Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام درویشیان گفت: پیگیری منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و سرمایه گذاری از ماموریت‌های اصلی سازمان بازرسی کل کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «حسن درویشیان» امروز (۲۲ آذر) در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید بازرسی استان خراسان جنوبی که به صورت ویدئو کنفرانس در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: تحقق رویکردهای تحولی قوه قضائیه در سازمان بازرسی از اولویت برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ضرورت اشراف سازمان بازرسی نسبت به مسایل دستگاه‌ها از رویکردهای اصلی است که این نظارت باید پیشگیرانه، حمایت‌محور و انگیزه بخش برای دستگاه‌های اجرایی باشد.

 

وی با بیان اینکه مساله‌محوری از جمله رویکردهای تحولی قوه قضاییه و سازمان بازرسی است، افزود: این اقدام مهم با هدف پرداختن به مسایل اساسی کشور، شناسایی، پیگیری و ارایه راهکارهای مناسب برای حل این مسایل به استان‌ها ابلاغ شده تا تدوین شود که براساس آن برنامه سال آینده سازمان مشخص شود.

 

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: سازمان بازرسی باید رویکرد ماموریت‌گرا داشته باشد و نباید تنها به موضوعات مالی و اداری نظارت باشد چرا که بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی و سیاسی وظایف و مأموریت‌هایشان فراتر از موضوعات مالی است که باید به آنان پرداخته شود.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات تحولی این سازمان آگاهی بخشی به تمام دست اندرکاران دستگاه‌های اجرایی نسبت به تکالیفی است که بر عهده آنان است، تصریح کرد: بخش زیادی از تخلفات به دلیل عدم آگاهی از وظایف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه تاکید رئیس قوه قضاییه بر مردمی شدن قوه قضاییه است، تأکید کرد: لازمه مردمی کردن قوه قضاییه استفاده از ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردمی است.

 

حجت الاسلام درویشیان بیان کرد: پیگیری منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و سرمایه گذاری از ماموریت‌های اصلی سازمان بازرسی کل کشور  است که باید این امور مهم با قوت بیشتری پیگیری شود تا موانع جهش تولید را برطرف کنیم.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان گفت: ارتباط با نخبگان، تقویت نظارت همگانی، تشکیل و حمایت جدی دستگاه‌های حمایتی و استفاده از ظرفیت‌های استان از مهمترین وظایف محوله به اداره کل بازرسی خراسان جنوبی است.

 

گفتنی است، در این آیین از خدمات «سید مسلم مظهری» قدردانی و «محمد رحیمی» به عنوان مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی معرفی شد.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از تولید رئیس سازمان بازرسی کل کشور خراسان جنوبي اقتصاد مقاومتی سازمان بازرسی کل کشور حجت الاسلام قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳

بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانال‌های متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

در گام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۹ میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکت‌های دولتی نیز از دیگر کانال‌های اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • حمایت تمام قد وزیر کشور از قرارداد زاکانی با چینی ها /تهران تقسیم می شود؟
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد