Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن وحید گفت: تا پایان سال 98، سطح 404 هزار و 839 هکتار از اراضی ملی استان و تا پایان آبان ماه امسال نیز سطح یک میلیون و 545 هزار و 594 هکتار از اراضی ملی استان کاداستر و تثبیت مالکیت شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن وحید، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: انجام طرح کاداستر اراضی ملی ( نقشه برداری هوایی از اراضی ملی) به منظور تثبیت مالکیت و صدور سند تک برگ برای این اراضی با هدف حفاظت از این اراضی همچنین جلوگیری از تخریب و تصرف و اجرای طرح های اقتصادی در آنها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید گفت: در حال حاضر خراسان شمالی در زمینه انجام این طرح در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از بیش از 75 درصد از عرصه های طبیعی استان کاداستر ( نقشه برداری هوایی و حدنگاری) شده اند، افزود: در تلاش هستیم که تا پایان امسال و یا در نهایت تا سال آینده از عرصه های طبیعی باقیمانده در استان را کاداستر کنیم.

وی بیان کرد: تا پایان سال 98، سطح 404 هزار و 839 هکتار از اراضی ملی استان کاداستر و تثبیت مالکیت شدند.

وحید افزود: تا پایان آبان ماه امسال نیز سطح یک میلیون و 545 هزار و 594 هکتار از اراضی ملی استان کاداستر و تثبیت مالکیت شدند.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان آذر ماه جاری نیز 45 هزار هکتار دیگر از اراضی ملی استان کاداستر و تثبیت مالکیت خواهند شد.

وی همچنین عنوان کرد: تا به کنون کاداستر اراضی ملی در شهرستان راز و جرگلان به پایان رسیده است، کاداستر اراضی ملی در شهرستان گرمه به 96 درصد و در شهرستان جاجرم نیز به 91 درصد رسیده اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در ادامه درباره صدور سند تک برگ برای این اراضی توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نیز اعلام کرد: تا به کنون برای سطح یک میلیون و 233 هزار و 315 هکتار از اراضی ملی کاداستر شده، سند تک برگ صادر شده اند.

وی در خاتمه درباره اراضی مورد اختلاف میان اداره کل منابع طبیعی و مردم استان در راستای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی نیز بیان کرد: رفع این اختلاف میان طرفین نیز یا از طریق ماده 54 قانون در کمیسیون تداخلات اراضی و یا در شعبه ویژه در محل دادگستری استان رسیدگی شده اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار کرد: تا به کنون 300 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف میان مردم و منابع طبیعی استان از دو روش یاد شده رسیدگی، حل اختلاف و تعیین تکلیف شده اند که یا به عنوان اراضی ملی و یا به عنوان راضی زراعی و باغی شناخته شدند.

وحید خاطر نشان کرد: بیشترین سطح اختلافات در شهرستان های جاجرم، گرمه و شیروان بودند که تعیین تکلیف شدند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: هکتار از اراضی ملی استان کاداستر اراضی ملی کل منابع طبیعی خراسان شمالی یک میلیون سند تک برگ تا پایان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

کد خبر 6094856

دیگر خبرها

  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی