Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت تسهیلات ودیعه مسکن توسط ۲۸۰۰ مستاجر نیازمند، فراخوان جشنواره داستان‌نویسی شهدای قم، آزادی ۱۱۷ زندانی جرایم مالی غیرعمد با همت ستاد دیه، پرداخت ۹۶۸ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان، اتصال ۱۰۹ روستا به رومینگ ملی، برطرف شدن موانع پرداخت تسهیلات بانکی به صادرکنندگان، تزریق ۱۰ میلیون دُز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، توزیع ۴۰ تُن تخم‌مرغ با نرخ مصوب،  راه‌اندازی رشته روایتگری دفاع مقدس، پرداخت ۴۳۷ میلیارد ریال تسهیلات به نیازمندان، ایمن‌سازی نقاط بحرانی خطوط انتقال آب وفعالیت ۱۰ هزار طلبه در عرصه زبان خارجی از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاص ۲۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی به کشت زعفران

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: گونه‌های متنوع گیاهان دارویی سازگاری خوبی با شرایط آب و هوایی استان دارد و در همین رابطه ۲۶ هکتار زعفران در قم کشت‌ شده‌است.

محمدرضا نایینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: زعفران گیاه بسیار مقاومی است و تجربه نشان داده است، کشت آن در قم عملکرد مناسبی دارد، به همین منظور توسعه کشت این محصول در استان بر اساس راهبرد جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

تعطیلی واحدهای تولیدی خط قرمز است

استاندار قم گفت: در قم نه‌تنها اجازه تعطیل شدن کارخانه‌ای را نمی‌دهیم،‌ حتی بیکاری کارگران هم خط قرمز ما بوده و است.

بهرام سرمست هفته گذشته  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که با حضور محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهوری برگزار شد، افزود: در کنار جلوگیری از توقف روند فعالیت واحدهای تولیدی به دنبال راه اندازی واحدهای صنعتی راکد نیز هستیم.

تایید نهایی ۲۵۳۰ متقاضی در طرح اقدام ملی

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: سه هزار و ۱۶۰ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این استان حایز شرایط شده‌اند که از میان آن‌ها تاکنون ۲ هزار و۵۳۰ متقاضی تایید نهایی شده‌اند.

حسن صبوری در جلسه ویدیوکنفرانس طرح اقدام ملی به ریاست وزیر راه و شهرسازی افزود: در مرحله اول ثبت‌نام طرح مسکن اقدام ملی استان قم چهار هزار و ۴۰۰ متقاضی ثبت‌نام کردند که از همان ابتدا و پس از اعلام نتایج اولیه، امور مربوط به پالایش آن‌ها توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دست بررسی و اقدام بوده است.

بخش تولید در قم کانون جذب سرمایه‌گذاران

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قم گفت:‌ با تسهیل فرآیندهای اداری و حمایت مسئولان دستگاه‌های اجرایی از حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی قم، بخش تولید در این استان به کانون حضور سرمایه‌گذاران تبدیل‌شده است.

سید رضا طباطبایی  هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در قم با حمایت مدیران ارشد استان از همه ابزارهای قانونی و اداری استفاده کنند و شرایط موردنیاز برای توسعه هرچه بیشتر بخش تولید استان را فراهم می‌کنیم.

برطرف شدن موانع پرداخت تسهیلات بانکی به صادرکنندگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم، با اشاره به لزوم هم‌افزایی و تلاش برای رفع موانع صادرات گفت: مانعی برای دریافت تسهیلات توسط صادرکنندگان ایجاد شده بود که این موضوع لغو شده است و بانک‌ها می‌توانند تسهیلات لازم را پرداخت کنند.

مهرداد غضنفری  هفته گذشته در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم در جمع خبرنگاران افزود: صادرات پیشران حوزه اقتصاد است.

تزریق ۱۰ میلیون دُز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ آذرماه، ۱۰ میلیون و ۲۳۴ هزار دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های استان تزریق شده است.

مهدی رفیعی محمدی در گفت وگو با ایرنا افزود: تمام مرغداری‌های تخمگذار، مادر، پرورش پولت و بوقلمون در استان قم تحت پوشش واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار گرفته‌اند.

توزیع ۴۰ تُن تخم‌مرغ با نرخ مصوب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، با تاکید بر اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ در این استان وجود ندارد، گفت: از ۲۲ آذرماه جاری (امروز) ۴۰ تُن تخم مرغ در بین مرکزهای عمده توزیع این محصول در استان توزیع می شود.

مهرداد غضنفری در پایان جلسه کارگروه تنظیم بازار قم در گفت وگو با خبرنگاران افزود: قم قطب تولید تخم مرغ کشور است و روزانه ۲۰۰ تُن در این استان تولید می شود و از این میزان تنها ۴۰ تُن مورد استفاده و مصرف قرار می گیرد.

پرداخت ۹۶۸ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم گفت: در هشت ماه گذشته، ۹۶۸ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان کمیته امداد این استان پرداخت شده‌است.

محمدابراهیم نعیمی هفته گذشه  در گفت وگو با ایرنا افزود: در این مدت پنج هزار و ۸۶۲ فقره وام به عناوین مختلف از جمله وام ازدواج و اشتغال به ارزش ۴۳۴ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال پرداخت شده‌است.

اتصال ۱۰۹ روستا به رومینگ ملی

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به افزایش خدمات ارتباطی در روستاهای این استان گفت: با تلاش وزارت ارتباطات و اپراتورهای سیار ۱۰۹ روستای قم به رومینگ ملی اتصال پیدا کرد.

جواد غلامپور افزود: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

ترخیص ۱۶۰ تن کالا برای حمایت از تولید

مدیرکل گمرکات قم گفت: براساس مصوبه جدید دولت برای کمک به ترخیص سریع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و حمایت از بخش تولید، ۱۶۰ تن کالا در قم بدون کد رهگیری از گمرکات ترخیص شد.

اسفندیار دریکوندی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: حجم قابل توجهی از کالاها در گمرکات سراسر کشور به دلیل موضوع تامین و تخصیص ارز دپو شده بود که بر اساس تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و کارگروه تنظیم بازار قرار شد کالاهای اساسی و کالاهای مرتبط به واحدهای تولیدی تا ۹۰ درصد بدون نیاز به کد رهگیری ترخیص شوند.

صدور ۲۵۰۰ فقره مجوز فعالیت صنفی

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۲هزار و ۵۰۰ مجوز فعالیت صنفی در قم برای رسته‌های مختلف صادر شده‌است.

محمود سیجانی  هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: این مجوزها برای فعالیت در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی با اشتغالزایی برای ۶هزار و ۲۵۰ تن صادرشده است که نشان از اهتمام مسئولان استان به گسترش فعالیت‌های اقتصادی در حوزه اصناف دارد.

با ورود خاک‌های معدنی به قم مخالف هستیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم، با اشاره به درخواست برخی واحدهای صنعتی برای استخراج سرب از خاک های معدنی گفت: به شدت با این اقدام مخالف هستیم، زیرا این فرآیند، پسماندهای صنعتی بسیار خطرناکی از خود به جا می گذارد که می تواند سرنوشت تلخی را برای قم رقم بزند.

سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته در جلسه اتاق فکر تشکل های زیست محیطی، با بیان اینکه واحدهای ذوب سرب با این استدلال که واردات باطری فرسوده سخت شده و بخشی از ظرفیت ما غیرفعال است، افزود: خاک های معدنی، منبع جدیدی از آلودگی با حجم بسیار زیاد است که موجب ایجاد معضل زیست محیطی غیرقابل جبران می شود و استان قم تحمل پذیرش چنین مسأله ای را ندارد.

ایمن‌سازی نقاط بحرانی خطوط انتقال آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) قم گفت: نقاط بحرانی خطوط انتقال آبرسانی قم با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال ایمن سازی شد.

علی جان صادق پور با اشاره به نقش حیاتی خطوط انتقال آبرسانی ۱۵ خرداد و مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا برای تامین آب مورد نیاز شهر قم و روستاهای اطراف افزود: با توجه به قرار گرفتن این خطوط در مسیر رودخانه‌های فصلی، نگهداری و ایمن‌سازی آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

آزادی ۱۱۷ زندانی جرایم مالی غیرعمد با همت ستاد دیه

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، ۱۱۷ نفر که به دلیل جرایم مالی غیرعمد زندانی بودند، به همت این ستاد و با کمک خیران آزاد شدند.

رضا مرادی پور در گفت وگو با ایرنا افزود: از میان این افراد ۹ نفر به دلیل دیه غیرعمد، ۱۲ نفر نفقه و ۹۶ نفر به دلایل مختلف مالی زندانی شده بودند.

دریافت تسهیلات ودیعه مسکن توسط ۲۸۰۰ مستاجر نیازمند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه به ۲ هزار و ۸۳۵ خانوار مستاجر تحت حمایت ۱۷۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن پرداخت شد.

محمدابراهیم نعیمی، با اشاره به افزایش ودیعه و اجاره مسکن در این استان افزود: تعداد هزار و ۷۹ خانوار ودیعه مسکن دریافت کردند و ودیعه پرداختی به خانواده های نیازمند نیز ۱۶۳ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال است.

فعالیت ۱۰ هزار طلبه در عرصه زبان خارجی

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار طلبه در عرصه زبان خارجی فعالیت می کنند و نزدیک به ۲ هزار تَن نیز در بدنه حوزه سطح زبان قابل قبولی برای فعالیت های بین المللی دارند.

حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری در بازدید از موسسه ترجمه کلام نور افزود: بسیاری از خانواده ها و حتی جوانان می خواهند در یک مرکز امن زبان بخوانند که این مرکز، مرکز بسیار مناسبی است.

افزایش ۶۰ درصدی مراجعه به کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: مراجعه برای دریافت خدمات به کمیته امداد قم در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

محمدابراهیم نعیمی  هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی مهم‌ترین عامل مراجعه مردم به کمیته امداد بوده است، افزود: در هشت ماه امسال، ۲۷ هزار و ۱۲ تقاضای دریافت خدمات از کمیته امداد ثبت شده است.

فراخوان جشنواره داستان‌نویسی شهدای قم

رییس کمیته فرهنگ و هنر کنگره ملی شهدای قم از انتشار فراخوان جشنواره داستان نویسی ویژه شهدای استان خبر داد.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ١۵ دی ماه امسال است.

راه‌اندازی رشته روایتگری دفاع مقدس

آیین افتتاحیه رشته های تحصیلی کارشناسی روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی- موزه از طرف مرکز آموزش های علمی کاربردی شهرداری قم، با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.

پرداخت ۴۳۷ میلیارد ریال تسهیلات به نیازمندان

مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت قم گفت: این صندوق از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه به پنج هزار و ۹۱۶ نیازمند استان ۴۳۷ میلیارد ریال وام پرداخت کرده است.

امیر باوندپوری، با اشاره به اینکه تسهیلات قرض ‌الحسنه این صندوق شامل تسهیلات حمایتی، مسکن، فرهنگی، اشتغال و آموزش کسب و کار و است افزود: بخشی از وام‌های این صندوق از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت کارسازی و پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها بسته خبری قم سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری قم سرمایه گذاری بسته خبری قم سرمایه گذاری اخبار کنکور آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت وگو با ایرنا خطوط انتقال آب سرمایه گذاران هفته گذشته میلیارد ریال کمیته امداد ایمن سازی بخش تولید اقدام ملی دفاع مقدس استان قم تخم مرغ قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است

«محمد دهقان» معاون حقوقی رییس‌جمهور در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: امیدوارم مردم در دور دوم انتخابات با احساس مسوولیت شرکت کنند و انتخابات خوبی در این مرحله داشته باشیم و شاهد شروع با افتخار مجلس دوازدهم در هفتم خرداد ۱۴۰۳ باشیم.

وی افزود: خوشبختانه چهره‌های جدید به مجلس راه پیدا کرده‌اند که می‌توانند ایده‌های تازه‌ای به نمایش و اجرا بگذارند؛ این خاصیت انتخابات است که به صورت مداوم از کف جامعه، جوانان و متخصصین رویش کرده و بالا می‌آیند؛ آنان نظرات جدیدی برای حل مشکلات کشور ارایه می‌کنند و به تجربیاتی که در گذشته داشتیم، اضافه می‌کنند.

لزوم مسابقه بین شهرهای کشور برای «جذب سرمایه‌گذاری»

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در دوره جدید مجلس، حدود ۱۰۰ نفر افراد و چهره‌های کاملاً جدید داریم؛ تعدادی از نمایندگان ادوار هم به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند؛ همچنین نزدیک به ۱۱۰ نفر نمایندگان از مجلس یازدهم به دوره دوازدهم راه پیدا کرده‌اند؛ این آمارها نشان می‌دهد که آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌های نو به مجلس دوازدهم راه پیدا کرده‌اند.

دهقان با اشاره به شعار سال گفت: امیدواریم با توجه به اولویت کشور که مسایل اقتصادی است و به خصوص با توجه به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، نمایندگان مجلس آینده بتوانند نقشی ویژه در این زمینه ایفا کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم مردم وارد صحنه شوند، طبیعتاً نمایندگان که به صورت روزانه با اقشار مختلف سر و کار دارند باید در جذب سرمایه‌گذاران مؤثر باشند؛ بین شهرهای کشور باید مسابقه برای جذب سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

سرمایه بزرگ «۸ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی» برای کشور

عضو هیأت‌رییسه مجلس نهم با اشاره به فرصت نقدینگی بالا در کشور اظهار کرد: ما نزدیک ۸ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که سرمایه بزرگی است؛ بخشی از ایرانیان خارج از کشور هم سرمایه دارند و قطعاً حاضر هستند، در زادگاه خود آن را هزینه کنند و نامی نیک از خود به جا بگذارند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور افزود: بنابراین اگر فرمانداران و نمایندگان مجلس از هر شهرستان، این افراد را شناسایی و از آن‌ها با احترام دعوت به کار و سرمایه‌گذاری کنند، دولت هم قطعاً از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

دهقان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در کشور اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور، توقع مردم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وظیفه دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است. بنابراین بهترین کسانی که می‌توانند در جذب سرمایه‌گذاران استانی و شهرستانی، نقش ایفا کنند، نمایندگان مجلس دوازدهم خواهند بود.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: من از نمایندگان مجلس دوازدهم دعوت می‌کنم تا کمک کنند و تقاضا دارم وارد میدان شوند؛ دولت این آمادگی را دارد که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای کار در کشور جذب کند.

کد خبر 6090344

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود