Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله بحرالعلومی روز شنبه گفت: در مجموع ۱۹ اثر از شهرستانهای اردبیل، گرمی، پارس آباد و خلخال به دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان ارسال شده بود که

 هیات بازبینی در نهایت با راه‌یابی هفت اثر نمایشی به بخش رقابتی این جشنواره موافقت کرد.

وی اظهار داشت: نمایش‌های "سیمرغ"، نوشته محمود مهدوی به کارگردانی اکبر صادقی، کاری از گروه تئاتر فروغ اردبیل،" ، آقای رئیس جمهور"، نوشته هلن خانزاده به کارگردانی یاشار منوچهری، کاری از گروه تئاتر آران هنر پارس آباد و  "دیدن این نمایش جرم نیست"، نوشته کامران پورناجی به کارگردانی حسن رهنما آذر و کاری از گروه تئاتر سایا اردبیل از جمله آثار راه یافته به بخش رقابتی این جشنواره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نمایش‌های "اگه بارون نزنه"، نوشته محسن طارمی به کارگردانی گروهی و کاری از گروه تئاتر سایا اردبیل، "ستاره هایی به رنگ تاول"، به نویسندگی و کارگردانی فاطمه عظیمی از اردبیل، "بودن در کمال نبودن"، به نویسندگی و کارگردانی مجید برجعلیزاده از خلخال و "پریشانی سوار بر باد تا بیکرانه ها"، نوشته رضا آشفته و به کارگردانی محمدتقی خسروی از خلخال از دیگر آثار راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: این آثار از روز سه شنبه ۲۵ آذر ماه تا روز پنجشنبه ۲۷ آذرماه به مدت سه روز مورد داوری قرار خواهند گرفت و در نهایت ۲ نمایش توسط هیات داوران انتخاب و به دبیرخانه جشنواره تئاتر بین المللی فجر معرفی خواهند شد.

بحرالعلومی ادامه داد: این جشنواره با هدف گزینش آثار برجسته و برتر هنرمندان استان برای حضور در مجامع و رویدادهای معتبر تئاتری کشور به ویژه جشنواره بین المللی تئاتر فجر به عنوان آئینه تمام نمای فعالیت های نمایشی استان برگزار می شود.
وی گفت: این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر اردبیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر اردبیل اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی کاری از گروه تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، فیروز اسوار کاریکاتوریست اردبیلی چهره معلم و مربی را در چند قطعه از آثار خویش نمایان کرده است که در یکی از آنها معلم با برافروختن شمعی درصدد روشنایی بخشیدن به عالم است و به نوعی عظمت کار معلم و تاثیر نور آگاهی در منور شدن تاریکی مجهولات و رفع جهل و نادانی را نشان می‌دهد.
روشنای علم حتی اگر ابتدا به اندازه جرقه‌ای باشد، در ظلمت نادانی قابل مشاهده است و توان مشتعل کردن سایر برافروختنی‌ها و نورانی ساختن جهانی را دارد و بیراه نیست که معرفت و علم را بهترین داشته و سرمایه و عالم و اندیشمند را بالاترین جایگاه برای بشر متصور شده‌اند.
اسوار در آثار دیگری که به بهانه روز و روزگار معلم خلق کرده، به مشکلات و موانع معمولی زندگی معلمان شریف نیز نقبی زده و نقدی وارد کرده است و در یکی از این کاریکاتورها، معلمی را نشان می‌دهد که با وجود استقبال از دانش‌آموز و دسته گلش به مناسبت روز معلم، دغدغه‌هایی از جنس معاش و معیشت در ذهن دارد، اما دانش‌آموز کم‌خبر از مشکلات معلم، با تبسم و با تمام وجود از مربی خود قدردانی می‌کند.
کاریکاتور دیگری که از اسوار در این روز‌ها در اردبیل به نمایش در آمده است، تصویرگر شغل دوم برخی معلمان عزیز است که اغلب بعد از بازنشستگی به مشاغلی همچون رانندگی تاکسی با سایر شغل‌ها مبادرت می‌ورزند تا کمک حالی برای امرار معاش آنها باشد.
این هنرمند می‌گوید: آثاری در موضوع تنظیف شهری و نقش شهروندان و شهرداری‌ها در آن را به شکل کاریکاتور آفریده است و به زودی برای فرهنگ‌سازی در این رابطه در نمایشگاهی در اردبیل به نمایش گذاشته خواهد شد.
اسوار افزود: متولد ۱۳۵۰ در روستای قره داغلو شهرستان پارس‌آباد هستم و از دانشکده علمی و کاربردی خبر اردبیل در رشته کارشناسی روابط عمومی و امور رسانه فارغ‌التحصیل شده‌ام، شغلم آزاد است و از سال ۷۰ کاریکاتور می‌کشم و درآمدی از این هنر ندارم بلکه به خاطر تعلق خاطر و عشق به این هنر به آن می‌پردازم.
وی بیشتر سوژه‌های اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری کار می‌کند و آثارش در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل و نشریات استانی بار‌ها منعکس شده است و پیشتر، آثاری از او با موضوع «اعدام نتانیاهو در آینده‌ای نزدیک» متاثر از جنایات و کشتار وحشیانه اسرائیل در غزه و فلسطین و همچنین کاریکاتوری با مضمون «نتانیاهو در دسترس» که به عملیات وعده صادق و زهر چشم سپاهیان دلاور از رژیم غاصب اشاره داشت، منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند