Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به افزایش تولید در صنایع لوازم خانگی اظهار داشت: تولید تلویزیون در مقایسه با ۸ ماهه نخست سال ۹۸، پنجاه و نه درصد، ماشین لباسشویی ۵۸ درصد و یخچال فریزر ۲۸ درصد افزایش داشته است، اما در کولر آبی منفی ۶ درصد کاهش داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که بیشتر برندهای بین المللی در کشور حضور داشتند، میزان تولید، تلویزیون ۸ درصد، لباسشویی ۱۹ درصد، یخچال فریزر ۴۵ درصد و کولر آبی ۶ درصد رشد داشت. نکته‌ای که در حوزه تولید لوازم خانگی در مقایسه با سال ۹۶ و۹۷ بسیار حائز اهمیت به شمار می‌رود، افزایش عمق ساخت داخل در این صنعت است. هم اکنون میزان عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی بزرگ ۷۰ درصد بوده و تولید داخل پاسخگوی ۱۰۰ درصد نیاز داخلی است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست‌های وزارت صمت برای توسعه صنعت لوازم خانگی تصریح کرد: امسال برای تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک برنامه ریزی کرده ایم و سال گذشته نیز ۹ میلیون دستگاه تولید کردیم.

صادقی نیارکی افزود: تولید لوازم خانگی حدود یک میلیارد دلار ارزبری دارد، اما حدود ۸ میلیارد دلار کالای تولید داخل جایگزین آن می‌کنیم که اگر این کالاها در داخل تولید نمی‌شد، باید ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌کردیم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به رشد ۱۰۰ درصدی نرخ ارز، ۳۰ درصد واردات مربوط به لوازم خانگی از این افزایش تأثیر مستقیم گرفته است، اما گران شدن لوازم خانگی مربوط به گرانی در تولید نیست بلکه در بازار این اتفاق افتاده است.

صادقی نیارکی افزود: شاخص بهای تولید کننده بیشتر از شاخص بهای مصرف کننده است.

وی گفت: مهمترین اولویت وزارت صمت تأمین مواد اولیه برای تولید کنندگان لوازم خانگی از جمله توزیع عادلانه ورق و محصولات پتروشیمی برای این صنعت وهمه صنایع کشور است.

صادقی نیارکی افزود: در حال مشخص کردن جامعه هدف برای عرضه مستقیم لوازم خانگی از تولید کننده به مصرف کننده هستیم.

کد خبر 5093437

منبع: مهر

کلیدواژه: لوازم خانگی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت لوازم خانگی گرانی قیمت نفت قیمت دلار بانک مرکزی ایران راه آهن خواف هرات لایحه بودجه ۱۴۰۰ وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا شاخص کل بورس تولید نفت اقتصاد چین قیمت طلا بانک مرکزی نهاده های دامی اوراق بدهی صادقی نیارکی لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد

حجت الاسلام نوروزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی بین نیاز‌مندان شهرستان بجنورد توزیع شد؛  این اقدام ارزشمند که به دست بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج بجنورد، خیرین و بنیاد احسان انجام شد، نمونه‌ای از التزام به اسلام عملی است و بسیار اثر بخش خواهد بود.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به موضوع مهم خدمت رسانی در حکومت اسلامی به آحاد مردم بیان داشت: دشمنان سعی دارند تا همواره شیرینی این اقدامات و خدمات شایسته را به کام مردم تلخ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری