Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیرمطالعاتی نهج البلاغه شریف و آگاهی به حکمت های آن بستری از داشته های ایمانی و الهی است که با مطالعه و تدبر نسبت به آن می توانیم بیاموزیم تا چگونه برای حضرت مهدی(عج) یار باشیم.

خبرگزاری شبستان – البرز: نهج البلاغه شریف کتاب گوهرباری است که می توان با توجه به آن مسیر حقیقی زندگی را یافت و مبتنی بر آن باورهای ایمانی و الهی را تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت نهضت نهج البلاغه خوانی بستری را فراهم آورد تا در قالب آسان خوانی این کتاب هدایت بخش مورد توجه بسیاری از اقشار مردم به ویژه نوجوانان قرار گیرد.

 

« حجت الاسلام مهدوی ارفع» در جریان سیر مطالعاتی و تأملی نسبت به حکمت های نهج البلاغه شریف با محوریت تربیتی جمعه 21 آذرماه سال جاری در حسینیه مجازی با شرح حکمت 127 نهج البلاغه پاسخی به این سوال که چگونه برای حضرت مهدی(عج) یار باشیم بیان می کند.

 

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با اشاره به اهمیت استفاده از فرصت ها گفت: عمل و به کار بردن آنچه انسان از خوبی ها و نیکی ها و حسنات می داند، رکن شاخص سعادت است، کم نیستند انسان هایی که می دانند راه از چاه چگونه شناخته می شود، می دانند چگونه می توانند از لحاظ عمر بهترین استفاده را انجام داد، می دانند کداوم روش و منش زندگی ختم به خیر و سعادت می شود. کم نیستند انسان هایی که اندوخته ای از آگاهی دارند ولی چقدر کم هستند انسان هایی که به آنچه می دانند عمل می کنند.

 

وی اظهار کرد: مولاعلی(ع) در نهج البلاغه شریف همت خود را انجام دادند تا در مرحله نخست ما را بیدار کنند برای آنکه به آنچه می دانیم عمل کنیم و دوم آنکه آنچه را هم نمی دانیم از ایشان بپرسیم؛ بنابر این می توان نهج البلاغه را همانند قرآن کریم به دو رکن دانش تا حد باور و عمل تقسیم کرد، یعنی بدانید، باور کنید و عمل کنید.

 

به گفته وی، مسأله عمل بسیار اهمیت اساسی دارد آنچنان که می توان گفت حسرت روز قیامت به اعتقاد بنده به خاطر این است که فرصت عمل و جمع آوری زاد و توشه برای آخرت، آن گونه که امیرالمومنین(ع) می فرمایند: « ضایع کردن فرصت ها غصه آور است».

 

شهید محسن حججی نمونه مصداقی انسانی است که به داشته های خود عمل کرد

 

وی با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب سربلند ( زندگی نامه شهید محسن حججی) بیان کرد: شهید محسن حججی مصداق انسان های خوشبخت و سعادت مندی از که به آنچه می دانست عمل کرد، آن چنان که شاعر می گوید: آن کس که بداند و بخواهد که بداند اسب خرد از گنبد گردون بجهاند / آن کس که نداند و نخواهد که بداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع عنوان کرد: آنچه از جریان ظهور مورد غفلت مانده است، توجه به ناصر و نصرت است، همه ما می دانیم که با آمدن امام(عج) گشایش و فرج حقیقی محقق می شود از این رو باید برای حضرت مهدی(عج) شبکه انسان های خوش عقیده، تشکیلاتی، مومن و ... برای مقدمه سازی ظهور تشکیل دهیم.

 

وی بیان کرد: عمل به داشته ها و دانسته ها یکی از ضرورت هایی است که به دنبال خود ظهور امر فرج را به همراه خواهد داشت؛ مولا امیرالمومنین(ع) در حکمت ۱۲۷ نهج البلاغه شریف می فرمایند: « هرکس که در عمل به آنچه که خیر است، تقصیر و کوتاهی می کند به همّ و غصه و کوتاهی مبتلا می شود». 

 

وی با اشاره به اینکه زمینه سازی ظهور برای دولت حضرت مهدی(عج) با عمل محقق می شود، باید ببینیم که در زمان غیبت امام عصر(عج) چه کرده ایم که با در زمان ظهور با باور به آن فعالیت کنیم، ادامه داد: این فرصت کرونا که اکثر خانواده ها دور هم هستند می توان به بهترین نحو در زمینه آموزش نهج البلاغه خوانی تلاش کرد.

 

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی خاطرنشان کرد: نهج البلاغه خوانی با یک برنامه ریزی روزی نیم ساعت و سپس تدبر در لایه های مختلف آن بستری از رشد و تقویت باورهای ایمانی و الهی است.

 

نهج البلاغه شریف مهمترین کتاب در طرح شنبه های با کتاب

 

شنبه های با کتاب از جمله طرح های کتاب خوانی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد است، طرحی که مهمترین و اصلی ترین سیر مطالعاتی خود را مبتنی بر کتاب نهج البلاغه شریف قرار داده است.

 

توجه به معارف و مبانی مطرح شده در کتاب نهج البلاغه شریف به عنوان مهمترین سند فرمایشات حضرت علی (ع) چراغ راه و بستر روشنی از تفکر و تدبر برای بچه های مسجد است.

 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: نهج البلاغه شریف حضرت مهدی عج حجت الاسلام مهدوی ارفع نهج البلاغه خوانی برای حضرت مهدی عج نهج البلاغه شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم

به گفته شهروند خبرنگار ما حدود ۳۰ سال گذشته تعدادی از شهروندان اصفهانی اقدام به خرید زمین در ۲۴ متری دوم خیابان حکمت واقع در خیابان پروین کرده اند، اما تاکنون این زمین‌ها به صاحبانشان تحویل داده نشده و بلاتکلیف مانده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

تاخیر در تحویل زمین‌های تعاونی مسکن زنجان ۳۴ ساله شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • حدیث روز | با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)