Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@16:27:08 GMT

پوشش ضد حریق اسکلت فلزی ایران پروف

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۴۳۸۳

پوشش ضد حریق اسکلت فلزی ایران پروف

خوشبختانه در کشورمان نیز نمونه اصلی پوشش‌های عایق در برابر حریق با کیفیت مناسب تولید و عرضه می‌شوند. با ما همراه باشید تا انواع، شیوه کاربرد و شرکت‌های باکیفیت داخلی ارائه کننده این عایق‌ها را به شما معرفی کنیم.

پوشش ضد حریق چیست؟

پوشش ضد حریق یا عایق‌های ضد حریق (Fire Proof)، موادی هستند که صرفاً برای ایمن کردن سازه‌های بتنی و فلزی در برابر آتش سوزی استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که می‌دانید ستون‌های زیرین و اصلی ساختمان‌های بلند و چند طبقه، فشار اصلی وزن ساختمان را تحمل می‌کنند. اگر این بخش‌ها دچار آسیب شوند، تخریب ساختمان امری حتمی خواهد بود. ساختمان‌سازها برای ستون‌ها و اسکلت‌بندی سازه‌های بزرگ از مواد، ملات و تجهیزات محکمی استفاده می‌کنند که بتوانند توان مقاومت در برابر فشار وارده را داشته باشند. پوشش ضد حریق روی چنین بخش‌هایی اجرا شده و مقاومت در برابر آتش را نیز به مقاومت آن‌ها اضافه می‌کند. در این‌صورت  صاحبان این ساختمان‌ها می‌توانند از ایمنی بالای سازه خود مطمئن باشند. به صورت کلی اگر بخواهیم به سوال پوشش ضد حریق چیست پاسخ دهیم باید بگوییم وقتی پوشش ضد حریق روی سطحی اجرا شود، در برابر حرارت متورم می‌شود و از لایه‌های زیرین خود در برابر گرما محافظت می‌کند. البته این مقاومت هم حد و حدود مشخصی دارد.

به‌صورت میانگین می‌توان مقاومت ضد حریق‌ها را از نظر زمانی بین نیم ساعت تا دو ساعت در نظر گرفت. یعنی اگر ساختمانی دچار آتش‌سوزی شدید شود، اسکلت اصلی آن، دو ساعت دیرتر از حالت عادی تحت تاثیر گرما قرار گرفته و ذوب می‌شود. در این مدت نیز انجام اقدامات امدادی می‌تواند به نجات جان اهالی ساختمان و مهار آتش منجر شود.

شیوه عملکرد عایق‌های ضد حریق چگونه است؟

همانطور که اشاره کردیم، هر نوع عایق ضد حریق بسته به میزان مقاومتی که دارد، در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت شدید، منبسط می‌شود. همین انبساط است که ایمنی سازه را رقم می‌زند. البته برخی از انواع بی‌کیفیت عایق‌های فایرپروف ممکن است در برابر گرمای شدید از خود گازهای سمی متصاعد کنند. این گازها خود می‌توانند باعث خفگی شوند. بنابراین توجه به کیفیت موادی که به عنوان عایق ضد آتش استفاده می‌کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. فایرپروف‌ها باید بتوانند در برابر انواع شرایط آب‌وهوایی مانند سرما و گرمای شدید هوا، باران، برف، یخبندان، باد و ... نیز مقاوم باشند؛ چراکه برخی از این مواد روی سطوح داخلی و بعضی نیز روی سطوح خارجی ساختمان‌ها اجرا می‌شوند. مقاومت در برابر ضربات مکانیکی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های پوشش ضد حریق اصلی و باکیفیت است.

انواع پوشش‌های ضد حریق کدامند؟

پوشش‌های ضد حریق بسته به نوع کاربری، کیفیت، دکوراتیو بودن، درصد مقاومت و ... دارای انواع مختلفی هستند که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوشش ضد حریق به‌صورت اندودهای پاششی

این نمونه از پوشش‌های ضد حرارت در نوع اصلی پایه گچی و پایه سیمانی تولید می‌شوند که نوع سیمانی آن کاربردهای بیشتری دارد. اندودهای پاششی با مواد اصلی عایق‌ساز مانند «ورمیکولیت» یا «پرلیت» میکس می‌شوند و در نهایت یک ماده مقاوم در برابر آتش ایجاد می‌کنند. این نوع از پوشش‌ها در صورت اجرا روی سطوح، ضخامتی بین 15 تا 30 میلی‌متر ایجاد می‌کنند. این پوشش‌ها اگرچه مقاومت بالایی دارند و بسیار هم مقرون به‌صرفه هستند، اما یک نقطه ضعف بزرگ دارند و آن هم ظاهر نامناسب آن‌هاست. به همین خاطر ساختمان‌سازان از اندودهای پاششی در لایه‌های مخفی و غیرقابل دید استفاده می‌کنند و برای بخش‌های دیگر از سایر عایق‌های دکوراتیو استفاده می‌کنند.

پوشش ضد حریق به‌صورت رنگ‌های فایرپروف

رنگ‌های ضد حریق در مقابل اندودهای پاششی، ضمن برخورداری از کیفیت و مقاومت بالا، قیمت بسیار بالاتر اما ظاهر زیباتر دارند. این مواد با ضخامت بین سه تا پنج میلی‌متر روی سطوح خارجی سازه‌ها به کمک دستگاه‌های پاشش رنگ قوی پاشیده می‌شوند. از این نوع پوشش در ساخت انواع بیمارستان‌ها، استادیوم‌های ورزشی، سالن‌ها، نمایشگاه‌ها و ... استفاده می‌شود. شما می‌توانید هم از رنگ‌های فاپرپروف و هم از عایق‌های سیمانی بهره گرفته و این ‌دو را مکمل یکدیگر قرار دهید.

پوشش ضد حریق به‌صورت کابل‌ها و بوردهای فایرپروف

گرانترین، زیباترین و بهترین پوشش ضد حریق مورد استفاده در ساختمان‌سازی، بوردهای ضدحریق هستند که در ضخامت‌های 10 تا 25 میلی‌متر تولید می‌شوند. مواد سازنده این پوشش‌ها، رزین‌های خاص به همراه پشم سرامیک و سایر افزودنی‌های عایق‌ساز است. این نوع از پوشش‌های ضد حریق روی سطوح موردنظر به کمک پیچ یا پرچ نصب می‌شوند. البته این عایق‌ها بیشتر در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و نوع اصلی و مورد تایید سازمان آتش‌نشانی در کشور ما وجود ندارد. بیشتر ساختمان‌سازهای ایرانی از دو مورد فوق، یعنی پوشش‌های پایه سیمانی و رنگ‌های فایرپروف برای ایمن‌سازی ساختمان خود در برابر حریق استفاده می‌کنند.

ایران پروف؛ شرکت اجرای پوشش ضد حریق

شرکت ایران پروف یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های ارائه پوشش ضد حریق  در ایران است که مورد تایید ساختمان‌سازان برتر کشور قرار گرفته است. دفتر اصلی این شرکت در تهران  و کارخانه‌های تولیدی آن نیز در استان مرکزی واقع شده‌اند. مهندسان برتر ایران پروف همواره در صدد ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین عایق‌های ضد حریق هستند تا بتوانند ایمنی سازه‌های ایرانی را به‌درستی رقم بزنند. ایران پروف در حقیقت تحت مالکیت «شرکت ارگ سازه آریا مهر» قرار داشته و در طول زمان فعالیتش، سابقه خوبی را ارائه کرده است. مأموریت اصلی این شرکت، توسعه محصولات متنوع، به‌صرفه برای مصرف‌کننده ایرانی و عرضه فایروپروف با بالاترین استاندارد کشور است. شاید برایتان جالب باشید بدانید که شرکت ایران‌پروف با پیگیری‌های مستمر می‌خواهد هرسال محصولات خود را بیش از پیش توسعه داده و به چشم‌اندازهای تعیین شده خود در سال 1410 دست پیدا کند.

شما می‌توانید برای گرفتن مشاوره اولیه از مهندسان آتش شرکت ایران‌پروف با شماره همراه 09127924139 تماس بگیرید.

2121

کد خبر 1465224

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استفاده می کنند پوشش ضد حریق ضد حریق پوشش های ضد روی سطوح پوشش ها سازه ها عایق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک‌های سیاسی که بیمه‌های تجاری تقبل نمی‌کنند، پوشش می‌دهد به طوریکه اگر کشوری ایران را تحریم کرد، خسارت تجار جبران می شود و دعاوی بین‌المللی ارائه می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم امیر برهانی؛ رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست خبری در محل نمایشگاه اکسپو اظهار کرد: در راستای متنوع سازی مقاصد صادراتی کشورمان، سرمایه‌گذاری مستقیمی روی کشورهای آفریقایی انجام شده تا توانمندی‌های ما را بیشتر بشناسند و از این کشورها به عنوان مقاصد ویژه صادراتی یاد می‌شود.

وی افزود: در این ارتباط پوشش بیمه‌ای برای صادرات یا سرمایه‌گذاری ایرانیان در آفریقا دیده شده است.

برهانی ادامه داد: بسته ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان داریم تا این شرکت‌ها با ضمانت صندوق صادرات بتوانند صادرات داشته باشند؛ برای این شرکت‌ها بدون  وثیقه یا با حداقل وثیقه خدمات ارائه می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران  تصریح کرد: توافقنامه تجاری در نمایشگاه امسال با اتاق بازرگانی مالزی و صندوق ضمانت صادرات برای ارائه خدمات اعتباری با این کشور منعقد شد. همچنین فردا نیز هیئت تجاری از کامرون برای امضای تفاهمنامه به ایران می‌آیند.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای نیز با صندوق صنایع پیشرفته وزارت صمت به امضا می‌رسد تا بازرگانان بتوانند از امکانات این صندوق به صورت همزمان استفاده بکنند.

برهانی تصریح کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران از بدو تاسیس خود از 50 سال گذشته تا امروز 22 میلیارد یورو پوشش بیمه‌ای انجام داده است که این خدمات حمایتی همچنان به بازرگانان کشورمان ارائه می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: از مزایای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران می‌توان به بازاریابی در دو کشور جدید کامرون و مالزی اشاره کرد؛ بطوریکه این کشورها تا به امروز اطلاع نداشتند که جمهوری اسلامی ایران ضمانتنامه‌های تجاری ارائه می‌دهد.

وی افزود: سرمایه ثبتی صندوق ضمانت صادرات 200 میلیون یورو افزایش یافته است و به 247 میلیون یورو رسیده است.

ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود

برهانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک‌های سیاسی که بیمه‌های تجاری تقبل نمی‌کنند، پوشش می‌دهد به طوریکه اگر کشوری ایران را تحریم کرد، خسارت تجار را  جبران می شود و  دعاوی بین‌المللی ارائه می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: حتی اگر تجار ما در کشوری سرمایه‌گذاری کنند و کشور مقصد آن صنایع را ملی اعلام کند یا آنکه بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و اختلافات داخلی روی دهد ما از تجار و سرمایه‌گذاران حمایت و خسارات آنها را جبران می‌کنیم به طوریکه در زمان حمله داعش به کشور عراق ریسک‌های سیاسی و تجار بین‌المللی در این کشور پوشش داده و جبران شد.

وی اظهار داشت: عراق،‌ سوریه و افغانستان مقاصد صادراتی مهمی برای کشورمان به حساب می‌آیند و با وجود اینکه ریسک تجارت بالایی دارند ضمانت‌نامه‌های صادراتی برای آنها صادر و از تجار و سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • عکسی از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی /هدیه ای ویژه برای نوه امام (ره)
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود