Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی علائم گلودرد ناشی از ابتلا به کرونا با سایر گلودردهای ناشی از سایر بیماری ها متفاوت است.

به گزارش شریان نیوز،علائم ناشی از ویروس کرونا کاملاً شایع و مشابه علائم سایر بیماری‌های تنفسی است. بنابراین، طبیعی است که نسبت به هر نشانه‌ای که شبیه علائم کووید-۱۹ باشد، احساس اضطراب داشته باشیم.

 

با توجه به اینکه فصل سرماست و سایر عفونت‌های ویروسی هم شایع هستند، گلودرد به یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها تبدیل شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، مبتلایان علاوه بر تب، سرفه و خستگی، گلودرد را نیز تجربه می‌کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که هر گلودردی نشانه عفونت کووید است.

گلودرد می‌تواند بر اثر عفونت یا عوامل محیطی مانند هوای خشک ایجاد شود. گلودرد را می‌توان به سه قسمت تقسیم کرد و بر اساس بخشی از گلو که تحت تاثیر قرار گرفته، قابل تفکیک است. در حالی که فارنژیت ناحیه پشت دهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، التهاب لوزه تورم و قرمزی لوزه‌ها است. نوع سوم لارنژیت است، تورمی که در حنجره ایجاد می‌شود.

آیا گلودرد یکی از علائم رایج کووید-۱۹ است؟

گلودرد علاوه بر اینکه یکی از علائم رایج سرماخوردگی و آنفولانزا است، طبق گزارش CDC، از علائم شایع کووید-۱۹ هم محسوب می‌شود. با این حال، این علامت کمتر از باقی علائم شایع است و ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. در حالی که ویروس کرونا نوعی بیماری تنفسی است، ویروس‌ها به راحتی وارد بینی و گلو می‌شوند و درد ایجاد می‌کنند.

گلودرد‌های دیگر در مقابل گلودرد ناشی از کووید-۱۹: تفاوت چیست؟

گلودرد در بیماران کووید-۱۹ وقتی ایجاد می‌شود که ویروس به غشا‌های مرتبط با بینی و گلو وارد و باعث تورم آن‌ها شود. به طور مشابه، در صورت سرماخوردگی شایع و بیماری‌های دیگر مانند آنفولانزا، گلودرد به همان روش تحریک می‌شود. با وجود این، در حالی که گلودرد در بیماری‌های دیگر در مراحل اولیه رخ می‌دهد، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ همراه سایر علائم غالب مانند تب، سرفه خشک و خستگی، گلودرد خواهند داشت.

بنابراین، اگر فقط در ناحیه گلو احساس درد دارید و نشانه دیگری ندارید، احتمالاً یک گلودرد استرپتوکوکی یا وضعیتی است که به دلیل عفونت یا بیماری غیر از کووید-۱۹ ایجاد شده‌است. با این حال، اگر می‌خواهید ۱۰٠ درصد مطمئن باشید، باید هوشیار بوده و تست بدهید.

بیماری‌های دیگر که می‌توانند منجر به گلودرد شوند

علاوه بر کووید-۱۹، گلودرد در افراد مبتلا به سرماخوردگی، آلرژی‌های فصلی، آنفولانزا و سایر بیماری‌های تنفسی نیز رخ می‌دهد. این مشکل همچنین می‌تواند توسط عوامل محیطی مانند هوای خشک ایجاد شود.

درمان‌ها

در حالی که مبارزه با کووید-۱۹ ادامه دارد، گلودرد‌های دیگر با دارو‌های تجویزی و خانگی قابل درمان است. نوشیدن آب فراوان می‌تواند به بهبود سریع‌تر شما کمک کند. غرغره با محلول آب نمک نیز برای تسکین درد گلو موثر است. به علاوه، شما می‌توانید از یک دستگاه مرطوب‌کنند هوا برای افزودن رطوبت به فضای خانه استفاده کنید.

منبع: شریان

کلیدواژه: بیماری ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند
  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه مشخص و درمان می‌شود؟
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه تشخیص و درمان می‌شود؟
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • دلیل خال قرمز روی پوست + علائم خطر