ابتلا به کووید ۱۹، آن هم در زمانه‌ای که تورم و بیکاری به اوج رسیده، اتفاقی عاقلانه است. افرادی که چه بسا از شنیدن داستان آقای مکوندی خرسند می‌شوند و سوت و کف هم می‌زنند، اما تمایل ندارند که جای مکوندی باشند، بلکه ترجیح می‌دهند از دور نظاره گر ماجرا بمانند.
البته این توضیحات پاسخ مناسبی برای سوالات مطرح شده نیست چراکه هنوز نمی‌دانیم این فرد، شهروندی استثنایی بوده که ترجیح داده از خودگذشتگی کرده و سهمی در مبارزه با کرونا ایفا نماید یا امثال مکوندی زیاد و حتی پرشمارند، اما کمتر فرصت برای مطرح کردن اسم و رسم شان به وجود می‌آید و در اختیارشان قرار می‌گیرد. گزینه‌هایی که اگر اولی شان درست باشد، باید از وخامت حال و روزمان خون بگرییم، هرچند برخی بر این باورند که این گونه نیست و امثال مکوندی پرشمارند، اما کمتر دیده می‌شوند.
شما چه فکر می‌کنید؟!

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر ویروس کرونا مکوندی وزیر کووید19 رئیس جمهور سفیر مهربانی لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر آقای مکوندی بخش کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود