Web Analytics Made Easy - Statcounter

وهب مختاران روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه ای با هدف توانمندسازی معلولان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان، متناسب با توانایی‌های این قشر ارائه شده است، تشریح کرد: این تعداد معلول با همکاری آموزشگاه‌های دولتی مراکز فنی و حرفه ای در هشت دوره، آموزش‌های مهارتی لازم را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رشته‌های آموزشی در سال ۹۹ را سفالگری در ۲ رشته به روش پایی و دستی، طراحی کاشی، دوزنده کیف چرم و متصدی معاملات املاک، برشمرد و ادامه داد: کارور حکاکی و برش چوب با لیزر از دیگر رشته های آموزش داده شده است که در ساخت انواع لوازم تزئینی، انواع لوازم آشپزخانه، هدایای تبلیغاتی و انواع ست‌های اداری کاربرد دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، ایجاد باور در جامعه نسبت به توانمندی معلولان، کشف استعدادهای برتر حوزه‌های مهارتی بین معلولان، آگاهی بخشی به خانواده‌های دارای معلول نسبت به امکان آموزش مهارتی به معلولان و افزایش خودباوری بین آنها را از مهمترین اهداف برگزاری کلاس‌های فنی وحرفه ای دانست.

مختاران با اشاره به اینکه تعداد زیادی از این معلولان آماده بکارگیری در واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی هستند، یادآور شد: امسال با توجه به شیوع بیماری کووید۱۹، نسبت به مدت زمان مشابه تعداد کمتری از معلولان متقاضی ثبت نام در دوره های آموزشی بودند.

وی یادآور شد: براساس تبصره ماده ۱۳ قانون حمایت از حقوق معلولان، کارفرمایانی که در استان معلولان را به کار گیرند، از حق بیمه سهم کارفرمایی معاف می‌شوند.

مختاران عنوان کرد: نیاز است مردم، مسئولان، مدیران و کارفرمایان با توجه به توانایی‌های افراد دارای معلولیت، زمینه مشارکت آن‌ها در جامعه را مانند دیگر افراد فراهم کنند.

وی از آموزش ۱۹ حرفه مهارت فنی و حرفه ای به ۲۹۹ معلول در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته ۵۶ هزار و ۳۹۵ نفر ساعت در قالب ۲۵ دوره برای ۲۰۴ زن و ۹۵ مرد از افراد دارای معلولیت برگزار شد.

مختاران از دوزنده کیف اداری و مردانه چرمی، دستیار کاکتوس کار، سازنده تولیدات چرمی دست دوز، سازنده زیور آلات سفالی، سبزی آرایی، سفره آرایی و میوه آرایی، به عنوان مهارت‌های آموزش داده شده در سال گذشته نام برد و افزود: طراحی کاشی، قالیباف تابلویی، قلم زن فلز، مانتو دوز، نازک دوز زنانه، ساخت کاکتوس های فانتزی با خمیر چینی، سازنده کاشی سنتی، سازنده تولیدات نمدی دست دوز، ضخیم دوز زنانه، پرورش دهنده گوسفند، دوزنده کیف اداری چرمی، راسته دوز، کارور ICDL، کارور اتوماسیون اداری، کارور دستگاه جوراب باف از سایر مهارت‌های آموزشی در سال گذشته است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان اعلام کرد: آموزش‌های مهارتی محدودیت نمی شناسد و تلاش داریم تا همه اقشار و گروه‌های جامعه به تناسب نیاز و توانمندی خود از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

مختاران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای توانبخشی معلولان و ارتقای منزلت اجتماعی این افراد، آموزش‌های مهارتی به آنهاست و آمادگی لازم را داریم تا با همکاری با دستگاه های مربوطه از جمله بهزیستی، این آموزش‌ها را به جامعه معلولان استان ارائه دهیم.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی، در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، برای چهارمین سال متوالی، رتبه نخست را کسب کرد.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها همدان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ملایر آموزش معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ملایر آموزش معلولان همدان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ملایر آموزش معلولان اخبار کنکور آموزش فنی و حرفه ای استان همدان سال گذشته دارای معلول آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از رشد ۳۵ درصدی آموزش مهارت‌افزایی و ۴۰ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای در کشور خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی بیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه سراسر استان کردستان ظرفیت و سرمایه است، اظهار داشت: کردستان صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار کشور را به نام خود ثبت کرده و نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول تاریخ غیر قابل انکار است.

وی وجود نیروی انسانی را یکی از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کردستان عنوان کرد و گفت: معرفی درست پتانسیل‌های این استان وظیفه و رسالت اصحاب رسانه است، استانی که بیش از 5400 شهید تقدیم انقلاب کرده آنچنان که باید و شاید حق واقعی این دیار ادا نشده است.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به آیین‌های جذاب و چشم‌نواز طبیعی در استان تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های کردستان برجسته و از تمام ظرفیت‌ها که ریشه در فرهنگ استان دارد، استفاده می‌شود. 

وی با تبریک هفه کار و کارگر افزود: در شرایطی که دشمن تمام تلاش و تمرکز خود را بر تضعیف حوزه اقتصادی و تعطیلی واحدها به‌کار گرفته است، کارگران به عنوان مجاهدان عرصه اقتصادی مجاهدانه و شجاعانه پای کار هستند.

عظیمی بیان کرد: هر چقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و زمینه مشارکت اقشار مختلف مردم‌ به ویژه کارگران در عرصه‌های مختلف فراهم شود، موفق‌تر خواهیم بود.

وی از رشد 35 درصدی در حوزه آموزش مهارت‌ها و 40 درصد در بخش سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای این سازمان خبر داد و اظهار کرد: رشد 1040 درصدی در امر آموزش یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند به عنوان الگوی موفق معرفی شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور 50 درصد افزایش پیدا کند.

وی درباره مشکلات کارگران اظهار کرد: بیش از چند دهه اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای مصوب و یکی از بندهای قابل توجه، دولت مکلف شده که بخشی از اعتبارات عمرانی‌ تحت تملک دارایی که در سال توزیع می‌شود، را صرف آموزش مهارت کارگران کنند.

عظیمی تاکید کرد: انتظار می‌رود استاندار کردستان نیز دستور داده که این قانون در استان اجرا و به خدمات بیمه‌ای پیوست دهند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود