Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که برخی از مردم آمریکا تمایل ندارند واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان معتقد هستند که تقریباً بین ۷۵ تا ۸۵ درصد جمعیت دنیا باید واکسن کرونا را دریافت کنند تا این همه‌گیری پایان یابد. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تمایل افراد آمریکایی برای دریافت واکسن کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۰ درصد از مردم این کشور اعلام کردند که قطعاً به محض در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا، آن را دریافت می‌کنند، در حالی که ۳۹ درصد افراد گفتند واکسن کرونا را تزریق نخواهند کرد؛ البته نیمی از این افراد اعلام کردند که در صورت منتشر شدن اطلاعات بیشتر در مورد واکسن، ممکن است نظر آن‌ها تغییر کند، در حالی که ۲۱ درصد افراد اعلام کردند که قصد ندارند واکسن کرونا را دریافت کنند و کاملاً مطمئن هستند که منتشر شدن اطلاعات بیشتر در این زمینه نظر آن‌ها را تغییر نخواهد داد.

به نظر می‌رسد تمایل افراد به واکسیناسیون به عواملی مانند وابستگی سیاسی، نژاد و قومیت بستگی دارد. بر اساس این نظرسنجی، ۶۹ درصد دموکرات‌ها اعلام کردند واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، در حالی که این درصد برای جمهوری خواهان ۵۰ درصد بود. علاوه بر این ۸۴ درصد دموکرات‌ها اظهار داشتند که شیوع بیماری کرونا برای کل جمعیت ایالت متحده آمریکا یک تهدید به شمار می‌رود، در حالی که ۴۳ درصد جمهوری خواهان با این نظر موافق بودند. 

همچنین تنها ۴۲ درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی اعلام کردند که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، در حالی که این میزان برای سفیدپوستان، آمریکایی‌های هیسپانیک و آمریکایی‌های آسیایی‌تبار به ترتیب ۶۱، ۶۳ و ۸۳ درصد است. علاوه بر این افرادی که درآمد خانوادگی و سطح تحصیلات بالاتری داشتند، بیشتر از دیگران برای دریافت واکسن کرونا تمایل داشتند. این نظر سنجی زمانی انجام شد که شرکت‌های فایزر و مدرنا، میزان کارآیی واکسن‌های خود را تقریباً ۹۵ درصد اعلام کردند.

در کشور انگلستان نیز یک نظرسنجی انجام شده است که بر اساس آن، ۳۵ درصد افراد اعلام کردند که به احتمال زیاد واکسن کرونا را دریافت نمی‌کنند، ۴۸ درصد جمعیت این کشور در مورد ایمن بودن واکسن نگران بودند، ۴۷ درصد افراد در مورد میزان کارآیی و تاثیرگذاری آن اطمینان نداشتند و ۵۵ درصد نیز نگران عوارض جانی واکسن بودند.

کد خبر 460560

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا واکسن واکسن کرونا واکسن کووید ۱۹ کرونا در جهان آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا آخرین اخبار کرونا واکسن کرونای فایزر آخرين خبرها واکسن کرونا واکسن جدید دريافت واکسن کرونا دريافت واکسن فايزر دموکرات حزب جمهوری خواه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن کرونا را دریافت اعلام کردند درصد افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس گفت: این طرح معاملات عادی و روزانه مردم را شامل نمی‌شود و حداکثر شامل یک درصد از افراد جامعه می‌شود.

در حال تکمیل

کد خبر 6090519 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند