Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@08:50:19 GMT

«پایان سلطه» یک چالش ۲۰۰ ساله روی آنتن شبکه 5

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۳۸۰۴

«پایان سلطه» یک چالش ۲۰۰ ساله روی آنتن شبکه 5

مستند «پایان سلطه» با هدف روایت بیش از ۲۰۰ سال چالش ایران با قدرت های سلطه گر در ۲ قسمت شنبه ۲۲ آذر و دوشنبه ۲۴ آذر ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

این مستند به تهیه کنندگی سید محمد حسینی در گروه سیاسی شبکه پنج سیما تهیه و تولید شده است.

قسمت اول مستند «پایان سلطه» به سیر سلطه بیگانگان از ۲۰۰ سال قبل یعنی از زمان ورود ملکم انگلیسی تا کودتای انگلیسی رضاخان، وقایع برکناری رضاخان، روی کار آمدن محمدرضا و حوادث بعدی که مرتبط با دخالت و تسلط بیگانگان است، می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در قسمت دوم «پایان سلطه» سیر اقدامات بیگانگان علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران تصویر می شود. همچنین تحلیلی از جنگ دارد و در ادامه به برخی وقایع تاریخی پس از جنگ نیز اشاره می کند. علاوه برآن، نحوه عقب نشینی همزمان قدرت های سلطه گر، به خصوص آمریکا و انگلیس پس از قدرتمند تر شدن ایران پس از جنگ تحمیلی به تصویر کشیده شده است.

مقایسه وقایع کنونی و وقایع دوره قاجار و پهلوی اول و دوم که بیگانگان کاملا بر نظام سیاسی ایران تسلط داشتند از دیگر موضوعات این مستند است.

صادرات بنزین به ونزوئلا و اهمیت این رویداد که نشان دهنده قدرت و تسلط ایران در منطقه و برتری مقابل قدرت های سابق خلیج فارس است از بخش های دیگر این مستند است.

همچنین چگونگی ورود به حوزه استحفاظی آمریکا در دریای کارائیپ و نزدیک شدن به مرزهای ایالات متحده که طبق دکترین ۲۰۰ ساله مونروئه حیاط خلوت واشنگتن محسوب می شود و آمریکا تاکنون به هیچ کشوری اجازه نداده وارد حوزه نفوذ و تسلط خودش در آمریکا لاتین شود، بخش های دیگر مستند «پایان سلطه» است.

نمای کلی این مستند روایت چالش بیش از ۲۰۰ ساله ایران با قدرت های سلطه گر است که قصد تسلط دوباره بر کشورمان ایران را دارند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شبکه پنج سیما مستند شبکه پنج سیما مستند ایرانی پایان سلطه پایان سلطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجموعه نمایشی- امنیتی «رخنه» اولین همکاری مشترک وزارت دفاع -سازمان حفاظت اطلاعات با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.
این سریال برگرفته از خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در سازمان هوافضای وزارت دفاع و صنایع دفاعی و موشکی این وزارت خانه است.
این سریال در ۳۰ قسمت از تاریخ ۱۵ اردیبهشت از شبکه اول رسانه ملی پخش خواهد شد.

کد خبر 848906 برچسب‌ها ایران و اسرائیل موساد وزارت اطلاعات خبر ویژه فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • «رخ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۱۲‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • تیزر | مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • «بیگانه» در آنتن شبکه ۳ دیده ‌می‌شود