Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:33:10 GMT

جمعه امید بخش برای مردم غرب هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۴۱۶۱

جمعه امید بخش برای مردم غرب هرمزگان

به گزارش روز شنبه ایرنا، در این روز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های مختلف همچون بهره برداری هشت هکتار گلخانه، بوستان دولت شهر، دبیرستان ۱۸ کلاسه فاطمیه، دیوار سنگی آبراه هزار و ۱۰۰ متری شهر دشتی، بررسی روند اجرای کنترل و کانال هدایت سیل در شهر کوشکنار و رمپ فلزی شناور و ایستگاه آتش نشانی بندر شیو  و بازدید از طرح کانال بردول پارسیان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در این روز عملیات اجرایی طرح خط انتقال آب شیرین کن به طول ۱۶ کیلومتر از ساحل تا مرکز شهر پارسیان با هزینه ای افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال آغازشد.
استاندار هرمزگان در تشریح این طرح ها گفت: پروژه ۱۴ واحد گلخانه ای تولید محصولات کشاورزی در پارسیان در مجموع به مساحت هشت هکتار و با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است.
همتی ادامه داد: پروژه کانال هدایت آب‌های فصلی در شهر کوشکنار شهرستان پارسیان نیز به طول پنج کیلومتر از دیگر طرح‌ها بوده که با هزینه ای افزون بر  ۱۵ میلیارد ریال احداث شده است.
وی گفت: از جمله مشخصات این طرح می‌توان به ۲ هزار و ۵۰۰ متر دیوارچینی، ۱۱ پل عبور وسایل نقلیه و ۲ پل عابر پیاده اشاره کرد.
 استاندار هرمزگان  سپس در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، عنوان کرد: مرحله نخست بندر منطقه ویژه پارسیان، با ظرفیت ۹ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا آماده شده و پنجمین کشتی از این بندر در حال بارگیری برای صادرات است.
وی ادامه داد: چهار اسکله در این بندر ساخته می‌شود و در آینده نزدیک به طور رسمی مرحله نخست این بندر به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار هرمزگان افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در بندر منطقه ویژه پارسیان صورت گرفته و در این بندر، کشتی‌های با تناژ بالا پهلوگیری خواهند کرد.
همتی تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح‌های زیرساختی در این منطقه نیز بزودی آغاز می‌شود و تاکنون نزدیک به هفت هزار میلیارد ریال برای این طرح‌ها تامین منابع و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
وی گفت: منطقه ویژه پارسیان برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، هزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب شیرین کن ۷۵۰ هزار مترمکعبی، طراحی شده است.
استاندار هرمزگان همچنین در نشست بررسی مسائل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، تاکید کرد: دفاتر تمامی صنایع استان در تهران باید جمع و مدیران و هیات مدیره در منطقه مستقر، حساب‌های بانکی صنایع باید به هرمزگان منتقل شوند و هیچ حساب بانکی صنایع هرمزگان نباید در تهران باشد.
 نماینده عالی دولت درهرمزگان همچنین در بازدید از بام شهر دشتی، به اداره کل منابع طبیعی استان دستور داد: ۱۵ هکتار اراضی در بام شهر دشتی برای اجرای طرح‌های گردشگری واگذار شود.
همتی، همچنین از تصویب اعتبار برای تکمیل زمین چمن ورزشی شهر دشتی خبر داد و افزود: هرچه سریع‌تر این طرح باید به بهره‌برداری برسد و شاهد طرح نیمه تمام و بلاتکلیف در این شهرستان نباشیم.
وی همچنین در آیین بهره برداری از عملیات اجرایی طرح خط انتقال آب از آب شیرین کن به شهرهای پارسیان و دشتی گفت: این خط انتقال به طول ۱۸ کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰میلیارد ریال، از محل آب شیرین کن تا پارسیان و دشتی، احداث می‌شود.
 همتی در آیین آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از آب شیرین کن به شهرهای پارسیان و دشتی، با بیان اینکه شهرستان پارسیان در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد، عنوان کرد: چشم انداز و افق روشن و درخشانی برای آینده شهرستان پارسیان ترسیم شده است.

پارسیان به عسلویه تبدیل می‌شود

استاندار هرمزگان ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، هزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب شیرین کن ۷۵۰ هزار متر مکعبی هدفگذاری شده که این منطقه ویژه را به منطقه‌ای بزرگ و تاثیرگذار همچون عسلویه تبدیل خواهد کرد.
همتی افزود: باید خود را برای شروع به کار این طرح‌های بزرگ در پارسیان آماده کنیم و در کنار آن‌ها نیز طرح‌های مختلف خدماتی و گردشگری با انجام سرمایه‌گذاری‌های مختلف شکل می‌گیرد و رونق خواهد یافت.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گسترده این منطقه، جهش های بزرگی در آن انجام می‌شود و جمعیت بسیاری در شهرستان پارسیان مشغول به کار خواهند شد.
استاندار هرمزگان با اشاره به پیگیری‌های گسترده مجموعه مدیریت عالی استان برای اختصاص عوارض آلایندگی عسلویه به شهرستان پارسیان، بیان داشت: در این راستا با انجام سنجش آلایندگی توسط محیط‌زیست، کمیسیون مربوطه به ریاست نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور وی، ۲ بار تشکیل و در نهایت سهم شهرستان پارسیان از این محل تصویب و ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: گام نخست و بسیار مهم در این راستا تشکیل کمیسیون و تصویب و ابلاغ سهمیه شهرستان پارسیان بود که در آینده‌ای نزدیک نیز با پیگیری‌هایی که خواهیم داشت، منابع و اعتبارات آن نیز جذب خواهد شد و این سهم حق شهرستان پارسیان بود که به سرعت در طرح‌های این شهرستان کمک می‌کند.
همتی، فعال شدن بندر منطقه ویژه پارسیان را دیگر اقدام بسیار مهم در این شهرستان برشمرد و اظها داشت: این کار نیز با پیگیری مستمر مدیریت عالی استان و همکاری تمامی دستگاه‌های مسوول صورت گرفت و فاز نخست این بندر آماده بهره برداری شده و توسعه آن نیز مرحله به مرحله انجام خواهدشد که موجب رونق هرچه بیشتر این منطقه می‌شود.
وی اضافه کرد: در بخش‌های مختلف منطقه ویژه پارسیان نیروهای زیادی مشغول به کار شده‌اند و این توسعه و جهش در کارها با کمک و همراهی یکدیگر به وجود آمد و از کمک‌ها و همراهی نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، در راستای اجرای این اقدام‌ها نیز قدردانی می‌کنیم.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه در شرق و غرب این استان تحول بزرگی درحال رقم خوردن است، یادآورشد: علاقه مندی و تقاضای بسیاری برای سرمایه‌گذاری در همه جای این استان بویژه در شهرستان‌های جاسک و پارسیان وجود دارد.
همتی تاکیدکرد: سرعت بخشی در روند سرمایه‌گذاری در  هرمزگان باید مورد توجه همه دستگاه ها و مدیران مربوطه باشد تا این امر مهم در استان نهادینه شود.

هر هفته با افتتاح طرح‌های امید بخش در هرمزگان

استاندار هرمزگان اظهارداشت: هرمزگان از جمله استان هایی است که هر هفته شاهد افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی پروژه های متعدد در اقصی نقاط آن، با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری یا مقام‌های ارشد کشوری و استانی است.
فریدون همتی افزود: با توان و پشتکار بخش خصوصی و پشتوانه مدیریت مسوولان، کرونا و تحریم‌ها نتوانسته چرخ توسعه و آبادانی این استان پویا و زنده را متوقف کند.
وی تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان، همه کارها در بخش‌های مختلف در پحال انجام است که این کارهای بزرگ با اراده مردم، مدیران، کارشناسان و خیران در کنار هم شکل گرفته است.
فرماندار پارسیان گفت: کشور ما روز به روز درحال قوی تر، توانمندتر، خودکفاتر و با صلابت تر شدن است و باید همچنان وحدت خود را حفظ کنیم و به راه توسعه و پیشرفت ادامه دهیم.
شهرستان پارسیان در فاصله ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب‌ها پارسیان افتتاح طرح جهش تولید استانداری هرمزگان  فریدون همتی اشتغال زایی هرمزگان سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارسیان افتتاح طرح جهش تولید استانداری هرمزگان فریدون همتی اشتغال زایی هرمزگان سرمایه گذاری پارسیان افتتاح طرح جهش تولید استانداری هرمزگان فریدون همتی اشتغال زایی هرمزگان سرمایه گذاری اخبار کنکور منطقه ویژه پارسیان عملیات اجرایی طرح استاندار هرمزگان عملیات اجرایی شهرستان پارسیان منطقه ویژه میلیارد ریال سرمایه گذاری بهره برداری آب شیرین کن میلیون تن شهر دشتی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه بندرعباس افزود: با اجرای موفقیت آمیز وعده صادق معادلات دشمنان بر هم خورد و آن‌ها نتوانستند ایران را در عرصه بین المللی منزوی کنند.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: اکنون با اجرای وعده صادق اقتصادی، مسئولان کشور باید با کنترل تورم، مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نهضت بیداری نخبگان در دانشگاه‌های کشور‌های غربی افزود: با بیداری نخبگان در جهان در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و برخورد خشونت آمیز پلیس با معترضان نخبه، ادعای وجود آزادی بیان در کشور‌های غربی زیر سوال رفته است.

امام جمعه بندرعباس گفت: دستگیری بیش از هزار معترض در دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد که دولت آمریکا در موضوع آزادی بیان سیاست دوگانه‌ای دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به سفر روز گذشته رییس قوه قضاییه به هرمزگان افزود: با سفر حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به استان و بررسی مشکلات حقوقی در هرمزگان بسیاری از گره‌های حقوقی حل شد.

خطیب جمعه بندرعباس افزود: یکی از پرونده‌های حقوقی که حدود ۵۰ سال مردم قشم با آن روبرو بودند، پرونده معروف به رفسنجان بود که با تلاش قوه قضایی و دولت مشکل سند این زمین‌ها حل شد. وی گفت: در این سفر بسیاری از کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی هرمزگان نیزتعیین تکلیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!