Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:14:17 GMT

مؤلفه‌های مانع رشد پژوهش باید از میان برداشته شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۲۱۱۰

مؤلفه‌های مانع رشد پژوهش باید از میان برداشته شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی صبح امروز در مراسم اختتامیه برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری یزد با اشاره به جایگاه ارزنده استان در کشور به لحاظ اقتصادی و صنعتی همچنین وجود دانشگاه‌ها، اعضای هیأت علمی و مراکز تحقیقاتی برجسته و نیز مهیا بودن زمینه های انجام تحقیق و پژوهش در استان، بر رشد و توسعه پژوهش برای رفع نیازهای داخلی، تحقق اهداف سال جهش تولید و دستیابی به محورهای اقتصاد دانش بنیان در استان تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعمیم و ترویج روحیه پژوهش در بین دانش آموزان و دانشجویان به عنوان یکی از مهمترین نیازهای جامعه مستلزم همکاری جمعی و تعامل تمامی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی است و در این صورت است که مؤلفه های موجود در فرهنگ عمومی جامعه که مانع رشد و توسعه پژوهش است، برداشته می شود.

رئیس دانشگاه یزد نیز در این مراسم، هفته پژوهش امسال را هفته ای با برکت برای استان به لحاظ دریافت موافقت اصولی برای ایجاد اولین پهنه علم و فناوری در کشور همچنین افتتاح طرح جامع پارک علم فناوری پس از سالها دانست.

قاسم برید لقمانی افزود: بنابر مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نامگذاری اولین روز هفته پژوهش در تقویم ملی این هفته به نام «پژوهش و فناوری: مدرسه و دانشگاه» بیانگر اهمیت و لزوم بها دادن بیش از پیش پژوهش در بین دانش آموزان است.

وی بیان کرد: برگزاری ایده شوی شهروند دانش آموز با موضوع کاهش آلاینده های محیطی که با همکاری شهرداری یزد و اداره کل آموزش و پرورش و با هدف ترویج فرهنگ پژوهش در حال برگزاری است، خلاقیتی بود که امسال در برنامه های هفته پژوهش استان دیده شد.

بریدلقمانی با اشاره به عنوان دومین روز هفته پژوهش به «پژوهش و فناوری: مشارکت ملی، ترویج دستاوردهای پژوهشی» گفت: ترویج دستاوردهای پژوهشی، مشارکت ملی و همگرایی تمامی سازمان ها و نهادها را می طلبد که در این باره نمایشگاه مجازی دستاورهای پژوهش و فناوری(فن بازار) نمود برجسته ای دارد و علاوه بر آن امضای تفاهم نامه ها و قراردادهای سرمایه گذاری که در این مراسم شاهد آن هستیم، نمونه ای از مشارکت بین سازمان هاست.

در این مراسم از پژوهشگران برتر استان یزد تجلیل شد.

کد خبر 5093419

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد استانداری یزد دانشگاه یزد استاندار یزد ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر آیت الله یزدی کرمانشاه شیوع کرونا گرگان شهرکرد شهرستان کرج محدودیت های کرونایی عکس استانها مجلس شورای اسلامی بارش برف پژوهش و فناوری هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام