Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب اله تاشی امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تولید این میزان تخم مرغ در استان گلستان با پرورش دو میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در واحدهای مربوطه به دست می آید.

وی با بیان این که بستر تولید روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای تخم گذار گلستان فراهم است، ابراز داشت: در صورت رفع موانع پیش روی کنونی از جمله تامین خوراک برای ۲۰ واحد تخم گذار با ظرفیت اسمی سه میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در استان، تولید این محصول بازهم قابل افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاشی بهره برداری از بخشی از زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین چیکا طلایی در گنبدکاووس از اواخر سال قبل را از عوامل مهم سرمایه گذاری در ایجاد افزایش تولید تخم مرغ گلستان برشمرد و گفت: اکنون فقط در این واحد یک میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه مرغ در حال پرورش و تولید تخم مرغ وجود دارد که نقش مهمی در جهش تولید این محصول در استان ایفا می کند.

وی همچنین از راه اندازی کارخانه خوراک طیور با ظرفیت اسمی ۶۰۰ تن در ۲۴ ساعت در زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین چیکا طلایی در آینده نزدیک خبر داد.

به گفته کارشناسان کشاورزی گلستان با بهره‌برداری کامل از زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین در گنبدکاووس که اجرای آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از سال ۹۸ آغاز شد، ضمن تحول در صنعت طیور گلستان ۲۰ درصد به ظرفیت تولید تخم مرغ استان افزوده و در مجموع این خطه شمالی ایران تولید ۲۵ درصدی تخم مرغ کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

طرح مزبور در راستای  خودکفایی تولید تخم مرغ و تامین نیاز داخلی کشور توسط وزارت جهادکشاورزی برنامه‌ریزی شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مطابق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان، پارسال از محل فعالیت ۱۸ واحد پرورشی در استان ۳۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ در این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

استان گلستان از قطب های مهم صنعت پرورش مرغ در کشور با سرمایه گذاری زیرساختی افزون بر ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار و ۸۵۳ نفر به شمار می رود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اختصاصی ایرنا گلستان تخم مرغ پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اختصاصی ایرنا گلستان تخم مرغ وزارت جهاد کشاورزی اختصاصی ایرنا گلستان تخم مرغ اخبار کنکور تولید تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/سیستان و بلوچستان مشاور علمی و فناوری استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معرفی بنادر استان، ظرفیت‌های مختلف تولیدی، عقد تفاهم‌نامه‌ها، مذاکرات با استانها و کشورهای مختلف جزو اقدامات صورت گرفته در این نمایشگاه‌ بوده و ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود.

محمدرضا اکبری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ امسال با یک تفاوتی برگزار شده که وزارت کشور در بحث اقتصادی تحت عنوان زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان، یک سالن اختصاصی برای معرفی ظرفیت‌های توسعه محصولات و زنجیره‌های با ارزش هر استان ایجاد کرده است.

محمد رضا اکبری گفت: در این نمایشگاه ۳۱ استان و هر استان با ۲ محصول از زنجیره‌های اولویت‌دار اصلی با زنجیره‌ای از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و کسب و کار به نمایش گذاشته شده است.

مشاور استاندار تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه هم افزایی و برقراری ارتباط بین سایر استان‌ها با یکدیگر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های صادراتی بازرگانان داخلی و خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، است.

 وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این نمایشگاه افزود: شاهد بازدید برخی از وزرا، مدیران و دولت مردان موثر اقتصادی و توسعه زنجیره‌های ارزشی راهبردی از غرفه‌ استان سیستان و بلوچستان بودیم.

اکبری تاکید کرد: در زمان برگزاری نمایشگاه مذاکراتی در حوزه تجارت‌ بین‌الملل با تولید کنندگان و توزیع کنندگان زنجیره‌های ارزشی راهبردی بین استان‌ها و کشورهای مختلف انجام شد.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  کشورهای متعددی از جمله، افغانستان، پاکستان، چین، هند و ... در این نمایشگاه حضور داشته اند.

وی با اشاره به دستاوردهای این نمایشگاه افزود: با گذشت چهار روز از نمایشگاه اکسپو شاهد گسترش روابط بین استانها که از چالش‌های توسعه تولید و صادرات بود هستیم.

وی بیان کرد: حضور استانداران، معاونان و مدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاران استانی عامل گسترش ارتباطات و مذاکرات چهره به چهره در این نمایشگاه می‌باشد و بسیاری از ظرفیت‌ها استان سیستان و بلوچستان به بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران معرفی شده است.

وی در ادامه گفت: آگاهی از ظرفیت‌های استانهای مختلف فرصت بسیار خوبی به ویژه برای استان سیستان و بلوچستان است که نوید بخش تحولات مثبت در عرصه‌های تولید و صادرات خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است