Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@14:46:53 GMT

تهران؛ «شهر خوب قصه‌ها»

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۲۴۸۱

تهران؛ «شهر خوب قصه‌ها»

خبرگزاری آریا - مسابقه قصه‌گویی ویژه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با عنوان «شهر خوب قصه‌ها» به همت فرهنگ‌سرای امید و همزمان با شب یلدا، بلندترین شب سال برگزار می‌شود.
به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، طولانی‌ترین شب سال که شب یلدا نامگذاری شده است از دیرباز فرصت مناسبی برای کنار هم بودن بیشتر خانواده‌های ایرانی جهت تقویت صمیمیت، همدلی‌ها و همچنین انتقال مفاهیم اخلاقی و دینی از سوی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با بیان قصه‌ها و داستان‌های کهن ایرانی و بهانه‌ای فرهنگی برای پیوند نسل‌ها و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «شهر خوب قصه‌ها» تدارک دیده است.
«شهر خوب قصه‌ها» که با هدف تحکیم هرچه بیشتر پیوندهای خانوادگی در ایام همه گیری بیماری کرونا تدارک دیده شده است، به صورت مسابقه در شبکه‌های اجتماعی و در قالب قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار می‌شود.
شرایط شرکت در این مسابقه به این صورت است که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باید به بیان قصه‌های پندآموز خود پرداخته و آن را در دو قالب ویدیو یا فایل صوتی (پادکست) حداکثر 5 دقیقه‌ای در صفحه اینستاگرام شخصی خود بارگذاری کنند.
ضروری است که شرکت کنندگان در مسابقه ابتدا صفحه اینستاگرام «شهر خوب قصه‌ها» را فالو (دنبال شونده)کرده تا دست اندرکاران برنامه بتوانند شرکت کنندگان در مسابقه را به راحتی پیدا کنند و در مسابقه شرکت دهند. همچنین شرکت کنندگان در مسابقه می‌توانند از طریق پیام رسان واتس آپ به شماره 09024508438 قصه‌های خود را به دبیرخانه طرح ارسال کنند. لازم به ذکر است، هشتک #شهر_خوب_قصه_ها نیز باید در متن پست‌ها درج شود.
یادآور می‌شود نکات شاخصی که در ارزیابی آثار مدنظر قرار گرفته می‌شود از جمله : توجه به زمان فیلم که بین 3 تا 5 دقیقه باشد، دقت در کادربندی و تهیه فیلم در قاب افقی، توجه ویژه به کیفیت تصویر وصوت (پادکست‌ها)، تداعی خاطرات نسل گذشته در آثار، به لحاظ محتوایی و فضاسازی بصری حائز اهمیت است. رعایت شئونات اسلامی قابل انتشار در فضای مجازی، اقتباس از منابع کهن اصیل ایرانی و اسلامی، پندآموز بودن و خلاقیت و نوآوری در بیان قصه‌ها حائز اهمیت است.
پس از داوری آثار، 20 اثر برگزیده در صفحه اینستاگرام «شهر خوب قصه‌ها» برای داوری مردمی بارگذاری خواهد شد و در نهایت 3 اثر از قصه گویی‌های ویدئویی و 1 اثر از قصه گویی‌های صوتی که مورد پسند مخاطبان قرار گرفته است، به عنوان برنده این مسابقه معرفی خواهند شد. و در پایان به 20 نفر برگزیده و راه یافته به داوری مردمی یک لوح سپاس تقدیم می‌شود.
همچنین به نفرات برگزیده مسابقه به ترتیب: نفر اول مبلغ 20 میلیون ریال کارت هدیه، نفر دوم 15 میلیون ریال کارت هدیه و به نفر سوم 10 میلیون ریال کارت هدیه و به برگزیده بخش پادکست 7 میلیون ریال کارت هدیه اهدا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پدربزرگ ها و مادربزرگ ها میلیون ریال کارت هدیه شهر خوب قصه ها قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۸ حوزه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد که مراحل آن به شرح زیر است:

۱. فرد با هر یک از مدارک هویتی پنجگانه اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت به صورت الکترونیکی احراز هویت می‌شود و در صورت تأیید، کارت تعرفه دریافت می‌کند.

۲. رأی‌دهنده کارت را در صندوق ثبت رأی الکترونیک وارد می‌کند و گزینه رأی دادن فعال می‌شود.

۳. لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد.

۴. رأی‌دهنده کد انتخاباتی نامزد مورد نظر را به صورت دستی وارد کرده و عکس و مشخصات فرد به نمایش درآمده و امکان رأی دادن فراهم می‌شود.

۵. بعد از اینکه رأی‌دهنده رأی خود را ثبت کرد، کارت تعرفه را برمی‌گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

به گزارش آنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزد‌های حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزد‌ها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

انتخابات در مرحله دوم نیز در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است تا ازدحامی در شعب شکل نگیرد و رأی‌دهندگان به راحتی و سهولت رأی خود را به صندوق بیاندازند.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان
  • انتشار فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی
  • محرومیت بازیکن هوادار مقابل پرسپولیس
  • اخراج سروش رفیعی مقابل نساجی درست بود؟
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی