Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا،  حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه چوب جنگ زرگری بین دو وزارتخانه  صنعت، معدن و تجارت (صمت) و جهاد کشاورزی را تولیدکننده و مصرف کننده می خورند، اظهار کرد: وظایف تنظیم بازار با وزارت صمت و وظایف تولید با وزارت جهاد کشاورزی است و همین موضوع مشکلات بسیاری را پدید آورده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر وظایف بخش کشاورزی کاملا در وزارت جهادکشاورزی تجمیع شود مشکلات این بخش کاهش می یابد و آرامش بیشتری حاکم می شود و اختلافاتی که امروزه بر سر تامین و توزیع مرغ و نهاده های دامی میان دو وزارتخانه شاهد هستیم، پیش نمی آید.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران با اشاره به اینکه وزارت صمت به عنوان نهادی که در تنظیم بازار نقش دارد هیچ گاه سازوکاری برای تحویل، توزیع و عرضه مرغ نداشته است، گفت: درمواقعی که قیمت مرغ در بازار پایین تر از نرخ مصوب است دستگاه های مربوطه هیچ احساس مسئولیت و تعهدی نمی کنند و فقط نظاره گر زیان سنگین تولیدکنندگان هستند. در ابتدای سال تولیدکنندگان به ازای هرکیلوگرم مرغ ۵۰۰۰تومان ضرر کردند و بسیاری از واحدها از چرخه تولید خارج شدند اما هیچکس پاسخگو نبود و کمترین حمایتی از مرغداران صورت نگرفت. 

وی اضافه کرد: اما زمانی که قیمت مرغ یک ریال از قیمت مصوب بالاتر می رود، با وجود  اینکه که مقصر آن تولیدکننده هم نیست، همه دستگاه های مربوطه برای سرکوب قیمت دست به کار می شوند که قیمت ها شکسته شود که این دوگانگی رفتار واقعا نگران کننده و آسیب زا است.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان گفت: اگر وزارت جهاد کشاورزی که بر  مسائل کشاورزی آگاهی بیشتری دارد تصمیم گیرنده نهایی باشد بسیار از مشکلات حل خواهد شد و  ما نیز خواستار آن هستیم که همه وظایف بخش کشاورزی به این وزارتخانه بازگردد.

پربیننده ترین هر شانه تخم مرغ چند؟ شروع زندگی، چند؟ قیمت گوشت قرمز منجمد اعلام شد آغاز ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم تولید خودرو ۵۰درصد افزایش می‌یابد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مرغ وزارت کشاورزی وزارت صمت قیمت مرغ زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی