Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه از پایگاه خبری گاردین، به گفته متخصصان این شرکت، مشکل کار اینجاست که فرمول نامناسب این واکسن موجب بروز نتایج نامطلوب در سالمندانی شده است که در فاز اول و دوم آزمایش های بالینی شرکت کرده‌اند.

قرار بود فاز سوم آزمایش های بالینی واکسن Sanofi در ماه جاری میلادی آغاز شود و در صورت موفقیت آمیز بودن آن ۱۰۰ میلیون واحد واکسن در سال ۲۰۲۰ و بیش از یک میلیارد واحد در سال ۲۰۲۱ تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون متخصصان این شرکت معتقدند اطلاعات به دست آمده در آزمایش های اولیه و آزمایش های بالینی پیشین، روشنگر مسیری است که به تولید یک واکسن موثر و کارآمد منتهی می‌شود؛ اما برای این منظور باید فرمول واکسن بهینه‌سازی شود. قرار است پس از این اقدام، فاز دوم آزمایش های بالینی واکسن از ماه فوریه سال جاری میلادی تکرار شود.

شرکت Sanofi در حال تهیه نوع دیگری از واکسن کووید ۱۹ است که مانند واکسن شرکت‌های فایزر و مدرنا یک واکسن آر ان ای محسوب می‌شود. 

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic)  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

انگلیس اولین کشوری است که واکسن فایزر را تایید کرد و واکسیناسیون در این کشور از هفته گذشته آغاز شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا برگزیدگان علم پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا برگزیدگان علم ویروس کرونا کووید 19 سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا برگزیدگان علم اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ام جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

به گفته شرکت، سرعت خودروی مذکور در ۱.۹۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و همچنین ضریب پسار (drag coefficient )آن Cd۰.۱۸۱ است. EXE۱۸۱ با الهام از جت های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

طبق بیانیه ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو ۲۵۷ مایل برساعت است. از سوی دیگر بالاترین میزان ضریب پسار ثبت شده یک خودرو ۰.۱۸۹Cd است که به فولکس واگن XL۱ تعلق دارد. این وسیله نقلیه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و فقط ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است. دومین رکورد ضریب پسار خودروی تولیدی به EV۱ جنرال موتورز تعلق دارد که از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ میلادی و فقط ۱۱۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

اگر EXE۱۸۱ به مرحله تولید برسد، آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود. شرکت سازنده EXE۱۸۱ در بیانیه ای اعلام کرد طرح اولیه خودروی برقی مذکور در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده اند.

کد خبر 6090640 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد