Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:17:57 GMT

صدرالحسینی: اردوغان توهمات خود را کنترل کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۲۷۹۲

صدرالحسینی: اردوغان توهمات خود را کنترل کند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: دفاع مقدس ثابت کرد که همه باید بدانند تمامیت ارضی ما خط قرمز هر ایرانی در هر کجای این زمین خاکی است؛ بنابراین تحریک کنندگان و شخص آقای اردوغان توهمات خویش را کنترل کند و به سرزمین ایران اسلامی چشم نداشته باشند.

سید رضا صدرالحسینی در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه در مورد آذربایجان اظهار کرد: اردوغان با این کار نقشه بعدی امپراطوری عثمانی را به صورت غیر رسمی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه مدتی است که آقای اردوغان توهماتی که در مغزش می‌گذرد را به زبان می‌آورد و بر این اساس اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی افزود: اردوغان در طول مدت اخیر، علی رغم مخالفت احزاب مختلف ترکیه، موضوع ترکیه بزرگ را مطرح کرد و در اظهارات اخیرش متوجه این موضوع نبود که قبل از سال ۱۹۱۸ این منطقه به نام آذربایجان نامیده نمی‌شد است و بعد از اینکه بخشی از ایران توسط روس‌ها در قالب عهدنامه ننگین گلستان از کشور جدا شد، به اسم آذربایجان نام گذاری شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: بهتر است اردوغان یادش باشد که ذوق شاعری و طبع شعری ایرانیان بسیار قوی‌تر از وی است و نباید همه تفکرات خود را بر پایه توهمات برقرار کند. دیر یا زود ذات و هویت اردوغان در برابر بسیاری از مشکلات و مسائل عیار سنجی خواهد شد. مسئله مهم واکنش سریع، قاطع و صریح مقامات سیاسی ایران در این مورد خواهد بود.

صدرالحسینی یادآور شد: دفاع مقدس ثابت کرد که همه باید بدانند تمامیت ارضی ما خط قرمز هر ایرانی در هر کجای این زمین خاکی است؛ بنابراین تحریک کنندگان و شخص آقای اردوغان توهمات خویش را کنترل کنند و به سرزمین ایران اسلامی چشم نداشته باشند.

وی در مورد اقدامات دولت ایران در مقابل این اقدام خاطرنشان کرد: بهتر است سفیر ترکیه و آذربایجان در ایران احضار شوند و ضمن یادآوری سابقه کمک‌های تهران به حیدر علی‌اف و مردم آذربایجان در سه دهه گذشته، تذکر جدی به نمایندگان این دو کشور داده شود؛ همچنین باید به سرگروه‌های پان‌ترکیسم و حرکت‌های آنها در کشور توجه ویژه‌ای شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: باید سوابق تاریخی منطقه در رسانه‌های عمده بخصوص رسانه ملی و استان‌های آذری زبان بازخوانی شده و اجلاس‌های علمی با حضور صاحب نظران جغرافیا در خصوص تشکیل حکومت آذربایجان برگزار شود. بهتر است تدابیر نظامی در مرزهای غرب و شمال غرب کشور پیش بینی شود.

کد خبر 460889

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اردوغان رجب طیب اردوغان ترکیه حکومت عثمانی جمهوری آذربایجان آذربایجان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اردوغان توهمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشور‌های همسایه است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشور‌های حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

دیگر خبرها

  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود
  • توهمات یک ذهن افراطی
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟