Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:42:14 GMT

عمر برخی بیمارستان های استان گیلان بسیار بالا است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۰۸۰۷

عمر برخی بیمارستان های استان گیلان بسیار بالا است

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از نظر بسیاری از شاخص‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: استان ما در حوزه بهداشت و درمان از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات عقب افتادگی‌هایی دارد.

وی با اشاره به وضعیت برخی از بیمارستان و عمر بالای آنها، گفت: برای مثال بیمارستان‌های پورسینا و رازی رشت بیش از ۵۰ سال قدمت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری با بیان اینکه برخی از پروژه‌های بهداشتی استان گیلان یا هنوز شروع نشده یا تکمیل نیستند، بیان کرد: پس از شروع بحران کرونا تلاش کردیم که از ظرفیت‌های استانی، ملی و ظرفیت قرارگاه خاتم و همچنین ارتش برای ارائه خدمات درمانی به مردم استان بهره بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر در بحث رشد فضای فیزیکی مراکز درمانی خود پیشرفت چشم گیری نداشته ایم، گفت: بسیاری از مراکز درمانی و بهداشتی گیلان قدیمی هستند و بسیاری از املاک دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز استیجاری بوده و بیمارستان‌ها تجهیزاتی مانند سی‌تی‌اسکن ندارند البته اقداماتی انجام شده و چند دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن ساز در ماه‌های اخیر خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه عدم ارائه خدمات در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ها تخلف بوده و اگر مردم این موارد را گزارش کنند حتماً آن را پیگیری می‌کنیم، افزود: تخلفات مربوطه را در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی کرده و آن را به سازمان‌های ذی‌ربط ارجاع می‌دهیم.

سالاری در پاسخ به این سوال که اگر فردی بیمه نداشته باشد می‌تواند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کند یا خیر، عنوان کرد: اگر بیمه شخصی تمام شده باشد می‌تواند با هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر در بیمارستان‌های دولتی پذیرش شود و اگر در بیمارستان خصوصی بستری شود تحت شرایطی دانشگاه هزینه آن را نیز پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه طی دو سال، ۱۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان‌های گیلان به صورت فول تایم جذب شده اند، گفت: با توجه به شیوع کرونا، پرستاران را به صورت ۸۹ روزه جذب کردیم و طبق پیگیری‌ها مقرر شد که این افراد به صورت شرکتی و پیمانی جذب شوند که به زودی این اقدام نیز انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به برگزاری آزمون برای جذب ۱۰۰ نفر در حوزه بهداشت و درمان جذب استان اشاره کرد و ادامه داد: در بسیاری از ادارات به ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خدمات ارائه شده مانند پرداخت حق بیمه، سنوات و عیدی به نیروهای حجمی متناسب با کار این افراد نیست و شرایط خوبی ندارد.

کد خبر 5093299

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان سالاری دانشگاه علوم پزشكی گیلان حوزه بهداشت و درمان ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر آیت الله یزدی کرمانشاه شیوع کرونا گرگان شهرکرد عکس استانها بارش برف شهرستان کرج محدودیت های کرونایی مجلس شورای اسلامی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود