Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@13:40:26 GMT

تمدید محدودیت‌های کرونایی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۲۱۸۳

تمدید محدودیت‌های کرونایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور از سه هفته پیش آغاز شده و با آغاز هفته چهارم دوباره تمدید شد.

استان زنجان که در ابتدا در لیست استان‌های قرمز قرار داشت با تبدیل وضعیت به نارنجی تغییر رنگ پیدا کرد، اما محدودیت‌ها همچنان در آن اعمال می‌شود.

طبق آخرین ابلاغیه ستاد کرونا، در حال حاضر نیز فقط گروه‌های شغلی یک و ۲ در زنجان مجاز به فعالیت هستند و بقیه اجازه فعالیت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس گروه‌های شغلی یک در هیچ وضعیتی یعنی قرمز، زرد و نارنجی شامل بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش نشانی، سوپرمارکت، نانوایی ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی، پمپ بنزین و ... به هیچ وجه نباید تعطیل شوند.

گروه‌های شغلی شامل پاساژ، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی‌فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون بر باشد می‌توانند باز باشند.

آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی‌ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی‌ها، پارچه فروشی‌ها، عکاسی‌ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز جزو گروه‌های شغلی 2 محسوب شده و فعالیت آنها منعی ندارد.

اما فعالیت گروه‌های شغلی 3 شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، استخر‌های سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ‌ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها و ممنوع بودن برگزاری هرگونه آزمون حضوری همچنان ممنوع بوده و محدودیت برای این گروه پابرجاست.

گروه‌های شغلی ۴ شامل شغل‌هایی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها نیز تا ابلاغیه بعدی ستاد کرونا اجازه فعالیت ندارند.

معاون استاندار زنجان درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای استان گفت: همه محدودیت‌هایی که از اول آذرماه در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال شده بود از امروز ۲۲ آذرماه دوباره یک هفته دیگر برقرار است.

سمانه شاددل افزود: طبق همان روال قبلی ورود و خروج خودروها در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و ممنوعیت تردد به مدت یک هفته دیگر ادامه دارد.

معاون توسعه منابع استانداری زنجان با بیان اینکه ممنوعیت تردد شبانه در استان زنجان از ساعت ۲۱ تا چهار ادامه دارد، اضافه کرد: هنوز طرح محدودیت‌های تردد کرونایی در درون شهری و برون شهری استان زنجان برداشته نشده است.

وی همچنین درباره حضور کارکنان در ادارات نیز گفت: این موضوع نیز طبق روال قبلی خواهد بود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان محدودیت ورزشی تغییر رنگ گروه های شغلی محدودیت ها فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با حضور گروه جهادی الکفیل خدمات پزشکی (دندان پزشکی و چشم پزشکی) به ۲ هزار مددجوی زنجانی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، روح‌الله صالحی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جریان حضور گروه جهادی الکفیل در زنجان با بیان اینکه از صبح امروز حدود ۱۰۰ دستیار و ۱۰۰ دندان پزشک در ورزشگان کارگران مستقر شده و در حال ارائه خدمات هستند، اظهار کرد: البته طی روزهای آتی تعداد پزشکان بیشتر هم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امروز صبح ۴۰ یونیت دندانپزشکی در ورزشگاه تجهیز شده و به ۱۹۰ نفر در نوبت صبح خدمات دندانپزشکی ارائه شد، افزود: همچنین در بحث چشم پزشکی نیز به ۶۰ نفر خدمات در حوزه بینایی‌سنجی ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر از دهک‌های یک تا پنج که از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند این خدمات را دریافت خواهند کرد، گفت: از این تعداد ۷۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد و ۳۰ درصد نیز بهزیستی است.

صالحی تصریح کرد: در بحث دندانپزشکی خدمات کشیدن، ترمیم و جراحی‌های اولیه انجام شده و در صورت نیاز به ارائه خدمات تخصصی مددجویان به مراکز درمانی علوم پزشکی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر کار گروه جهادی مربوط به خدمات چشم پزشکی است، گفت: در بحث خدمات چشم پزشکی نیز ۱۰۰۰ فریم عینک تهیه شده که به مراجعین ارائه شود.

کد خبر 749859

دیگر خبرها

  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • رگبار، رعد و برق و وزش باد در زنجان پیش بینی شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی