Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از یو اس ای تودی، یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از رهبر دموکرات ها خواست تا هم جمهوری خواهان را بایکوت کند وهم اجازه دهد محافظه کارانی که از تلاش برای لغو نتایج انتخابات به نفع ترامپ حمایت می کنند،  بر کرسی نمایندگی بنشینند.

این درخواست از سوی «بیل پاسکرل جونیور» نماینده نیوجرسی مطرح شده که صراحتا به جمهوری خواهانی تاخته که از ادعاهای بی اساس ترامپ درباره تقلب در رای گیری حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی نامه ای به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «زو لوفگرن» رئیس کمیته مدیریت مجلس نوشته و اینگونه استدلال کرده که 126 نماینده جمهوری خواه مجلس که از دادخواست ترامپ علیه نتیجه انتخابات حمایت کرده و از دیوان عالی درخواست کرده اند تا تصمیمات انتخابات را در چندین ایالت مهم به امید لغو پیروزی بایدن بر ترامپ  باطل کند، در تلاش برای «تخریب دموکراسی» و سرقت انتخابات هستند. 

وی با استناد به مفاد قانون اساسی بیان می کند که اگر شخص «در قیام یا عصیان علیه قانون اساسی یا کشور شراکت کند»، نمی تواند در کنگره خدمت کند.

پاسکرل جونیور در این نامه می نویسد: «به بیان ساده ، مردان و زنانی که برای تجزیه دولت اقدام می کنند نمی توانند به عنوان اعضای کنگره خدمت کنند. این دادخواست ها به دنبال از بین بردن اعتماد عمومی به سیستم دموکراتیک ما با بی اعتبار کردن نتایج واضح انتخابات ریاست جمهوری 2020 به متن و روح قانون اساسی است که هر عضو، سوگند می خورد از آن حمایت و از آن دفاع کند.»

اما بعید است که پلوسی و لوفرن علیه جمهوری خواهانی که در این دادخواست شرکت می کنند، عمل کنند. اندکی پس از درخواست پاسکرل، پلوسی نامه ای به دموکرات های مجلس نمایندگان فرستاد و از جمهوری خواهان به دلیل تلاش هایشان علیه پیروزی بایدن در انتخابات انتقاد کرد اما اشاره ای به تلاش برای توبیخ نمایندگان مجلس نکرد.

پلوسی در نامه خود نوشت: «جمهوری خواهان با حمله بی پروا و بی نتیجه خود به دموکراسی ما که می تواند اعتماد عمومی به مقدس ترین نهادهای دموکراتیک ما را از بین ببرد و پیشرفت ما را در زمینه چالش های فوری پیش رو بی نتیجه می گذارد، قانون اساسی را زیر و رو می کنند.»

واشنگتن‌ پست نوشته است تعداد کمی و فقط 26 عضو از 249 عضو جمهوری‌ خواه کنگره، جو بایدن رئیس جمهور منتخب را پیروز انتخابات می‌ دانند.

نشست برگزینندگان رئیس جمهور آمریکا در حالی دو روز دیگر برگزار می‌ شود که ترامپ به عنوان  بازنده انتخابات، در پی شکایت در دیوان عالی است و بایدن مدعی پیروزی، اعضای کابینه خود را معرفی می‌ کند.

24 آذرماه، نوبت برگزاری نشست برگزینندگان موسوم به «الکترال کالج» است تا رئیس جمهور بعدی آمریکا به طور قطعی مشخص شود.

تاکنون بر اساس قوانین ایالتی و همچنین تاییدیه‌ های انجام شده، کاندیدای دموکرات در رقابت ریاست جمهوری توانسته است 306 رای الکترال را از آن خود سازد و دونالد ترامپ هم 232 رای الکترال را به دست آورده است.

اما از روز انتخابات تاکنون، تیم انتخاباتی ترامپ به ارائه دادخواست‌ های متعدد و طرح دعاوی گوناگون در دادگاه‌ های مختلف ایالتی اقدام کرده ‌اند تا شاید بتوانند نتیجه انتخابات را تغییر دهند.

دونالد ترامپ و متحدانش می‌ گویند در صورتی که فقط قضات اجازه رسیدگی به پرونده‌ ها را داشته باشند، پرونده‌ های قضایی آنها با هدف براندازی انتخابات 2020 و برگرداندن نتایج برضد جو بایدن، قابل اثبات است.

اما تاکنون قضات مختلفی شکایات تیم به اصطلاح حقوقی ترامپ را شنیده و دیده‌ اند و هرکدام رای بر رد ادعاهای آنها صادر کرده‌ اند.

حتی همان‌ هایی که در دوره ترامپ معرفی شده بودند هم به رد درخواست جمهوری‌ خواهان رای دادند.

ترامپ با اعضای مجلس ‌های ایالتی برخی از ایالت‌ های صحنه رقابتی هم دیدار کرد تا شاید بتواند آنها را برای ابطال روند رای‌ گیری و پیگیری حقوقی بعدی آن تشویق کند، اما آنها هم نتوانستند با میلیون ‌ها آمریکایی که به اندازه کافی از سیاست ‌های تفرقه ‌افکنانه ترامپ خشمگین هستند، درافتند.

حال ترامپ در جدیدترین اظهارات خود نشان داد که به حکم دیوان عالی دلخوش کرده است و این روند را با دادخواست دادستان تگزاس علیه انتخابات چهار ایالت «جورجیا، ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا» آغاز کرد.

این دادخواست از دیوان عالی آمریکا می‌ خواهد تا روند انتخاب برگزینندگان را در این ایالت‌ ها متوقف سازد و اجازه ندهد بر مبنای قوانین ایالتی، مطابق آرای مردمی، برگزینندگان تعیین شوند. آنها می ‌خواهند با تاخیر در برگزاری نشست برگزینندگان، مجالس ایالتی الکتورها را انتخاب کنند.

17 دادستان ایالت‌ های قرمز هم از این دادخواست حمایت کرده‌ اند و شخص ترامپ هم زیر پای این درخواست را امضا کرده است. هرچند هنوز مشخص نیست، دادستان کل آمریکا که زمزمه استعفای وی هم شنیده می ‌شود، زیر بار حمایت از این دادخواست برود یا خیر اما به طور مشخص نشان داد که ترامپ به هر وسیله‌ ای نمی ‌خواهد از قدرت و «کاخ سفید زیبایش» دل بکند.

با این حال، هنوز ایالت ‌های قرمز دیگری همچون «آیووا» هم هستند که زیر بار دادخواست تگزاس نرفته‌ اند و می‌ گویند اجازه ندارند در مسیری قدم بگذارند که آرای میلیون‌ ها آمریکایی را باطل کند.

106 عضو جمهوری‌ خواه مجلس نمایندگان آمریکا هم در اقدامی از دیوان عالی خواستند به دادخواست تگزاس توجه نشان دهد و از آن حمایت کردند.

علاوه بر آن، جمهوری‌ خواهان دو طرح دیگر را هم دنبال می‌ کنند: نخست آنکه با طرح پرونده ‌ای علیه «هانتر بایدن» فرزند رئیس جمهور منتخب، از دونالد ترامپ خواسته ‌اند تا با تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به این پرونده و پیگیری آنچه که ارتباط با کشور خارجی (چین) خوانده ‌اند، موافقت کند. جمهوری ‌خواهان بر این فرض هستند که پای جو بایدن را به میان بکشند.

این اقدام، شبیه آن چیزی است که دموکرات ‌ها از سال 2017 و پس از پیروزی ترامپ به اتهام دخالت روسیه در انتخابات 2016 آغاز کردند و پس از دو سال و تعیین بازرس ویژه برای این کار با صرف هزینه زیاد و بازجویی ‌های فراوان از حلقه نزدیک ترامپ به کار خود پایان داد.

دموکرات‌ ها همچنین، ترامپ را با دو اتهام مرتبط به میز استیضاح کشاندند و در نهایت، با وجود تایید استیضاح در مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات ‌ها، محکمه سنا با اکثریت جمهوری‌ خواهان حکم بر برائت ترامپ، صادر کرد.

دوم آنکه جمهوری‌ خواهان بر این طرح حرکت می‌ کنند که در صورت به نتیجه نرسیدن حفظ  ترامپ، فرایند رای اعتماد به کابینه و سایر مقاماتی که بایدن به رای سنا نیاز دارد یا لوایح و طرح‌ های مورد نیاز دولت وی، مشکل‌ سازی کنند.

در این صورت، آنها می‌ خواهند بایدن را زمین‌ گیر کنند و اجازه ندهند بتواند هزاران پست دولتی که خالی خواهد شد را پر کند. در سال 2016 ، 1714 پست دولتی منوط به انتصاب ریاست جمهوری وجود داشت که از بین آن 1242 پست به تایید سنا نیاز داشت و 472 مقام بدون تایید سنا می‌ توانست پر شود.

اما در ورای این هیاهوی جمهوری ‌خواهان، جو بایدن و کامالا هریس روزانه تعدادی از مقام‌ های شاخص دولت آتی خود را معرفی می‌ کنند و جریان رسانه ‌ای را به این سو می ‌برند که برنده انتخابات 2020 کسی نیست جز کاندیدای حزب دموکرات و او مشغول کابینه سازی است. 

آنها و البته جمهوری‌ خواهانی چون ترامپ و مایک پنس معاونش به دنبال پیروزی در کرسی باقی ‌مانده دور حذفی ایالت جورجیا هستند تا بتوانند وزن سنا را هم به نفع خود سنگین سازند.

در جورجیا رقابت بر سر دو کرسی سنا نتوانست در 3 نوامبر به سرانجام برسد و قرار است در 5 ژانویه تکلیف آن روشن شود اما رای دهندگان جورجیایی می‌ توانند همزمان با نشست برگزینندگان، رای‌ دادن پیش از موعد را آغاز کنند.

در این رقابت‌، «دیوید پردو و کلی لوفلر» از حزب جمهوری‌خواه و «جان اوسوف و رافائل وارنوک» از حزب دموکرات به دنبال کسب کرسی سنا هستند. جمهوری‌ خواهان برای حفظ برتری خود در این مجلس به یک رای نیاز دارند تا 51 به 49 شوند.

اما اگر دموکرات‌ ها این دو کرسی را از آن خود سازند، آن ‌گاه شرایطی مساوی خواهند داشت که با توجه به ریاست معاون اول رئیس جمهور بر سنا، رای وی تعیین کننده خواهد شد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آمریکا ترامپ انتخابات 2020 آمریکا انتخابات سنا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران

آمریکا و مکزیک در نظر دارند تا درباره مهاجران غیرقانونی در مرز‌های مشترک خود سخت گیری بیشتری اعمال کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روسای جمهور کشور‌های آمریکا و مکزیک اعلام کردند در نظر دارند تا درباره مهاجران غیرقانونی در مرز‌های مشترک خود سخت گیری بیشتری اعمال کنند.

بر این اساس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با آندرس مانوئل لوپز رئیس جمهور مکزیک متعهد به مقابله با عبور مهاجران غیرقانونی از این مرز‌ها شدند که در سال‌های اخیر به رکورد بی سابقه‌ای رسیده است.

آن‌ها تصریح کردند دولت‌های دو کشور به زودی گام‌هایی را برای کاهش عبور مهاجران غیرقانونی از مرز‌های مشترک بر می‌دارند در حالی که به مشکلات اقتصادی و امنیتی پرداختند که باعث مهاجرت افراد می‌شود.

رهبران دو کشور در بیانیه‌ای مشترک افزودند: رهبران دو کشور در مدت زمان کوتاهی، به مسئولان امنیت ملی خود دستور دادند تا بلافاصله برای اجرای اقدامات ملموس، به منظور کاهش چشمگیر عبور مهاجران غیرقانونی از مرز‌ها در عین رعایت حقوق بشر، با یکدیگر همکاری کنند.

در همین حال، جو بایدن که برای بار دوم نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری شده، در ماه‌های اخیر دیدگاه خود نسبت به امنیت مرز‌ها را سختگیرانه‌تر کرده در حالی که موضوع مهاجران غیرقانونی تبدیل به یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های رای دهندگان آمریکایی شده است.

همچنین جمهوری خواهان از جمله دونالد ترامپ نامزد منتخب حزب برای انتخابات ۵ نوامبر، منتقد اصلی بایدن، از وی به دلیل برگرداندن بسیاری از محدودیت‌ها و سیاست‌های مرزی دوران ترامپ و شکست در مقابله با عبور فزاینده مهاجران غیرقانونی انتقاد کرده اند.

این در حالی است که حدود یک ماه پیش یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا قانون مرزی ایالت تگزاس مبنی بر دستگیری و بازجویی افراد مظنون به عبور غیرقانونی از مرز مکزیک با آمریکا را به حالت تعلیق درآورد.

این قانون که به طور رسمی قانون S.B.۴ نامیده می‌شود، نقطه عطفی در درگیری مرزی بین مقامات تگزاس و دولت بایدن در مورد موضوع مهاجرت و امنیت مرزی است و پیروزی بزرگی برای دولت بایدن محسوب می‌شود. همچنین براساس این قانون ورود یا ورود دوباره غیرقانونی به تگزاس از یک کشور خارجی، جرم تلقی می‌شود، و قضات ایالتی این قدرت را پیدا می‌کنند تا مهاجران غیرقانونی را ملزم به خروج از خاک آمریکا کرده و کسانی را که از خروج از کشور خودداری کنند، به تحمل تا ۲۰ سال زندان محکوم می‌شوند.

این در حالی است که موضوع مهاجرت و امنیت مرز‌ها در مرز مکزیک با آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر تبدیل به موضوعی چالش برانگیز در بین جمهوری خواهان شده است. دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان وعده اخراج مهاجران غیرقانونی و بستن مرز‌های کشور به روی این دسته از مهاجران در صورت رسیدن به سمت ریاست جمهوری را داده است.

در همین حال چندی پیش مشخص شد، تنش‌ها بین «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و «گرگ آبوت»، فرماندار ایالت تگزاس همچنان ادامه دارد و آبوت گفت حضور نیرو‌های گارد مرزی را در مرز‌های جنوبی آمریکا تقویت خواهد کرد تا از این ایالت در برابر «هجوم مهاجران» محافظت کند.

چندی قبل قضات دادگاه عالی آمریکا به ماموران گشت مرزی کشور به طور موقت اجازه دادند تا سیم‌های خاردار در مرز با مکزیک را که برای جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی کشیده شده، بردارند.

این در حالی است که شکایتی از سوی «کن پکستون» دادستان‌کل جمهوری‌خواه تگزاس به این دادگاه ارسال شده که در آن دادستان دولت را متهم به تخریب غیرقانونی اموال ایالتی کرده است.

اما دولت بایدن طی دادخواستی در دوم ژانویه سال جاری، اعلام کرد هیچ مدرکی دال بر اینکه این سیم‌ها مانع عبور مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا شده باشد، وجود ندارد و مهاجران غیرقانونی همچنان می‌توانند از این مسیر وارد کشور شوند.

علاوه بر این دولت در ۱۲ ژانویه نیز در دادخواستی اعلام کرد مقامات ایالت تگزاس موانع جدیدی را در سراسر مرز با مکزیک نصب کرده اند که مانع از انجام وظیفه ماموران گشت مرزی برای ارزیابی و پاسخ دادن به موارد اضطراری می‌شود.

سیم‌های خاردار مرز مکزیک با آمریکا با هزینه گارد ملی تگزاس و در راستای بخشی از عملیات ستاره تنها (لقب ایالت تگزاس) کشیده شده است که ابتکاری از سوی گرگ ابوت فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت بود که در سال ۲۰۲۱ با هدف جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران از این مرز کشیده شد.

جمهوری خواهان آمریکایی بار‌ها سیاست‌های دولت بایدن در مورد موضوع مهاجران و عبور مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک را مورد انتقاد قرار داده اند. موضوعی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال جاری شدت گرفته و مخالفان بایدن به دنبال استفاده از این موضوع برای تخریب بایدن هستند.

موضوع مهاجران غیرقانونی در آمریکا و تلاش آن‌ها برای ورود به خاک این کشور از طریق مرز‌های مکزیک تبدیل به یکی از موضوعات چالش‌برانگیز و بحرانی جدی برای دولت جو بایدن شده است.

گفتنی است از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱، تا کنون دو بار به‌صورت متوالی رکورد عبور غیرقانونی مهاجران از مرز‌های جنوبی آمریکا شکسته شده است. بر اساس آمار گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، بیش از ۲,۰۰۰,۰۰۰ عبور غیرقانونی ورود به ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ ثبت شده است.

با وجود این، برخی از ناظران تحلیل‌ها در این راستا را مبالغه‌آمیز توصیف کرده و درگیری‌های میان دولت بایدن و ایالت‌های جمهوری‌خواه را در چارچوب نبرد میان دو حزب بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ و بودجه تحلیل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف