Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@19:59:55 GMT

شمار مبتلایان کرونا به بیش از ۷۰ میلیون نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۱۷۱۴

شمار مبتلایان کرونا به بیش از ۷۰ میلیون نفر رسید

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جولان ویروس کرونا در کشورهای جهان ادامه دارد و تعداد مبتلایان و فوتی‌های این ویروس همچنان در حال افزایش است.

به نوشته پایگاه خبری «تاس»، دانشگاه «جانز هاپکینز» در تازه‌ترین گزارش درباره همه‌گیری ویروس کرونا در جهان خبر داد، شمار مبتلایان به ۷۰.۰۰۰.۵۸۳  نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر گزارش این دانشگاه، تعداد فوتی‌های ویروس کرونا در کشورها جهان به ۱.۵۸۹.۹۶۴ نفر افزایش یافته است.

دانشگاه جانز هاپکینز آماری از تعداد مبتلایان کرونا که توانستند این ویروس را شکست دهند هم ارائه داد. طبق این گزارش، بیش از ۴.۵۰۶.۶۰۰۰ نفر مبتلا به کرونا در جهان درمان شده‌اند.

طبق اطلاعات این دانشگاه آمریکایی، ایالات متحده آمریکا با ۱۵.۷۴۶.۰۲۶ مورد تایید شده در صدر بیشترین موارد ابتلا به کرونا در جهان قرار دارد.

هند با ۹.۷۹۶.۷۶۹ بیمار کرونایی و برزیل با ۶.۷۸۱.۷۹۹ مورد مبتلا، در رده دوم و سوم شمار کلی مبتلایان در جهان قرار دارند.  

جانز هاپکینز گزارش‌های خود درباره شمار ابتلا و فوتی‌ها در جهان را از داده‌های اطلاعاتی سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای فدرال و محلی در کشورها استخراج می‌کند. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا آمریکا همه گیری هند برزیل تلفات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان

بر اساس جدیدترین آمار‌ها در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ شمار اخراج پناهجویان از آلمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بر اساس جدیدترین آمار‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۴۸۰۰ پناهجو از آلمان اخراج شدند که ۱۲۰۰ نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. به گفته مقامات این اعداد ممکن است در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

به این ترتیب تعداد اخراج‌ها از آلمان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به میزان قابل توجهی افزایش یافت. سخنگوی وزارت کشور فدرال آلمان اعلام کرد که از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ در مجموع ۴۷۹۱ پناهجو از این کشور اخراج شده اند این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد آن‌ها ۳۵۶۵ مورد بوده است.

یک سخنگوی این وزارتخانه ارقام گزارش اشپیگل را که به تحلیل محرمانه این وزارتخانه اشاره داشت تایید کرد. بر این اساس، در ماه مارس حدود ۲۳۴۰۰۰ نفر که موظف به ترک کشور بودند در آلمان زندگی می‌کردند.

بر اساس این گزارش، در محافل امنیتی آلمان این نگرانی وجود دارد که به دلیل فشار بر مقامات پیرامون مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان، تعداد اخراج‌ها به شدت کاهش یابد. از طرفی به دلیل افزایش کنترل‌های مرزی و استقرار بیشتر، احتمالاً افسران کمتری برای انجام این کار در دسترس خواهند بود.

به گزارش اشپیگل در مجموع، نهاد‌های آلمانی از ابتدای سال جاری میلادی شاهد کاهش جزئی مهاجرت غیرقانونی بوده اند. با این وجود، مهاجرت همچنان در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. به زعم نهاد‌های آلمانی اعداد و ارقام نباید به این نتیجه برسد که "مهاجرت غیرقانونی اکنون تحت کنترل است.

اداره فدرال مهاجرت آلمان تعداد درخواست‌های جدید پناهندگی ارسال شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را ۶۵۴۱۹ مورد گزارش کرد. در سه ماهه مشابه سال گذشته ۸۰۹۷۸ درخواست اولیه وجود داشت.

منبع: تابناک

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • بزرگترین سرکوب/گزارش«CNN»ازآمار بازداشت دانشجویان درکمتر از۱۵روز!