Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@22:47:05 GMT

آمادگی وزارت ورزش برای برگزاری ۷ مجمع انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۰۷۴۴

آمادگی وزارت ورزش برای برگزاری ۷ مجمع انتخاباتی

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از ۲ ماه از آخرین مجمع انتخاباتی که طی سال جاری توسط وزارت ورزش برگزار شد، می‌گذرد با این حال هنوز این وزارتخانه در مورد دیگر فدراسیون‌هایی که موظف به برگزاری انتخابات آنهاست قدمی در جهت «تعیین زمان و مکان مجمع» آنها بر نداشته. این در حالی است که مهمترین گام‌ها جهت تشکیل مجمع این فدراسیون‌ها که مربوط به «ثبت نام کاندیداها و تعیین صلاحیت آنها» می‌شود، برداشته شده اما محدودیت‌هایی کرونایی همچنان مانع از نهایی شدن‌شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شطرنج، بدنسازی و پرورش اندام، روستایی و بازی‌های بومی و محلی، پزشکی ورزشی، اسکی، موتورسواری و اتومبیلرانی و نجات غریق هفت فدراسیونی هستند که در نوبت انتخاباتیِ وزارت ورزش قرار دادند. به زودی هم دو فدراسیون دوچرخه سواری (۶ بهمن) و پهلوانی و زورخانه ای (۱۰ بهمن) به این صف اضافه می‌شوند. پروسه انتخاباتی این فدراسیون‌ها و در کل زمان آغاز دور جدید آنها مسئله‌ای است که وزارت ورزش تصمیم گیری در مورد آن و رفع ابهاماتش را به زمان لغو یک قانون موقت در رابطه با کرونا موکول کرده است.

تعیین نصف و نیمه وضعیت ۴۶ کاندیدای ریاست در ۷ فدراسیون

از میان فدراسیون‌هایی که دوره سرپرستی خود را طی می‌کنند و مترصد فراهم شدن شرایط برای برگزاری انتخابات‌شان هستند، پروش اندام و بدنسازی بیشترین کاندیدا را دارد چراکه ۱۶ نفر با ثبت نام رسمی متقاضی ریاست آن شدند، از این تعداد ۱۱ نفر هم از حیث صلاحیت مدیریتی مجوز کمیته تطبیق وزارت ورزش را گرفتند.

ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی هم ۱۴ کاندیدا داشت که از این تعداد صلاحیت ۱۱ نفر تایید شد. از میان ۱۳ کاندیدایی که متقاضی ریاست فدراسیون نجات غریق شدند، مجوز تایید صلاحیت برای ۶ صادر شد. ۴ نفر از میان ۱۲ نفری که کاندیدای ریاست در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی شدند، تاییدیه صلاحیت مدیریتی خود را از وزارت ورزش گرفته‌اند.

روستایی و بازی‌های بومی و محلی و شطرنج هم به ترتیب ۱۰ و ۹ کاندیدا داشتند. برای هر یک از این فدراسیون‌ها ۵ کاندیدا صاحب تاییدیه وزارت ورزش در مورد صلاحیت مدیریتی شدند.

فدراسیون اسکی و ریاست چهار سال آینده این فدراسیون هم ۹ متقاضی داشت که ۴ نفر آنها تایید صلاحیت مدیریتی شدند. (عبدی افتخاری، حسین زیبایی و محمدرضا غلامرضا سه کاندیدای انصرافی این فدراسیون هستند.)

۴۶ کاندیدایی که صلاحیت مدیریتی آنها توسط وزارت ورزش محرز شده، می‌توانند در مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های مربوطه حضور داشته باشند مشروط به اینکه مراجع ذی صلاح هم صلاحیت آنها را مورد تایید قرار داده باشند. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که موضع این مراجع در مورد کاندیداهای مورد نظر تا حد زیادی مشخص شده و بعضاً به وزارت ورزش هم اعلام شده است اگرچه مهدی مستجاب الدعوه معاون امور مجامع دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در وزارت ورزش می‌گوید این مسئله هنوز به صورت مکتوب اطلاع رسانی نشده است.

مستجاب الدعوه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در مورد مشخص شدن صلاحیت کاندیداها نه موضوعی را تایید می‌کنم و نه تکذیب، فقط اینکه هنوز در این مورد نتیجه‌ای به صورت مکتوب در اختیار ما گذاشته نشده است.

وزارت ورزش آماده برگزاری انتخابات است

لازمه برگزاری مجمع انتخاباتی برای هر فدراسیون، نهایی شدن پرونده کاندیداها توسط مراجع ذی صلاح است. مستجاب الدعوه می‌گوید هنوز سند مکتوبی مبنی بر اعلام صلاحیت کاندیداها در اختیار وزارت ورزش قرار نگرفته با این حال وی بر آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری مجامع هم تاکید دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آنچه مانع وزارت ورزش در برگزاری مجامع شده فقط منعی است که به خاطر کرونا و برای برگزاری تجمعات با بیش از ۱۵ نفر وجود دارد. به محض اینکه این محدودیت برداشته شود، وزارت ورزش انتخابات را آغاز می‌کند.

وی در این رابطه ادامه داد: به لحاظ قانونی ۱۵ روز پیش از برگزاری هر مجمع انتخاباتی باید اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده آن به طور رسمی اطلاع رسانی و به اعضای مجمع اعلام شود. در تعیین تاریخ زمان مجمع به گونه‌ای عمل می‌شود که این مورد قانونی رعایت شود.

مستجاب الدعوه در عین حال یادآور شد: زمانی تاریخ مجمع یک فدراسیون مشخص می‌شود که وضعیت صلاحیت تمام کاندیداهای آنها مشخص شده باشد یا اینکه فرصت لازم را در اختیار داشته باشیم تا پیگیری برای اعلام آن را به سرانجام برسانیم.

معاون امور مجامع دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی تاکید کرد: در کل اینکه وزارت ورزش به محض برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی نسبت به از سرگیری انتخابات اقدام می‌کند.

اولویت انتخاباتی با کدام فدراسیون است؟

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت ورزش برگزاری انتخابات مجامع فدراسیون‌های ورزشی در سال جاری را از ۱۱ خردادماه با فدراسیون تنیس آغاز کرد. آخرین مجمع انتخاباتی امسال هم ۲۰ مهرماه و برای فدراسیون دوومیدانی برگزار شد. در این فاصله زمانی وزارت ورزش انتخابات سه فدراسیون ووشو (۱۵ تیرماه)، ورزش‌های همگانی (۲۵ تیرماه) و ورزش‌های دانشگاهی (۵ مهرماه) را هم به سرانجام رساند.

این وزارتخانه حتی برای برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج در تاریخ ۶ آبان ماه برنامه ریزی کرده بود اما دو روز پیش از این زمان مقرر ابلاغیه دولت مبنی بر ممنوعیت تجمع بیش از ۱۵ نفر صادر شد و به همین دلیل برگزاری این مجمع از دستور کار خارج شد.

بدین ترتیب وضعیت انتخاباتی ۶ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، روستایی - بازی‌های بومی و محلی، پزشکی ورزشی، اسکی، موتورسواری - اتومبیلرانی و نجات غریق دیگر هم نامعلوم شد.

حالا هم مشخص نیست لغو محدودیت‌های کرونایی چه زمانی اتفاق می‌افتد تا این فدراسیون‌ها روی دور انتخابات‌شان قرار بگیرند ضمن اینکه این مسئله هم مبهم است که در آغاز دوباره انتخابات، اولویت با کدام فدراسیون‌ها خواهد بود؟ شطرنج که یک بار انتخاباتش لغو شد یا دیگر فدراسیون‌ها که مدت زمان زیادی بیشتری از دوره سرپرستی‌شان می‌گذرد؟

مستجاب الدعوه در این زمینه گفت: برای تعیین زمان انتخابات ۷ فدراسیون موردنظر طبق نظر رئیس مجمع که وزیر ورزش است، عمل خواهد شد.

کد خبر 5090581 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان مجمع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی مهدی مستجاب الدعوه تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران هندبال کشتی آزاد لیگ کشتی تیم فوتبال تراکتور فینال لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان فوتبال آسیا محمود فکری لیگ برتر هندبال کاراته علیرضا منصوریان ویروس کرونا برگزاری انتخابات فدراسیون ها صلاحیت مدیریتی مجمع انتخاباتی مستجاب الدعوه برای برگزاری خبرنگار مهر وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

ایسنا/اصفهان رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در حاشیه برگزاری نشست این ستاد، از آمادگی کامل استان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان خبر داد.

محمدرضا جان‌نثاری، امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در آستانه برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های سمیرم و لنجان، اظهار کرد: بیست و یکم اردیبهشت‌ماه مرحله دوم انتخابات در این دو حوزه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مرحله از انتخابات، صرفاً افرادی که در مرحله نخست در همین دو حوزه رأی دادند و کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند رأی خود را به صندوق اخذ رأی بیندازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته ستاد انتخابات استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه رقابت در هر حوزه انتخابیه میان دو نفر است، عنوان کرد: در حوزه انتخابیه سمیرم رقابت میان آقایان رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان رقابت میان آقایان اکبر پولادی باغبادرانی و حسین رجایی ریزی خواهد بود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد انتخابات امروز، مقدمات اجرای انتخابات در این دو حوزه با حضور فرمانداران شهرستان‌های لنجان و سمیرم رصد و بررسی شد.

وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات مشکلی وجود ندارد و همه مقدمات فراهم است. امیدوارم مردم در این دو حوزه با نشاط و پرشور پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند و نماینده منتخب خود را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تبلیغات انتخابات از پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

استقرار ۶۸ صندوق اخذ رأی در شهرستان سمیرم

همچنین اصغر هدایت، فرماندار سمیرم گفت: این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات آمادگی کامل را دارد و عوامل اجرایی، نظارتی و پشتیبانی نیز در آمادگی کامل هستند.

وی ادامه داد: ۶۸ صندوق اخذ رأی در شهرستان مستقر خواهد بود که ۲۸ صندوق به صورت سیار و ۴۹ صندوق به صورت ثابت هستند.

فرماندار سمیرم گفت: بالغ بر ۳ هزار نفر به صورت مستقیم، غیرمستقیم و پشتیبانی در صندوق‌های اخذ رأی این شهرستان حضور خواهند داشت.

وی ضمن قدردانی از مردم شهرستان سمیرم که حضور پرشوری در مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتند، گفت: دعوت می‌کنم مردم شریف شهرستان در مرحله دوم نیز پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

استقرار ۱۵۳ شعبه اخذ رأی در شهرستان لنجان

حمیدرضا محمدی فشارکی، فرماندار لنجان گفت: شهرستان لنجان دارای ۱۵۳ شعبه اخذ رأی است که ۱۳۷ شعبه به صورت ثابت و ۱۶ شعبه به صورت سیار در اختیار مردم قرار خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان لنجان در مجموع افزون بر ۲۷۰۰ نفر هستند، ادامه داد: از امروز به مدت سه روز آموزش عوامل اجرایی در سطح شهرستان لنجان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص با کمیته آموزش ستاد انتخابات استان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

محمدی فشارکی ادامه داد: تبلیغات توسط نامزدها انجام شده و تنور انتخابات در شهرستان لنجان گرم است و رقابت بسیار نزدیکی میان دو داوطلب وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • حسینی آذرخوارانی سکان‌دار هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک