Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@07:42:28 GMT

سحر تبر کیست؟ + حکم دادگاه و عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۱۱۵۶

سحر تبر کیست؟ + حکم دادگاه و عکس

در حالی که برخی رسانه ها اعلام کردند سحر تبر به ده سال حبس محکوم شد اما وکیل وی اظهار کرد هنوز حکمی به وکلای این پرونده ابلاغ نشده است.

‌به گزارش ایمنا سحر تبر دختری است که به واسطه عکس‌ها و چهره‌ای نامتعارف در اینستاگرام معروف و بیش از یک سال پیش بازداشت شد.

سحر تبر کیست؟

سحر تبر یا فاطمه خویشوند، متولد ۲۶ خرداد سال ۱۳۸۰ است وی دارای مدرک سیکل است، پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و با مادرش زندگی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرت فاطمه خویشوند به خاطر عکس‌ها و فیلم‌های خاص و ترسناکی است که از خود در اینستاگرام منتشر می‌کرد و سحر تبر نامی است که او برای خود در اینستاگرام برگزید. سحر از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرام است که دلیل گریم‌های ترسناک دنبال کننده‌های زیادی پیدا کرده بود. تبر به دلیل عکس‌ها و گریم خاص به عروس مردگان نیز معروف بود.

دستگیری سحر تبر

سحر تبر در مهر ۱۳۹۸ بازداشت شد، رسانه‌ها در این باره نوشتند: فاطمه خ. مشهور به سحر تبر که بواسطه عمل‌های متعدد زیبایی و گریم‌های عجیب، اقدام به جذب فالوور در حساب اینستاگرام خود می‌کرد، پس از ارسال پیام‌های متعدد مردمی به سامانه دادسرای ارشاد و درخواست پیگیری، به دستور دادسرای ارشاد تهران بازداشت شد.

از جمله جرایم این چهره هنجارشکن، ترویج خشونت، تحصیل مال از طریق نامشروع، توهین به مقدسات، توهین به حجاب اسلامی، گسترش اباحه گری و تشویق جوانان به فساد است.

سحر تبر در گاردین

خبر بازداشت سحر تبر در گاردین نیز منتشر شد، این رسانه انگلیسی در بخشی از خبر خود نوشت: او که با ویرایش عکس‌های خود قصد داشت به آنجلینا جولی شباهت پیدا کند اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

اعترافات سحر تبر در تلویزیون

بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم تلویزیون ایران در پاییز ۱۳۹۸ اعترافات سحر تبر را در قالب گزارشی با عنوان «صریح درباره فرهنگ» پخش کرد، او در این برنامه گفت همیشه آرزوی معروف شدن داشته و علاقه‌اش به شخصیت امیلی در انیمیشن عروس مردگان ساخته تیم برتون باعث شده که با عمل‌های جراحی، گریم‌های فراوان و فتوشاپ عکس‌ها، خودش را شبیه او کند و از این روش طرفداران بیشتری پیدا کند.

یکی از بخش‌های این برنامه به اظهارات روان‌پزشکی اختصاص داشت که عنوان کرد رفتارهای این شخص برآمده از اختلال‌های روانی است و باید قبل از رسیدن به این وضعیت بحرانی مورد توجه و درمان قرار می‌گرفت. سوابق درمانی فاطمه خویشوند نیز حکایت از وجود بیماری روانی در وی داشت.

پرونده سحر تبر

پرونده فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر در سال ۱۳۹۸ برای رسیدگی به اتهاماتی همچون معاونت در افساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب ارسال شد، سعید دهقان وکیل مدافع فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر گفت: تاریخ تولد موکل من گویای این واقعیت است که اگرچه در تاریخ دستگیری بالای ١٨ سال داشته، اما از آنجا که بنیان پرونده تشکیل‌شده برای تعقیب به استناد اقداماتی است که در زمان وقوع‌شان وی هنوز به سن قانونی رشد نرسیده بود و در واقع کودک محسوب می‌شده، اساساً و بر فرض وقوع جرم و ضرورتِ تعقیب و تشکیل پرونده قضائی، این اقدام برای کودکان و نوجوانانی در این سن به طور مطلق در صلاحیت دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان است.

پیام درفشان دیگر وکیل فاطمه خویشوند نیز گفت: این پرونده در دادسرای ناحیه ۳۸ تهران موسوم به دادسرای امنیت اخلاقی تشکیل و توسط سرپرست دادسرا برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده است؛ در کیفرخواست صادره از سوی دادسرای ارشاد، معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه‌گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع به فاطمه خویشوند تفهیم شده است.

مدتی بعد پیام درفشان گفت: قاضی این پرونده با تبدیل قرار بازداشت موکلم به قرار وثیقه موافقت نکرد.

ابتلای سحر تبر به کرونا

پیام درفشان، وکیل پرونده فاطمه خویشوند، معروف به «سحر تبر»، ۲۵ فروردین‌ماه از ابتلاء موکلش به بیماری کرونا خبر داد. مدتی نگذشت که این خبر از سوی رئیس زندان شهر ری تکذیب شد؛ رئیس زندان زنان شهر ری ابتلای فاطمه خویشوند (سحر تبر) به بیماری کرونا را تکذیب کرد.

حکم سحر تبر

در ۲۱ آذر ۱۳۹۹ خبری مبنی بر محکومیت ده ساله سحر تبر به زندان منتشر شد و فاطمه خویشند معروف به سحر تبر در گفتگویی گفت: «در دادگاه محاکمه شدم و قاضی من را به تحمل ده سال حبس محکوم کرده است. البته حکم صادر شده قابل اعتراض بود و من اعتراض کردم.»

وی در ادامه گفت: «چهار اتهام به من وارد شده بود که از دو اتهام تبرئه شدم. دلم نمی‌خواهد عناوین اتهامم حرفی بزنم، چون امیدوارم مورد عفو قرار بگیرم.»

اما سعید دهقان، یکی از وکلای سحر تبر اعلام کرد تا جمعه شب حکمی به وکلای این پرونده ابلاغ نشده است.

کد خبر 460865

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چگونه سحر تبر دستگیری سحر تبر وکیل سحر تبر چهره واقعی سحر تبر عکس سحر تبر سحر تبر در دادگاه ابتلای سحر تبر به کرونا سحر تبر در گاردین اعترافات سحر تبر اعترافات تلویزیونی سحر تبر شاخ اینستاگرام سحر تبر اینستاگرام بازداشت سحر تبر سحر تبر حبس فاطمه خویشوند سحر تبر فاطمه خ سحر تبر زامبی عمل جراحی سحر تبر فتوشاپ سحر تبر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فاطمه خویشوند سحر تبر سحر تبر عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد


به گزارش تابناک به نقل از  تسنیم، علی صالحی؛ دادستان تهران اظهار کرد: متهمان این پرونده با مانور‌های متقلبانه اقدام به اخذ وجوه بدون مجوز در قبال پیش فروش خودرو نموده و با توجه به عدم ایفای تعهدات، ضمن ارتکاب اخلال 6 هزار میلیارد ریالی در نظام اقتصادی کشور، مبالغ هنگفتی تحصیل مال نامشروع، پولشویی و ایراد خسارت به مالباختگان مرتکب شده‌اند.

دادستان تهران افزود: این پرونده 1294 شاکی و 43 متهم دارد و متهمان اصلی که 16 نفر هستند با عناوین اتهامی مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق اخذ وجوه بدون مجوز قانونی (جمعاً به مبلغ 6037 میلیارد و 620 میلیون ریال)، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و پولشویی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

 

وی تصریح کرد: برای 23 نفر از متهمان پرونده که به عنوان واسطه در جذب مشتری نقش داشته و پورسانت دریافت می‌کردند؛ به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع درخواست مجازات شده است، ضمن اینکه دو نفر از متهمان به اتهام پولشویی و دو نفر دیگر به اتهام اختفا و تصاحب صوری اموال متهمان در مرحله تحقیقات قضایی، تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

دادستان تهران با تأکید بر اهتمام دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی به جرایم عمده و کلان اخلال گران در نظام اقتصادی کشور؛ اظهار داشت: متهمان این پرونده پس از اخذ وجوه کلان از طریق مانور‌های متقلبانه، گرچه بدواً حدود 2000 خودرو به مشتریان تحویل داده بودند؛ لیکن از اجرای تعهدات خود نسبت به 2754 خودروی باقی مانده سر باز می‌زنند که این موضوع موجب طرح شکایت از سوی مالباختگان و تشکیل پرونده کثیرالشاکی در مرجع قضایی می‌شود، که بلافاصله تحقیقات قضایی آغاز و پرونده با 1294 شاکی و 43 متهم با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراجع نظارتی به منظور پیشگیری از عملکرد اخلال گران اقتصادی و تسریع در توقف اقدامات مجرمانه، مکلفند راجع به گزارش‌های کمیته مبارزه با پولشویی در خصوص معاملات مشکوک، اقدامات به موقع و مؤثر انجام دهند، ضمن اینکه شهروندان هم می‌بایست قبل از افتادن به دام کلاهبرداران، در خصوص قانونی بودن فعالیت‌های شرکت‌های پیش فروش خودرو، تحقیق و بررسی کنند.

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات