Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@09:13:05 GMT

یک هفته آنلاین با مولانا

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۱۹۳۵

یک هفته آنلاین با مولانا

کمتر از یک هفته تا بیست و هفتم آذرماه باقی مانده، سالروز درگذشت مولانا که در طریقت مولویه به روز عرس مشهور است. به همین مناسبت طبق روال سال‌های گذشته شاهد برپایی سلسله نشست‌های بزرگداشت مولانا با حضور مولاناشناسان ایرانی و غیرایرانی خواهیم بود.

این نشست‌ها از سوی مؤسسه سروش مولانا و با حضور ادبا و پژوهشگرانی از کشورهای ایران، افغانستان و ترکیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایی این سلسله برنامه‌ها از روز گذشته آغاز شده و تا بیست و هفتم آذرماه جاری نیز ادامه خواهد داشت. البته طبق روال سایر برنامه‌های فرهنگی که به سبب محدودیت‌های کرونایی اغلب به فضای مجازی هم راه یافته‌اند این برنامه‌ها نیز هر شب ساعت ۲۱ از اینستاگرام مؤسسه سروش مولانا به صورت زنده پخش می‌شود. بنابراین نه فقط برای حاضران در این جلسه‌ها، بلکه برای همه علاقه‌مندان مولانا و آثار او از سراسر جهان امکان بهره‌مندی از آنها فراهم خواهد بود.
در توضیـــــــح بیشتر برنامه‌هــــــــــــــــــا می‌توان به فهرست سخنرانان و موضوع نشست‌ها اشاره کرد که به این شرح هستند: «امیرحســــــین ماحوزی‌، استاد دانشگاه: «مولانا و تجربه ویژه اوج»/سیدرضا محمدی، فارغ‌التحصیل فلســــــــفه از دانشــــــــــــگاه لندن، شاعر و نویسنده: «نه بلخی، نه رومی»/سوگل مشایخی، دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی، مدرس دوره‌های مولاناشناسی: «فنا در آیینه جان مولانا»/مریم حسینی، استاد دانشگاه: «اسطوره یاد و فراموشی در حکایتی از مثنوی»/علی تمیزال، عضو هیأت علمی دانشگاه سلجوق ترکیه: «نگاهی به مولاناشناسی در ترکیه»/مهدیه کسایی‌زاده، دکترای تصوف و عرفان، پژوهشگر و نویسنده: «مهر آرمیدگان: برداشت ظریف مولانا از روایتی قرآنی» و آخرین سخنرانی نیز به حمیدرضا توکلی، مولوی‌پژوه و استاد دانشگاه: نگاهی به کتاب «از اشارت‌های دریا: بوطیقای روایت در مثنوی» تعلق دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نشست‌ها به اینستاگرام مؤسسه سروش مولانا به آدرس sorooshemowlana@ مراجعه کنند.‌

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)

شادروان سلامی با اجرای برنامه‌های تلویزیونی پرطرفداری، چون مسابقه هفته و پرواز ۵۷ از چهره‌های شناخته شده سیما در سال‌های ابتدایی دهه ۱۳۷۰ محسوب می‌شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، روزنامه اطلاعات ۳ اردیبهشت ۱۳۷۳ خبر درگذشت و یک روز بعد خبر خاکسپاری این مجری را منتشر کرد. خبر را بخوانید و عکس کمال‌الحق سلامی و عکسی از ارژنگ امیرفضلی و سعید آقاخانی در برنامه پرواز ۵۷ را تماشا کنید.

 

منبع: اطلاعات آنلاین

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی