Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-27@14:40:48 GMT

٢ رژیم غذایی که برای سلامت قلب بهترین هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۰۱۳۸

٢ رژیم غذایی که برای سلامت قلب بهترین هستند

اگر به دنبال افزایش سلامت قلب در مدت زمان طولانی هستید، کلوچه و چیپس را فراموش و در عوض، سبد خریدتان را با کالا‌های مفید برای قلب پر کنید.

به گزارش شریان نیوز،در مطالعه‌ای که اخیراً در ژورنال PLOS Medicine منتشر شده‌است، بیش از ۱۰۰۰ نفر از افرادی که دچار حمله قلبی شده‌اند، در طول یک سال تحت نظر قرار گرفتند تا معلوم شود که آیا عادت‌های غذایی آن‌ها تفاوتی در حمله دوم دارد یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان مطالعه معلوم شد که عادت‌های غذایی بسیار موثر هستند. عملکرد قلب در کسانی که به سبک مدیترانه‌ای (که شامل میوه و سبزیجات، غلات سبوس‌دار، روغن زیتون بکر، حبوبات، ماهی و مغز‌ها می‌شود) غذا خورده بودند بسیار بهتر شده بود.

رابرت گرینفیلد، مدیر توانبخشی غیرتهاجمی قلب در انستیتوی قلب و عروق مموریال‌کِر می‌گوید، این یافته‌ها دقیقا مطابق با مطالعات دیگری است که تأثیرات محافظتی رژیم مدیترانه‌ای را روی سیستم قلبی عروقی نشان داده‌اند.

او می‌گوید: دلیلی وجود دارد که این روش غذا خوردن چنین تاثیری دارد. این یک برنامه کوتاه مدت نیست که شامل محرومیت از برخی گروه‌های غذایی باشد. این روند، یک تغییر سبک زندگی محسوب می‌شود که پر از گزینه‌های سالم برای قلب است. 

به عنوان مثال، چربی‌های سالم ناشی از انتخاب‌هایی مانند آووکادو، روغن زیتون و ماهی سالمون به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند و فشار خون را در حد نرمال نگه می‌دارند.

گرینفیلد اضافه می‌کند که این چربی‌ها به شما امکان می‌دهند ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین‌های A، D، E و K و همچنین مواد معدنی از جمله کلسیم، آهن، منیزیم و روی را بهتر جذب کنید.

به گفته فرانچسکو کاپوچیو، استاد پزشکی قلب و عروق و اپیدمیولوژی در دانشکده پزشکی وارویک انگلستان، اگرچه به نظر می‌رسد رژیم مدیترانه‌ای موثرتر از یک رژیم استاندارد کم چرب (که در چند دهه گذشته بین متخصصان قلب و عروق رایج بوده) است، اما این نوعی رویکرد مناسب برای همه نیست.

او اضافه کرد:گزینه دیگر رژیم غذایی موسوم به رژیم دَش است که بسیار به برنامه غذایی مدیترانه‌ای شباهت دارد، اما کاهش قابل‌توجه سدیم را نیز شامل می‌شود. کاپوچیو می‌گوید، تحقیقات از این رژیم غذایی برای سلامت قلب، به ویژه برای افرادی که سعی در کاهش فشار خون دارند، حمایت کرده‌است.

منبع: شریان

کلیدواژه: مدیترانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا