Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از پایان اختلاف و درگیری و برقرای صلح و سازش با همت رئیس دادگستری و اعضاء شورای حل اختلاف و شورایاران حمیدیه بین دو طایفه در این شهرستان پس از زخمی شدن ۴۰ نفر از طرفین خبر داد.

به گزارش برنا؛ با همت رئیس دادگستری ، اعضاء شورای حل اختلاف و شورایاران حمیدیه نزاع ۲ طایفه با ۴۰ زخمی بعد از ۴ ماه پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با اعلام این خبر گفت: ۴ ماه پیش بین ۲ جوان اختلافی در منطقه گمبوعه از توابع شهرستان حمیدیه پیش آمد که همین اختلاف منجر به درگیری بین ۲ طایفه شده بود که متاسفانه در این نزاع دست جمعی ۴۰ نفر از طرفین با اسلحه زخمی می شوند و کدورت و اختلافات شدیدی بین این ۲طایفه بعد از این حادثه رخ می دهد.

او افزود: پس از دستگیری عوامل درگیری و تشکیل پرونده های قضایی برای آنان ، از همان ابتدای این نزاع حجت الاسلام تقوی رئیس دادگستری و اعضاء شورای حل اختلاف و شورایاران حمیدیه در راستاء تحقق اصلاح ذات البین و ایجاد صلح و سازش ،  بین این ۲ طایفه جهت جلوگیری از درگیری های  بعدی و برای حل و فصل این موضوع وساطت کردند.

زبیدی نیا در ادامه نیز خاطر نشان کرد: پس از دستگیری عوامل درگیری و تشکیل پرونده های قضایی برای آنان ، حجت الاسلام تقوی رئیس دادگستری و امیری دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان با استفاده از ظرفیت اعضاء شورای حل اختلاف و شورایاران حمیدیه با دعوت از بزرگان و ریش سفیدان طرفین و برگزاری چندین جلسه با آنان ، خوشبختانه تلاش و کوشش این عزیزان نتیجه داد و با رضایت این ۲ طایفه از یکدیگر به اختلاف این چند ماه خود پایان دادند و این پرونده پس از ۴ ماه منتهی به صلح و سازش گردید.

او ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات ارزشمند رئیس دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه و همچنین اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان در حل و فصل این درگیری اظهار داشت: در جلسه ی با حضور حجت الاسلام تقوی رئیس دادگستری ، اعضاء شورای حل اختلاف حمیدیه ، شورایاران این شهرستان ، بزرگان ، سران عشایر ، خیرین و مصلحین برگزار شد ، این دو طایفه در جمع حاضرین این جلسه هم قسم شده اند که کدورتها و اختلافات که بین آنها پیش آمده را تبدیل به برادری و دوستی کنند و مثل گذشته در کنار هم به خوبی و خوشی و به دور از اختلافات، زندگی مسالمت آمیزی با هم داشته باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نزاع طایفه رئیس دادگستری ۲ طایفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب گفت: عوامل نزاع و درگیری با سلاح سرد در میاندوآب دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جهانگیر مسعودی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری در خیابان امام و اخلال و ایجاد ناامنی در بازار و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، بنا به حساسیت موضوع، تمامی عوامل نزاع شناسایی و رسیدگی سریع و خارج از نوبت به آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگیری متهمان افزود: در این رابطه دو نفر از عوامل اصلی نزاع دستگیر شدند که یکی از آنها نیز از اراذل و اوباش باسابقه است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب گفت: دو نفر دیگر این نزاع نیز شناسایی شده و در دستور کار پلیس برای بازداشت سریع قرار گرفته است.

کد خبر 748566

دیگر خبرها

  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • صلح دوطايفه دهمرده و مير در شهرستان هيرمند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • قمه کشی باورنکردنی در ارومیه + فیلم
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس